הסגוארו החמדן

אין מה לומר, למומחית שלנו, רחלי רקלס, יש עין חדה ומתבוננת. הפעם היא שמה אותה על הסגוארו, קקטוס מפורסם, והביאה לנו שיעור מאלף! קראו על זה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

אין מה לומר, לבורא עולם יש את הדרכים המיוחדות והנפלאות שלו ללמד אותנו את המסר שהוא מעביר לנו בכל דבר הסובב אותנו. אדם עם עין מתבוננת ימצא את השיעורים הללו אפילו בדברים הכי קטנים, כמו הנמלה הקטנה שסוחבת פירור לחם על גבה ועושה את דרכה אל הקן, אי שם בין חריצי הרצפות שבמטבח.

 

ובעוד הנמלה מלמדת אותנו שיעור מאלף על עשייה, יצירה, עבודת צוות ובלה בלה בלה, ישנם תחומים נוספים שמלמדים אותנו דברים לא פחות חשובים, כמו החמדנות.

 

טיול בדרום קליפורניה, דרום מזרח אריזונה ומקסיקו מפגיש אתכם עם אחד המדבריות הכי גדולים בצפון אמריקה – מדבר סונורה, השוכן על פני 280,000 קמ"ר. האקלים במקום הזה הוא בין המסוכנים ביותר, חם מאוד מאוד בקיץ (אל תנסו אפילו לדמיין כמה חם) הטמפרטורות שם בקיץ שברו שיאים שאף אחד לא יכול להתחרות בהן. המקום ידוע בגשמי המונסון הגורמים לשיטפונות איומים וסחף אדיר של המים שהורסים כל מה שהם פוגשים בדרכם. לעומת זאת, בחורף מפולות שלגים מסוכנות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

עבודת צוות

כל יצור הוא המורה שלי

השיר של הבריאה

לך אל נמלה עצל

החיפושית

הזיקית

אמונת החתולים

 

אין מה לומר, מדובר באחד המדבריות היפים ביותר והעשיר בצמחייה מיוחדת במינה, למרות התנאים הקיצוניים המאפיינים אותו. הסוגארו הוא אחד הקקטוסים המוכרים ביותר באזור הזה. הוא מגיע לגובה של 15 מטר ויותר ושוקל כ-15 טונות! אייקון בפני עצמו, הקקטוס הכי מפורסם – תראו איך הוא מככב בסרטי המערב הפרוע. תגידו, לא מגיע לו על זה כסף?!?

 

עקשנות היא לא הצד החזק של הסגוארו. יש לו תכונה מרושעת, יחסית לקקטוס, והיא – חמדנות. הקקטוסים, בכללם, הם צמחים רדומים רוב השנה, אולם שורדים מהמים שהם אוגרים בענפים שלהם. בתקופת הקיץ הסגוארו יכול לשאוב כמות מים אדירה רק מגשם אחד שיורד, ולחיות ממנה כל השנה. ואני מדברת על אלפי גלוני מים שהוא שואב רק לעצמו מהסביבה (מעניין מה קורה לצמחים לידו…).

 

ובנוסף, הסגוארו יכול לחיות 200 שנים ולהצמיח ענפים מרובים שצומחים לרוב כלפי מעלה.

 

הקקטוס הזה, כפי שהבנתם, מאוד מאוד כבד, אולם השורשים שלו מאוד שטחיים לצמח שמגיע לגבהים שכאלה. הם לא חודרים עמוק באדמה. אפשר לומר שזה פלא ואפילו נס שהקקטוס הזה מסוגל לעמוד בגובה כזה, בהתחשב בבסיס הלא יציב והחלש שלו.

 

אני כבר יודעת מה אתם חושבים. אומנם האינפורמציה הזו יכולה להישמע כמשהו מרתק, אבל בהחלט גם כחסרת תועלת. מה גם, שאף אחד לא יאמר לכם אחרי שתקראו את המאמר הזה 'תוציאו דפים, זה בוחן בקיאות בקקטוס סגוארו'. אז למה אני בכל אופן מעניקה לכם שיעור בבוטניקה, אתם בוודאי שואלים?

 

בואו נגיע למסקנה אותה כבר צפיתי מרחוק: הסגוארו, אם תרצו, נותן לנו שיעור נפלא על מידת החמדנות.

 

כמו שכבר ציינתי, הסגוארו יכול לשאוב כמות עצומה של מים רק בגשם אחד שיורד. בכל אופן, למרות כל המאמצים שלו לשמור ולדאוג לעצמו, הוא לרוב פוגש את נקודת האבדון שלו בצורה הכי כואבת – המשקל שלו הוא המקל בגלגלים שלו. מרוב שהוא כבד, פעמים רבות, הוא נוחת על הקרקע בקול רעש גדול.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

האגו יצא מהכלים

הטעות האופטית של החומר

מה עושה לכם את זה, הספל או הקפה?

וחיו בעושר, בלי אושר

עבדים בסטייל

לא קונה לך אהבה

 

עכשיו, כיתה, נתאים את המסר המאלף הזה לחיינו.

 

כמו הסגוארו, גם אנחנו מבלים את חיינו בניסיונות לא מעטים לצבור דברים שיהיו לטובתנו האישית. במילים אחרות, אנחנו עבדים של הגשמיות. טונות של גשמיות.

 

כמו הסגוארו, אנחנו מושיטים את ידינו לשמים ומתחננים, "תן לי עוד! תן לי עוד!" ולא משנה מה יש לנו כבר במחסנים, זה אף פעם לא מספיק. שום דבר לא מספק אותנו.

 

כמו הסגוארו, אנחנו מנסים לעמוד בתוך קהל מתוך רצון לעלות ולהתעלות על כולם – הכישרונות שלנו הכי טובים, החוש העסקי שלנו הכי מוצלח, היופי שלנו… עזבו, כל מילה מיותרת. מה לעשות, ככה עושים הצפה של האגו.

 

כמו הסגוארו, אנחנו כאלה שטחיים. היסודות הרוחניים שלנו ממש חלשים. ברגע ששמים לנו איזה אתגר או קושי על הכתפיים, אנחנו מיד קורסים בקול רעש גדול.

 

אם היו לנו שורשים עמוקים יותר, היינו יכולים לשאת את זה. לעמוד ישרים וזקופים ולהתמודד עם האתגר עם אמונה והרבה מאוד כוח.

 

אבל! –

 

איך נצליח אם אנחנו כל כך עסוקים בלבזבז את חיינו ברדיפה אחרי שטויות והבלים? איך בדיוק פייסבוק ויוטיוב יעזרו לנו ברגע של קושי?

 

איך שעות של שופינג חסר מעצורים יעזרו לנו להיות אנשים טובים יותר? והאם אי פעם נאמר שיש לנו מספיק כסף מבלי לרצות עוד ועוד? כמה זמן מהחיים שלנו, וכסף כמובן, אנחנו מבזבזים בלהראות את מה שיש לנו (ואני מתכוונת להשוויץ) לחסרי המזל, אלה שלא זכו כמונו למה שיש לנו? והאם אנחנו מסוגלים לראות דברים מחוץ לבועה של עצמנו? מחוץ לקופסה?

 

תשמעו, לסגוארו יש מסר נפלא עבורנו, בואו נפנים אותו ועל ידי זה נעשה סדר עדיפויות חדש בחיינו ונחיה את החיים שאלוקים ייעד לנו לכתחילה. הלוואי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה