אל תחלום, תגשים אותו!

כבר הצלחתם לשכנע את עצמכם שהחלום הזה לא יתגשם? תחשוב על זה עוד פעם. תנו לעצמכם את ההזדמנות להגשים אותו. אתם ראויים לזה!

4 דק' קריאה

דויד רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

כבר הצלחתם לשכנע את עצמכם
שהחלום הזה לא יתגשם? תחשוב
על זה עוד פעם. תנו לעצמכם
את ההזדמנות להגשים אותו. אתם
ראויים לזה!
 
 
רוב האנשים מרגישים טוב כשהם עוזרים לאחרים. כל אדם צריך שתהיה לו סיבה או משהו שהוא מאמין בו, לתמוך במישהו מכל הלב, חוץ מהאנשים שנמצאים במעגל המשפחה והחברים. במקרה שלי, זה מפעל האמונה של הרב שלום ארוש. תקראו את הסיפור הבא ותבינו איך אפשר להשיג הכל, אבל הכל, אם באמת רוצים.
 
כמנהל תוכנית של אתר ברסלב ישראל, חלק מהעבודה שלי היא לתכנן את הנסיעות שלנו לחו"ל.
 
באחת הנסיעות עצרנו במיאמי לכמה ימים. במהלך היום, לרב אליעזר רפאל ברוידא היו פגישות רבות עם אנשים שהגיעו מכל רחבי מיאמי והסביבה, להתחזק באמונה ולקבל עצה בתחומים בהם התעניינו. אחת הפגישות שלו הייתה עם זוג בגיל העמידה, שהגיעו אבל לא על מנת לקבל עצה. היה להם משהו מיוחד שהם רצו שכל העולם ישתתף בו. כשהזוג הגיעו לבית בו התארחנו, זיהיתי את הבעל שהיה מתפלל איתי במיאמי (לפני שעליתי לישראל). אשתו שמחה שזכרתי אותו. באותה הזדמנות אמרה לי שיש לה עניין חשוב מאוד אותו היא רוצה לחלוק עם הרב ברוידא. מכיוון שחשבתי שמדובר בעניין אישי, כמו כל הבאים לפגישות האישיות הללו, ביקשתי מהם להמתין כמה דקות.
 
ואז, היא הצליחה לתפוס אותי 'ישן בשמירה', ושאלה אם אפשר לצלם בוידיאו חלק מהפגישה. אמרתי לה שעדיף לשאול את הרב ברגע שיכנסו פנימה. בסוף הפגישה הרב ברוידא ביקש שאכנס לחדר והסביר לי מה העניין – מאמץ כלל עולמי לקרב את המשיח. כן, ממש כך. הייתי המום. הם הושיטו לי פלייר מרשים ומעניין, ואני חשבתי לעצמי "מה לכל הרוחות הם מנסים לעשות? הם באמת חושבים שזה עומד להיות החדשות בהא הידיעה? הם זוג פשוט ממיאמי, בלי קשרים מיוחדים, לא קשורים לארגון מסוים שמגבה אותם, עם אמצעים מוגבלים מאוד. לאן כבר הם יכולים להגיע עם זה?"
 
החזון שלהם היה, שבזמן מסוים כל היהודים בעולם יתפללו ביחד למען הגאולה והמשיח. הערצתי את ההתרגשות והתמימות שלהם, אבל ציינתי לי את זה העניין כמשהו מטורף שאינו בר ביצוע, וזהו.
 
או זה מה שחשבתי…
 
בחודשים הבאים גיסל (שמה של האישה) שמרה על קשר, הראתה לי את הקליפ הקצר שהם הכינו וביקשה ממני להעביר אותו הלאה, וכן אם הרב ברוידא יכול לעזור בהפצה שלו בעולם כולו (דרך הבלוג שלו, בשיעורים וכדומה). למען האמת, זה די הרשים אותי. זה היה קליפ מעניין מאוד, אבל לא חשבתי שמשהו 'גדול' ייצא ממנו, ואחרי שפרסמתי אותו בדף הפייסבוק שלנו באנגלית, כל העניין פשוט פרח מראשי.
 
גיסל לא הרפתה. היא הזכירה לי שבתאריך 23 בספטמבר כל היהודים מתבקשים להתפלל על המשיח. בכל פעם שהיא הזכירה לי, והראתה לי שוב ושוב את הקליפ, היא הצליחה להרשים אותי עוד יותר, אבל באותה מידה גם מהר מאוד שכחתי מזה והמשכתי הלאה. כמובן ששיתפתי את כל מי שרק אפשר ובכל דרך אפשרית. מה עוד אפשר לעשות?
 
שלושה ימים לאחר מכן כבר הייתי באומן, ראש השנה אצל רבי נחמן מברסלב. העבודה, כל מילה מיותרת – עד מעל לראש. ושוב, מסר מגיסל – תפיץ את הקליפ. 'לגברת הזאת יש כישרון של אשת מכירות' חשבתי לעצמי. בכל מקרה, הצלחתי לשלוח את הקליפ לעוד כמה חברים, כולל חברים טובים ויקרים לי מסינגפור. כמה ימים לאחר מכן קיבלתי תגובה לקליפ: "אני יושב מול המחשב ודמעות זולגות מעיניי. תודה רבה לך, דיויד, על הקליפ היפה והמדהים הזה! איזה פרויקט מרשים! יהי רצון שנזכה למשיח, אמן!"
 
ראש השנה היה עמוס. בין לעזור לאנשים במקום בו אנו מארחים את החבר'ה מחו"ל – "אין אומן" – בין הלו"ז העמוס, בין העזרה לאנשים להתמקם ולענות לכל הדרישות, ו… אה, כן, להתפלל, קיוויתי שיהיה לי חיבור לאינטרנט באומן, אבל בורא עולם רצה אחרת. כשחזרתי לישראל עברתי על כל המיילים הרבים שקיבלתי, ושוב, נתקלתי במייל של גיסל: "דיויד, מקווה שהייתה לך נסיעה טובה לאומן. אבל אנחנו מאוד מאוכזבים, כי בכל יום חיכינו שתפרסם את האינפורמציה והקליפ ששלחנו באתר שלכם. זה מאוד, אבל מאוד, חשוב שנתפלל כמה שיותר ביום ראשון הקרוב לביאת המשיח. בבקשה עשה את זה כבר ביום שישי הקרוב – זה היום האחרון לפני האירוע הגדול! אנחנו סומכים עליך, כמו שרבי ברוידא אמר לנו… אנא אשר את קבלת המייל, אין לך מושג כמה עבודה השקענו (ועם כמה יצר הרע אנחנו צריכים להתמודד), בבקשה תעזור, עכשיו".
 
איזו חוצפה! פרסמתי את הקליפ, את הפלייר ואת כל האינפורמציה שגברת גיסל החביבה הזו ביקשה, מה עוד?!? נכנסתי לבלוג של הרב ברוידא ולדף הפייסבוק שלו וראיתי שזה שם. בדף הפייסבוק של האתר באנגלית – זה גם מופיע. קיוויתי לחוות שבת רגועה, שמשום מה חלפה ולא הספקתי להרגיש אותה, והנה, יום ראשון בבוקר הגיע. כל ה'נדנודים' של גיסל עבדו, פרסמתי שוב פעם את הקליפ והפלייר בפייסבוק. כשהתחברתי, גיליתי בכל מקום בפייסבוק שיש הודעות על תפילות כלל עולמיות לבואו של משיח. ראיתי שגם פרסמו את זה באחת מתחנות הרדיו האינטרנטיות הרשמיות של ישראל, והרב ברוידא יתפלל בשידור ישיר! אפילו קיבלתי מסרים ומיילים מאנשים שלא פניתי אליהם, כאלה שמזכירים לי על התרחשותו של האירוע.
 
זה היה גדול!
 
התחלתי להרגיש את ההתרגשות באוויר. המחשבה שכל היהודים ביחד יתפללו על משיח נתנה לי דחיפה עצומה. התחלתי להבין את המסרים שבורא עולם העביר לי דרך הזוג המתוק הזה, ובכלל, מההתנסות המוזרה הזו.
 
הדבר הראשון היה, שהאחדות שלנו היא הכוח והנכס הרוחני הכי חזקים שיש לנו. היא הסיבה שאנחנו מתפללים כל יום במניין ולומדים ביחד. שום דבר לא עושה את בורא עולם שמח כל כך מלראות את ילדיו עובדים ביחד ומצליחים.
 
דבר שני, הבנתי שלא משנה איזה סוג של יהודי אתה – דתי, חילוני, מסורתי, אשכנזי או ספרדי, ואפילו אם אתה בכלל לא יודע לאן ולמה אתה שייך – הדבר החשוב ביותר הוא שאתה מזהה את עצמך כחלק מקבוצה מיוחדת של אנשים שיקרים לבורא עולם, ילדיו – עם ישראל.
 
דבר שלישי, שהוא מסר חשוב מאוד שלמדתי – שיש לנו את הכוח להשיג כל דבר שאנחנו רוצים. ברור, שמענו את זה הרבה פעמים. אבל כמה באמת אנחנו מאמינים בזה? חלק מאיתנו אפילו לא חושבים לפעול בכיוון רק בגלל המחשבה שלא נצליח. זאת המלכודת שהיצר הרע טומן לנו בדרך. הוא כבר משכנע אותנו שחלק מהמטרות שאנחנו מציבים בחיים הם מה זה גרנדיוזיות… ואל תנסו את זה בכלל…
 
שטויות, אל תאמינו לו.
 
אז הנה אני כאן, דוחק בכם לחשוב על חלום שאתם רוצים להגשים. אם כבר הצלחתם לשכנע את עצמכם שהוא לא בר מימוש – הגיע הזמן שתחשבו פעם נוספת על העניין. תנו לעצמכם הזדמנות הוגנת להגשים את החלום שלכם. אתם ראויים לזה. תארו לעצמכם, אם זוג בגיל העמידה, זוג פשוט לכל הדעות, עם אמצעים מוגבלים, ללא שום גוף או ארגון שעומד מאחוריהם, הצליחו להגיע לאן שהגיעו – פרסומים נרחבים, שידורים באינטרנט, ומה לא? גם אתם יכולים!
 
גיסל, כל הכבוד לך.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה