אנרגיות אלוקיות

לפני שתשתו את הרד-בול או תגלגלו איזה כדור לפה, נסו את זה. השינויים מדהימים וזה גם יותר בריא, מעורר וממלא אותך באנרגיות שלא הכרת בחיים...

3 דק' קריאה

דויד פינק

פורסם בתאריך 06.04.21

לפני שתשתו את הרד-בול או
תגלגלו איזה כדור לפה, נסו את
זה. השינויים מדהימים וזה גם
יותר בריא, מעורר וממלא אותך
באנרגיות שלא הכרת בחיים…

כשהתחתנתי, את שבת החתן עשינו בבית הכנסת במקום מגורינו. את שבת ה’אופרוף’ עשינו בבית הכנסת בו מתפללים הוריה של אשתי, כך שאף אחד מהמתפללים לא הכיר אותי. ממש לפני שסיימנו את התפילה עם "אדון עולם", נשיא בית הכנסת הציג אותי בפני אנשי הקהילה.

כנאמן למעמדו, הוא החל לשיר ולשבח את התוספת החדשה למניין של 06:30.

דיבורים ולחשושים נשמעו בקהל.

במהלך הסעודה, גיליתי שהלחשושים האלה היו מצד המשפחה שלי, שהגיעו מלונג-איילנד כדי לחגוג איתנו ועם הקהילה. אבי, שהיה עדיין במצב של הלם, הסביר את תגובתו:

"דייב, אף פעם לא ידעתי על זה. כמה זמן זה כבר קורה?"

"מה? אבא לא ידעת שאני מתפלל בבית הכנסת?"

"אני לא מדבר על זה. אף פעם לא ידעתי שאתה קם ב-06:30!"

חמישה חודשים עברו מאז שהתחלתי ללמוד את ההלכות וכל הקשור לנושא שמירת הברית, דבר שמסייע מאוד לאדם להתקדש או להימנע מתאוות ניאוף, בצורה השלילית, על כל ערוציה – מחשבה, דיבור ומעשה.

אני חושב שאם האדם שהייתי לפני חמש שנים היה נפגש עם מי שקיבל על עצמו את המצווה הזו, הוא בטח היה שואל – "תגיד, אתם אותו אדם?"

היֹה היה אדם שישן 8-9 שעות ביום… את היום שלי התחלתי וסיימתי במשרד עם איזה משקה טוב ושלוש שעות-צפייה בטלוויזיה. בנוסף לכך שפגם הברית גורם לשיפוט מוטעה, לא התעניינתי כמעט בכלום. אם הייתי שואל אדם שישן שש שעות ביממה, מפנה זמן ללימוד התורה, למשפחה ולפרנסה, השאלה שלי הייתה – "אתה בטח מותש, לא?"

אנו חושבים לא פעם שככל שאנו עושים ופועלים, כך אנו מתרוקנים מהאנרגיות שלנו. יותר פעילות בחיינו, יותר רצון לישון או לצאת לחופשות (ולנוח כמובן).

בעולם המצוות, ההיפך הוא נכון.

בפרקי אבות אנו מוצאים דבר מעניין והפוך מאוד מחוקי הבריאות והמדע בעזרת פסוק אחד: "שכר מצווה מצווה". פשוט. עם כל מצווה, אנו מושכים אל נשמותינו עוד אנרגיות אלוקיות. וככל שנקבל יותר, כך נרגיש יותר מלאי חיים. יותר אנרגטיים.

הנשמות שלנו הן כמו אש. להבה אף פעם לא מאבדת מעוצמתה. אתם יכולים לקחת נר ועם הלהבה שלו להדליק עוד 100 נרות – האש לא תכלה. אבל אנרגיה פיזית היא כמו חתיכת עוגה. אם תחלק את העוגה לכמה חלקים, ותיקח אותם, תישאר עם מה שנותר ממנה.

בהתאם לדברי הזוהר הקדוש, מצוות שמירת הברית מנקה את ערוצי האנרגיות האלוקיות המקשרים אותנו אל השם, וערוצים אלה מעצימים ומחיים את נשמותינו.

כאשר אדם פוגם בברית – במחשבה, דיבור או במעשה, בדרך מסוימת, הוא חותך חלק מהכבל הזה. ואז, פחות אנרגיה זורמת אלינו. זמן ממושך של עבירות בתחום זה, חס ושלום, גורם לכך שהאנרגיה רק פוחתת עם הזמן.

מצוות שמירת הברית מתקנת את כל ה’חתכים’ בכבל. זהו תהליך שמצריך זמן ונשלם בהדרגה. ככל שתלמדו יותר על המצווה, ותקיימו אותה, הכבל רק יתחזק ואנרגיות נוספות יזרמו דרכו. ולא רק שאדם מקבל אנרגיות אלוקיות לצורך קיום המצווה הספציפית הזו, אלא מתחדש ומקבל חיות נוספת עם עוצמה לקיום כל מצווה שהוא עושה.

מצווה זו לא רק מעצימה את הנשמה של האדם, אלא מציתה את כל שאר המצוות שאדם מקיים, בתוספת אנרגיות רבות.

הגימטרייא של המילה ברית היא 612. וזה כאילו שהשם אומר לנו: שמירה וקיום מצווה זו משפיעים על כל המצוות שאנו מקיימים בכל יום.

לפני שתשתו את הרד-בול או תגלגלו איזה כדור לפה, נסו את המצווה הזאת. יש לה השפעה וכוח עצומים. בטווח הרחוק, ההשפעה שלה אפילו גדולה יותר, והיא בהחלט יותר בריאה.

הצעד הראשון בשמירת הברית הוא פשוט מאוד: רק ללמוד. כאשר מתמקדים במצווה זו ומקיימים אותה בכנות וברצינות, אין צורך להקצין ולנקוט בצעדים מרחיקי לכת. אתם לא צריכים להיות פרושים בשבועה – אצל היהודים אין דבר כזה. שמירת הברית נוגעת בכל הדברים הנפלאים שמשביחים ומעצימים את חייו של האדם. היא גם קשורה לכל היכולות והמתנות שאתה עתיד לקבל, ואין לה שום קשר בכלל! לכל האשליות של אובדן ריגושים למיניהם בחיים. ממש לא.

ככל שלומדים וקוראים יותר על מצווה זו, אדם מרגיש שינויים רוחניים ורגשיים בכל כולו. זה יכול להתבטא בכך שאתה (סוף סוף) מצליח לקום מוקדם יותר, או לישון מאוחר יותר (אחרי יום מלא ומספק). אתה יותר ממוקד במה שאתה עושה, יותר יעיל – בעבודה ובלימוד התורה. השינויים מדהימים. וככל שתלמד יותר, בהדרגה, תגיע לשלב בו תחליט על אילו הרגלים, הנהגות ודפוסי חשיבה שונים תרצה לשנות, ואולי גם לוותר.

* * *
דויד פינק גר באפרת, נשוי ואבא לילדים. כותב במגזין בתחום הכלכלה ויש לו בלוג בנושא שמירת הברית שנקרא – Kosher Love (בשפה האנגלית).

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אלומה

י"א תשרי התשע"א

9/19/2010

אין הרבה אנשים כמוך זה לא המאמר הראשון שלך שאני קוראת, ואתה נורא מזכיר לי את עצמי בהתמודדות שלך עם דחפים מיניים ובשיקום מהתמכרות מינית. יצר העריות הוא מהחזקים ביותר, מותיר קורבנות רבים מידיי אחריו ומעטים הנחלצים מבין ציפורניו. רציתי לחזק את ידיך, כאחת שמכירה וחווה את העניין מקרוב. אני פשוט נפעמת לנוכח השינוי שאתה עושה בחייך. שה’ יזכה אותך לעלות מעלה, ולעולם לא להביט לאחור, שתצליח בכל מעשי ידיך.

שנה מבורכת של הצלחה ושגשוג, בריאות ואושר לך ולמשפחתך.

2. Anonymous

י"א תשרי התשע"א

9/19/2010

זה לא המאמר הראשון שלך שאני קוראת, ואתה נורא מזכיר לי את עצמי בהתמודדות שלך עם דחפים מיניים ובשיקום מהתמכרות מינית. יצר העריות הוא מהחזקים ביותר, מותיר קורבנות רבים מידיי אחריו ומעטים הנחלצים מבין ציפורניו. רציתי לחזק את ידיך, כאחת שמכירה וחווה את העניין מקרוב. אני פשוט נפעמת לנוכח השינוי שאתה עושה בחייך. שה’ יזכה אותך לעלות מעלה, ולעולם לא להביט לאחור, שתצליח בכל מעשי ידיך.

שנה מבורכת של הצלחה ושגשוג, בריאות ואושר לך ולמשפחתך.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה