ארבעת המ”מים

ארבעת המ"מים - תרגיל קטן שתעשו כל יום, כמו שאומרת הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, יעשו לכם את החיים מחייכים ומאירים יותר.

2 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

ארבעת המ"מים – תרגיל קטן
שתעשו כל יום, כמו שאומרת הגר
דוויג'י, מאמנת מוסמכת, יעשו לכם
את החיים מחייכים ומאירים יותר.
 
 
מעטים הם האנשים שמגיעים אלי לאימון שאפשר להצביע עליהם ולומר שהם אנשים מאושרים, כאלה שנמצאים בפסגת האושר האישית שלהם. לרוב, ההיפך הגמור הוא הנכון. רובם מגיעים כשהם נמצאים בפרשת דרכים מורכבת בחייהם, אחרי פרידה או משבר כזה או אחר.
 
בתחילת דרכי כמאמנת, המפגש הראשון עם המאומנים היה מאוד קצת קשה, מבחינה נפשית, עבורי. אחרי הכל, לא קל לשמוע את הקשיים של האחר, במיוחד כשמדובר בקשיים רגשיים של ממש. זה מצריך ממני, כמאמנת, להכין כלים כדי להכיל את מה שאני שומעת. וגם, לעבוד יותר קשה על האמונה והשמחה האישית שלי. אחרי הכל, אני צריכה להיות שם בשבילם.
 
תוך כדי העבודה, גיליתי שזה כל כך מעודד ומחזק שמתוך האפלה והקושי שחוו, המאומנים הצליחו לאסוף את עצמם והגיעו לקבל עזרה. התפקיד שלי היה למצוא את כל נקודות האור שלהם ולהתחיל להאיר להם, בעזרת הנקודות, את הדרך.
 
פעמים רבות שמעתי "כבר הייתי בטיפול" או "ניסיתי את זה, אז אין מה להפסיד, אנסה גם את זה"… אולם יש שוני בשיטה, בדרך עצמה. לא מדובר בקואצ'ינג רגיל, אלא בקואצ'ינג עם אמונה לפי משנתו של רבי נחמן מברסלב, ודרך חיים נפלאה שטווה עבורנו הרב שלום ארוש בספריו המאירים.
 
לאחרונה התחלתי לטפל במאומנת מיוחדת מאוד עם סיפור חיים לא קל, אחרי פרידה כואבת, מצב רוח ירוד וחוסר שמחה כשהאור בקצה המנהרה נעלם ממנה כלא היה. הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו יצירתי ולא שיגרתי באימוניי הרגילים כדי לחזק אותה.
 
הרב ארוש שליט"א מלמד בספרו שעריו בתודה שההודיה פודה את האדם מכל הצרות. כאשר אדם מודה, השפע נפתח מכיוון ששערי תודה אינם נעולים!
 
למאומנת לא היה קל לגשת לנקודה זו בעיקר בגלל כל מה שהיא עוברת, וגם בגלל העובדה שהיא לא רגילה באמירת תודה על דברים 'רעים' שהיא חוותה וחווה בחיים, מצבה הנפשי לא אפשר לעשות את זה.
 
כאן התגלה חוש היצירה שלי. הכנתי לה תרגיל יומי קטן שהוכיח את עצמו, ואני שמחה לשתף בו אתכם. לתרגיל קוראים 4 המ"מים – ארבעה סעיפי מ' שצריך למלא כל יום:
 
מודה על ___________ (למצוא דבר ולהודות עליו)
מתנה לעצמי _________(להעניק דבר טוב לעצמנו)
מבינ/ה ש ___________(כל יום תובנה חדשה)
מבקש/ת ש _________ (לאחל לעצמנו את שחפץ ליבנו)
 
ביום הראשון והשני זה היה שיגרתי וצפוי, מכיוון שהכאב הכתיב את הדברים. אבל, לאט לאט, המילים השתנו והפכו ליותר חיוביות ובונות, עד שביום הפגישה שבוע לאחר מכן היא כבר הרגישה אחרת.
 
אחרי ארבעה מפגשים, ובעיצומו של התהליך, קיבלתי את ההודעה ששווה את הכל: "הגר שלום, מצאתי עבודה לכן לא אוכל להגיע אליך בבקרים יותר, אנסה למצוא ערב מתאים למפגש".
 
ואין משמח יותר מזה. כי דברים קורים! בורא עולם עוזר לכולם גם מתוך המצבים הכי קשים, ומארגן את החיים שלנו מחדש ולטובה.
 
זה הזכיר לי את מה שרבי נחמן מברסלב אמר לתלמידיו: "אני רואה את אור בהירות הדרך לאורך כל הדרך כשאתם נוסעים אלי". יש דרך שרבי נחמן, הקואצ'ר הראשון, הנחיל לנו: אמונה, תפילה ושמחה – הם אלה שעושים את החיים בהירים ומאורגנים יותר.
 
רק צריך לעשות את הצעד הראשון.
 
בהצלחה.
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה