המפגש עם הקואצ’ר הראשון

איך היה המפגש הראשון איתו? הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, על המפגש המיוחד והראשון עם המאמן האישי שלה ועל הדבר הכי מוזר, בעיניה, שהוא ביקש ממנה.

3 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

"זה קצת מוזר וקשה לי המפגש הזה…" פתחתי את שיחת המפגש בנינו.
 
"מה למשל?" הוא שאל בשלווה.
 
"תראה, הרבה המליצו לי להגיע לטיפול אצלך, אני מאמינה שהגעתי למקום הנכון… מאיפה להתחיל?"
 
"כל אחד ואחת שמגיעים לטיפול אצלי זה עולם ומלוא, והעיקר הוא האמונה. אבל אני רוצה שלא רק שתאמיני שהגעת למקום הנכון והטוב, אלא שתרגישי את זה בכל כוחך…"
 
"כבר קראתי כמה דברים ושמעתי סיפורים, אבל עכשיו זה ממש מפגש אמיתי …קצת מביך. מה צריך לעשות?"
 
"אני צריך שתתני לי דבר אחד – את הלב שלך".
 
מאמרים נוספים בנושא:
המאמן האישי שלך
WAZEוהמפות של החיים
הגישה המנצחת
 
"את הלב שלי… דווקא מכאן אתה רוצה שנתחיל את הטיפול? למה שלא תבקש נכונות, רצון, כל דבר… אבל הלב… הלב כרגע שבור לרסיסים, מפוחד, כואב, על סף הזעקה לעזרה. הנפש צועקת 'קשה לי' ואף אחד לא מבין אותי… כל אחד רואה רק את עצמו, חושב שלאחר יותר קל. אולי אם כל אחד היה מושיט יד, פחות מבקר או ומעיר הערות שמדכאות ומושכות אותי למטה עוד יותר… סליחה", פרצתי בבכי והדמעות זלגו כמו ברז מים על הלחיים, "זה לא היה במקום"… מאופקת שכמותי…
 
"ההיפך הוא הנכון" הוא הרגיע. "את זה אני רוצה, את הלב שלך, את מה שאת מרגישה, את הרצונות שלך, את האמת שבתוכך, את כל החסר שזועק מבפנים. מכאן נוכל ללכת ולצעוד בדרך ישנה-חדשה. מה את אומרת?"
 
נסיעה לאומן עם הרבנית מרים ארוש
 
זאת לא שיחה סתמית, זו אני – המאומנת, ורבי נחמן מברסלב, הקואצ'ר הראשון, המאמן שלי. כך התחלנו את מפגש האימון הראשון שלנו לפני כמה שנים. הגעתי אליו שבורה בנפשי למרות שכלפי חוץ הכל היה נראה שלם. הייתי אובדת עצות. לא ידעתי איך ממשיכים הלאה, איך ממשיכים לחיות בכלל! קצת סקרנית אבל עם הרבה חשש. ובעיקר, עם אמונה וציפייה לדרך חדשה בחיים, דרך עם תכלית ומשמעות. בכל זאת, הוא הכיר לי את אבא שבשמים בצורה שאף פעם לא הכרתי. קרוב יותר מאי פעם.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
התחדשות מתחילה בראש
תקבל מה שאתה צריך
טירונית של אומן
 
רבי נחמן שמע את כל סיפור חיי הטובים והפחות טובים. הוא לא שפט או ביקר אותי, אלא רק ניחם, הרגיע והעניק חום, אהבה ושלווה. הבנתי שהגעתי למקום הנכון, למקום חדש ומרענן.
 
וכשהלב גועש וסוער הוא מיד מרגיע אותו. "גם מעט זה טוב" הוא אומר בקולו המתוק. "להתקדם צעד אחרי צעד בדרך, והעיקר – להתחיל בכל פעם מחדש, לא משנה ויהי מה! ולא ליפול לעצבות". ואז, ברוח של מאמן שתיכף יורה את יריית הפתיחה של מרתון החיים הוא צועק: "כי אין שום ייאוש בעולם כלל!"
 
עברנו דרך ארוכה ביחד והתחייבתי בפניו… לא, לא להיות הכי טובה ומושלמת, אלא לשאוף תמיד לטוב ולנהוג בהתאם. לא להתבלבל מהעולם המטעה הזה, אלא להיות חזקה באמונה. ובעיקר – להתפלל ולשתף את אבא שבשמים בכל מה שעובר עלי. וכך, מתחושה של בודדה ולבד הפכתי למתבודדת הכי מאושרת שיש בעולם.
 
החיים ממשיכים להפתיע. יש מבחנים והניסיונות לא מסתיימים, אבל יש מי שמוליך אותנו בדרך טובה, מי שלמדתי ממנו הכל.
 
"מה לכם לדאוג מאחר ואני הולך לפניכם? ומה נשמות שכבר הלכו לעולמם מצפים על תיקוני כל שכן אתם, שאני הולך לפניכם, מה לכם לדאוג? סמכו על כוחי הגדול!"
 
אני כל כך אוהבת לשמוע את הדיבור הזה ממנו, הוא כל כך מרגיע. נותן לי הרבה ביטחון להמשיך הלאה, לא לפחד או לחשוש מהבאות, רק להאמין. הוא אמר את זה לתלמידים שלו לפני כ-200 שנים, אבל זה עדיין מהדהד, כל כך חזק, כל כך אמיתי.
 
אני סומכת עליך קואצ'ר, מחכה למפגש הבא שלנו.
 
מעבר לאמון והאהבה הרבה, רבי נחמן – כמאמן מוסמך מאין כמוהו – מרשה לעצמו, ובצדק, לדרוש מאיתנו לעבוד ולעשות למען השגת המטרות היקרות שלנו בחיים – להיות מאושרים, שיהיו לנו חיים מלאים בתוכן ומשמעות. גם דורש, אבל גם נותן כלים מיוחדים ונפלאים לקיים את הדרישות הללו. כן, הוא יודע שהן לא קלות, אבל בהחלט ברות ביצוע. למה? כי זאת משימת החיים שלנו. התפקיד שלנו כאן בעולם הזה. והטיפ הראשון שלו הוא להקדים את הידיעה וההכרה לעשייה כי זה העיקר.
 
"עָנָה וְאָמַר, עַל שְׁנֵי כִּתּוֹת אֲנָשִׁים יֵשׁ לִי רַחֲמָנוּת גָּדוֹל עֲלֵיהֶם, עַל אֵלּוּ אֲנָשִׁים שֶׁהָיוּ יְכוֹלִים לְהִתְקָרֵב אֵלַי וְאֵינָם מִתְקָרְבִים, וְעַל אֵלּוּ הַמְקרָבִים אֵלַי וְאֵינָם מְקַיְּמִים אֶת דְּבָרַי".
 
אתן מוזמנות להצטרף לנסיעה הבאה אל הקואצ'ר המדהים – רבי נחמן מברסלב, ביחד עם הרבנית ארוש, להכיר ולזכות! כי זאת זכות שחובה לקיים!
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים: Hagar.coach@gmail.com 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. פלונית

י"ט סיון התשע"ד

6/17/2014

מדהים את ענקית הגר

2. Anonymous

י"ט סיון התשע"ד

6/17/2014

את ענקית הגר

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה