הנשיקה של אלוקים

למידה והתבוננות עמוקה בתורה, החיבור והבנת הפרטים השייכים לנו, מעניקים לנו תחושת שייכות וקרבה עצומה. זאת הנשיקה של אלוקים.

4 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

שיחות הטלפון שאני מקבלת מתחלקות לשתי קבוצות – הראשונה, אלה שרוצים לנהל אורח חיים בריא, ולהם יש חוסר או עודף אינפורמציה. והשנייה, אלה שחייבים לנהל אורח חיים בריא אחרי שהתגלתה אצלם בעיה בריאותית.

 

המשותף, שלכולם יש קשיים מוכרים ומובנים, "קשה לי לעשות את השינוי" אני שומעת לא פעם, "אין לי זמן לזה… תזונה בריאה או טיפולים זה דבר יקר", "מזון בריא לא טעים ומסובך להכנה", "זו דרך קיצונית שלא מתאימה לי", "בחיים המודרניים אין זמן למזון טבעי או תרופה טבעית…"

 

מאמרים נוספים בנושא:

איך אתם ישנים?

אהבה תמורת אהבה

חכמת סיני

השילוב המצנח – רפואה מסוג אחר!

 

"תבדקו מה ארון המטבח והמקרר שלכם מכילים" אני אומרת להם, "האם יש שם חטיפים, ממרח שוקולד, סלטים קנויים, בקבוקי שתייה מתוקה, מזון תעשייתי? אם התשובה חיובית, הרי שזה סימן שמנהלים אתכם בכל מה שנכנס לגופכם. הצעד הראשון הוא לנהל ולבחור מה יכנס לגופכם. אתם כבר יודעים שאני אוהבת שהכל פשוט, גם מה שנכניס לגוף שלנו יהיה פשוט ומשמח".

 

נשימה עמוקה.

 

תורת ישראל עשויה רבדים רבדים. יש נגלה, ויש נסתר. יש מושגים רבים – מצוות, הנחיה והדרכה לחיים. יש בחירה בטוב או ברע וגילוי כוחות שונים.

 

למידה והתבוננות עמוקה בתורה מקרבת את האדם, מעניקה לו תחושת שייכות. ההתאחדות נוצרת על ידי שהאדם מתוודע אל התורה מבחינה שכלית, רגשית ונפשית. על ידי לימדת המושגים, הבנת חשיבות הפרטים ותועלתם, וגם, למידה של האווירה והחום הספוגים הם אלה שהופכים את התורה מחיצונית ורחוקה לשייכת ואהבה. מעין נשיקה של בורא עולם.

 

בימים אלה של ספירת העומר, אנחנו מכינים את עצמנו לקבלת התורה. חג השבועות הוא חג ללא מצווה ספציפית וייחודית. חג השבועות הוא המשך של 49 ספירת ימי העומר בהם בנינו והכנו עצמנו למעמד העצום של קבלת התורה, לצעידה אל מתחת לחופה שלנו עם בורא עולם כדי לקבל על עצמנו את התורה.

 

ומה זה אומר? מעבר לתשובה המקובלת והמובנת מאליה, יש קבלת תורה אישית. וטוב שאדם יכוון את עצמו לקבל את התורה שהוא צריך. בנקודה מסוימת בחיים בה יש קושי, שם יש להתבונן וללמוד לקבל את התורה. הנה מספר דוגמאות לתחומי חיים שונים שניתן ליישם את הדברים (כמובן, שזה מתאים לכל שלב, בכל תחום ובכל מצב).

 

זוגיות – אם לאדם יש בעיות בזוגיות, עליו ללמוד את תורת הזוגיות – מהם החוקים והמצוות ומהם הפרטים הנחוצים. טוב ללמוד ולברר את הנושא באופן שכלי, רגשי ונפשי. לראות אילו שינויים נכון לו לעשות ולבחור לנהל את חייו הזוגיים, ולא יהיה מנוהל ממציאות זוגית קיימת, עד שיתאהב בתורה הזו וירצה לעשות שינוי.

 

פרנסה – אם אדם מתקשה בפרנסה, עליו ללמוד את תורת הפרנסה. לבדוק מהם הסיבות לכך שפרנסתו תקועה, האם הוא במקום המתאים לו והאם יכולותיו באות לידי ביטוי בעבודתו. מה יחסו למשכורת ולעבודה והאם ניתן לשנות כיוון בתוך מסגרת עבודתו, או פשוט לעבור למקום עבודה חדש. עליו ללמוד תורה עד שיתאהב בה ויקיים אותה.

 

בריאות – צא ולמד מה יחסך לבריאות, לאיזה סיוע והדרכה אתה זקוק כדי לעורר את כוחות הריפוי הטבעיים שלך. צא ולמד את תורת הבריאות, החוקים והמשפטים, עד שתתאהב בתורה הזו שאתה מרגיש טוב איתה ותקיים אותה.

 

תורת חיים היא תורה שאיתה את חי ומתחזק, שבעזרתה אתה גדל ומתפתח, שממנה אתה מקבל כיוון ודרך חיים.

 

תורה זו שתקבל על עצמך תשפיע טוב על עליך, ורק אחר כך תאיר ממנה לאחרים.

 

תורה זו היא שלום פנימי בתוכך. הראש והרגש שעד עכשיו חיו בניגוד אינטרסים בתוכך, יתגייסו למענך. ויהיו מחויבים לתורה שקיבלת על עצמך.

 

למשל, בזוגיות – הראש אומר שצריך לעשות מטלות מסוימות, ואילו הרגש אומר אני בסך הכל רוצה קצת אהבה והערכה, קצת תשומת לב… וכך, במשך שנים, יש ויכוח וסכסוך בין הראש לרגש. קבל התורה תסייע ללמוד לחיות מתוך שיתוף פעולה ביניהם. שניהם יהיו מגויסים למטרת הזוגיות.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

זה היום שלנו

בשביל מה מקבלים את התורה

קבלו אותה באהבה

הברית מהר סיני

 

בפרנסה – הראש אומר, הפרנסה תגיע רק עם עבודה קשה. אבל הרגש אומר, רוצה קצת חופש ומנוחה… מחלוקת פנימית שנמשכת שנים רבות. אדם יכול לחיות בתסכול ועם דפוס תלונתי בשל כך שנים רבות. מה יעשה? יקבל עתיו תורה אישית בה הראש והרגש יהיו אחד למען מטרה נעלה זו.

 

בבריאות – הראש אומר, צריך דיאטה נוקשה. אבל הרגש רוצה קצת שוקולד וקרואסון. תסכול וריבים לא נעימים שיוצרים תחושת מאבק וכישלון תמידי. מה לעשות? לקבל על עצמנו תורה בחג השבועות. ללמוד את עקרונות התזונה ולהתאהב בזה כך שהראש והרגש ישרתו מטרה זו ביחד.

 

אני בחרתי לקבל על עצמי את תורת התזונה. המשמעות של זה היא, שלמדתי הרבה מאוד את התורה הזו אל מיטב רבני התזונה. בחרתי דרך חיים תזונתית שיש לה מצוות ודקדוקים, שיש לה זמנים ועיתים, בדיוק כמו כל תורה שמצריכה משמעת.

 

לצורך העניין גייסתי גם את הראש והרגש לקבלת התורה האישית שלי. בחרתי לנהל את הראש והרגש ולא לאפשר להם לנהל אותי. הראש מבין את נחיצות תורת התזונה, אבל גם קשוב לרגש שיש לו רצונות משלו. הרגש מביא את ההתלהבות והאהבה לתזונה, אך מרגיע את הראש כשהוא מוגזם.

 

כך קבלת התורה הזו נעשית לאט לאט, אך הופכת שייכת אלי, אהובה ומפנקת. נשיקה של בורא עולם.

 

כאשר החלקים שבנו קשובים זה לזה, ועוזרים זה לזה, כל אחד מביא את יתרונותיו ואינו מתנגח ומתנצח. או אז, קורה דבר קסום ונפלא. התורה הזו הופכת להיות 'בילד-אין'. היא ידיעה היודעת את עצמה! היא לא צריכה שום הוכחות לשיות דיאטה שונות, לספירת קלוריות או לחם קל, היא לא זקוקה לאישורים מבחוץ או להצלחה מסחררת. היא תורה בפני עצמה, חזקה, יציבה ואיתנה.

 

הנה תרגיל רוחני ומעשי נעים ליישום. נצלו את אווירת הימים ואת האור של חג השבועות, את אור קבלת התורה, כדי ליישם אותו:

 

בדקו איזה נושא בחייכם הוא בעייתי, קשה או לא פתור.

 

התחילו ללמוד אותו אצל מיטב המורים והספרים.

 

התייעצו ושתפו בני משפחה או חברים.

 

בחרו לכם את התורה האישית, את הדרך הפרטית בה תלכו והיו ממוקדים וברורים.

 

צאו לדרך כשבתוככם ידיעה היודעת את עצמה.

 

דאגו לכך שבכל יום תתאהבו יותר ויותר בתורה שלכם.

 

בהצלחה וחג שבועות שמח!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות – 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה