הזדמנות מעצימה

כשמישהו מציע לכם הזדמנות שיכולה להעצים אתכם לא תהססו, נכון? זה מה שעשיתי. בראשונה, זה נגמר בבית סוהר, ובשנייה הפכתי לאדם הכי מאושר בעולם.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

איך זה לגדול בבית שכל הזמן מפציצים אותך בכל מיני האשמות, ביקורת וכל מיני דברים לא נכונים, שיוצאים מהפה בשעת כעס בלי לחשוב שנייה אחת?
 
במילה אחת: זוועה.
 
וכשאתה מרגיש ככה, אז אתה מבין שאתה חסר משמעות ושאין לך שום ערך וחשיבות בעיני אף אחד.
 
לא רק שהייתי השעיר לעזאזל בבית, אלא הפכתי גם למטרה קלה, קורבן כזה, גם בקרב החברים והמורים שלי, דבר שהביא להרס העצום בנפש שלי שממילא הייתה פגועה ושבורה כבר מהבית.
 
זה היה בלתי נסבל. הכאב היה גדול, כבד עלי. הרגשתי שאני עומד להשתגע. וכשאדם מגיע לנקודת שפל כזו, שהוא לא יודע איך לצאת ממעגל 8 המטורפים, אז או שהוא נכנע לחוסר התקווה ומרים ידיים. או, אם הוא מקבל איזו הזדמנות כזו ש"מעצימה" אותו, הוא ייקח אותה בלי לחשוב פעמיים.
 
מאמרים נוספים בנושא:
סיפור של אהבה ושמחה
תחרות עם איש זקן
במקום הכי נמוך
 
וזה הסיפור שלי.
 
עזבתי הכל ויצאתי לרחוב, שם הכרתי את דניאל שהיה גדול ממני בכמה שנים. נהיינו החברים הטובים. כשאתה רעב לאהבה ותשומת לב, זה מתכון בדוק להיות תלוי דווקא באנשים הלא נכונים. דניאל תמיד היה שם בשבילי, מעודד ותומך, בדרכים שלו שרק אותן הוא מכיר. כל פעם שהייתי בצרה, דניאל היה שם לעזור ולחלץ, עם כסף וסמים "לתמיכה" נפשית. אבל זה, עד כמה שזה יישמע מוזר, עזר לי להתמודד עם הסערות שהיו בתוכי.
 
יום אחד דניאל חשף בפני את התכנית שלו. "יש לי רעיון אדיר" הוא פתח את השיחה כשהוא מסתכל לי ישר בעיניים, "דרך קלה, בטוחה ובדוקה להפוך את שנינו לעשירים, שלא נצטרך לעבוד יותר בחיים, אתה מבין?" הוא שאל אבל לא חיכה לתשובה, "אני מבטיח לך שאם תעזור לי לממש את התוכנית הזו אתה תהיה מסודר כל החיים שלך".
 
מה אגיד לכם, פתאום הרגשתי "מישהו", פתאום הרגשתי שאני חשוב, שמישהו צריך אותי. וזה קסם לי.
 
"זה פשוט ולא מסובך בכלל" אמר דניאל. "אתה מכיר את חנות הצ'יינג' בפינת הרחוב. תראה, אני כבר חשבתי על הכל. כל מה שאתה צריך לעשות זה רק להיכנס עם האקדח הזה", ואז הוא נתן לי אקדח כסוף ונוצץ. הרגשתי מלא עוצמה וכוח, שאני מסוגל לעשות הכל. "תכוון אותו על גברת כץ", הוא המשיך את ההסבר והסב את תשומת ליבי מהאקדח שאחזתי בידיים, "ותגיד לה שאתה רוצה את כל הכסף, היא תיתן לך אותו בשמחה, מרוב פחד כמובן, ואף אחד לא ייפגע. כל העניין צריך לקחת דקה שתיים, לא יותר. אני אחכה לך בחוץ עם הרכב שיסיע אותנו מהמקום. אתה מבין, אף אחד אפילו לא ירגיש שמשהו קרה שם. והרווח שלך…." הוא הסתכל לי לתוך העיניים עם חיוך על הפנים "… הרווח שלך יהיה מלא מלא כסף!"
 
הסכמתי.
 
פעם ראשונה בחיים שלי שיש לי משימה ל"עתיד מחייב". לא יכולתי להתנגד להצעה הזו. הרווחים קסמו לי, הכוח, ההתלהבות, כל ההתרגשות מה"חוויה" הזו עשו את שלהם בתוכי. סוף סוף אצליח לעשות משהו. זאת הייתה ההזדמנות הראשונה "המעצימה" שקיבלתי בחיים שלי.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
המונולוג
אלוקים, נראה אותך מוציא אותי מפה
החברים הכי טובים
 
ביום הנבחר, כשכובע גרב על ראשי, נכנסתי לחנות, כיוונתי את האקדח על גברת כץ, דרשתי את הכסף והיא כמובן מילאה את השק שהבאתי בכל הכסף שהיה לה שם, והיה הרבה. יצאתי החוצה בריצה לרכב בו חיכה דניאל, נכנסתי ונעלמנו מהשטח.
 
באותו יום, דניאל ואני נעצרנו.
 
שוד עם נשק זה דבר שלא עוברים עליו לסדר היום בארצות הברית, המקום בו גרתי. הערבות הייתה מאוד גבוהה, ולהורים שלי בקושי הייתה אפשרות להשיג אותה. אבל הם הצליחו, ואני שוחררתי הביתה.
 
אחרי כמה ימים, ההורים קנו לי כרטיס טיסה ושלחו אותי לישראל להיות עם קרובים פה, ורחוק משם. אבל לא הייתי אותו אדם. נפלתי לתוך דיכאון נוראי ולא רציתי לדבר עם אף אחד. את הימים העברתי בחדר כשאני לבד, בקושי אוכל ושוקע יותר ויותר בדיכאון שתפס אותי. רק התפילין שהבאתי איתי היו הדבר היחיד שדיבר אלי, הנחתי אותן, אמרתי 'שמע ישראל' והמשכתי עם הדיכאון והלבד.
 
אחד החברים של קרובי המשפחה שלי, שלמד בישיבה של הרב שלום ארוש, שמע על מה שקרה לי והחליט להרים את הכפפה. יום אחד הוא בא, התיישב לידי ולא הפסיק לדבר. "תראה, לכאב והסבל שאתה חווה יש מטרה, וכדאי מאוד למנף אותם למקום הנכון, למקום שירים אותך הכי גבוה, למקום שלא חלמת שתגיע אליו, ורק 'בזכות' הכאב הזה זה יקרה". הוא המשיך לדבר, הסביר איך הכל לטובה והכל מהשם שלא עשה את זה לי אלא בשבילי, להוביל אותי למקום וכיוון טוב יותר בחיים. הוא גם אמר לי שבמצב הזה יש פוטנציאל אדיר ואם רק אדע איך להשתמש בו, איך למנף אותו, אמצא את החיים שאני מבקש באמת, חיים של שמחה וסיפוק.
 
האמת, זה קסם לי. אבל הייתי בדיכאון כזה שלא יכולתי אפילו להגיב למה שהוא אמר במשך שעה בלי הפסקה.
 
שבוע עבר, ובישיבה של הרב שלום ארוש יש תלמיד חדש – אני. הרגשתי שנולדתי מחדש. חשבתי על כל מה שהבחור ההוא אמר לי, הרגשתי שאני חייב להרים את הכפפה, לתפוס את גלגל ההצלה הזה שנזרק לי משמים ולא לעזוב. כך הפכתי לאדם עם חיוך על הפנים, לאדם עם שמח וחברותי. לאדם שרואה טוב וחיובי. הייתי רעב לחיים מלאים בתוכן, משמעות ועוצמה. וקיבלתי אותם.
 
הנה הפעם השנייה שקיבלתי הזדמנות "מעצימה" בחיים. אבל הפעם, לקחתי אותה לכיוון הנכון.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה