ואז, אהיה!

מתוך מיליארדי האנשים שמהלכים על פני כדור הארץ, אלה שהיו כאן ואלה שעוד יהיו - לעולם לא יהיה עוד אחד כמוני וכמוך. לא היה ולא יהיה, רק אהיה.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

מתוך מיליארדי האנשים שמהלכים
על פני כדור הארץ, אלה שהיו כאן ואלה
שעוד יהיו – לעולם לא יהיה עוד אחד
כמוני וכמוך. לא היה ולא יהיה, רק אהיה.
 
 
המשמעות הפשוטה של הציווי "לך לך" שציווה בורא עולם את אברהם אבינו הוא – לך "לך מארצך וממולדתך, ומבית אביך (מהעבודה הזרה) אל הארץ אשר אראך".
 
אולם "לך לך" הוא גם, כמו שרבי נחמן מברסלב מסביר, לך לך – לעצמך. ועם המשמעות העצומה והפנימית הזו אלוקים מצווה את אברהם אבינו, ואת כולנו, להתבונן פנימה, לתוכנו, לנשמתנו, ללמוד עוד ועוד על עצמנו. "לך לך" – ללמוד לאהוב את עצמנו כדי שנהיה מסוגלים לאהוב אחרים כמו שאברהם אבינו אהב. הוא היה הראשון לגלות את האמת על הנשמה, החלק האלוקי שבנו, את המשימה האמיתית שלנו בחיים, זו שבגללה אנחנו כאן.
 
"אני", זאת רק הנשמה שלי. וכל נשמה ונשמה היא מיוחדת. אנחנו חייבים להבין שזה עושה אותנו אנשים מיוחדים. כי מתוך מיליארדי האנשים שמהלכים על פני כדור הארץ, אלה שהיו כאן ואלה שעוד יהיו – לעולם לא יהיה עוד אחד כמוני וכמוך. לא יהיה מי שיתרום לעולם ולחברה את חלקו כמו שאתה ואני יכולים לעשות.
 
הידיעה הנפלאה הזו מצריכה מאיתנו למצוא את הציוד העצום שקיבלנו כשהגענו לכאן ולצאת לדרך ולהשיג את המטרה הגדולה של חיינו, וזה תלוי ב"לך לך" של כל אחד מאיתנו.
 
לפני 'שנחתנו' בעולם הזה, הזהות הרוחנית האמיתית שלנו והמטרה להיותנו כאן הייתה ברורה לנו בשלמות. העולם ממנו באנו, וזה שנחזור אליו אחרי ה-120 שלנו כאן, שונה מזה שאנו חיים בו. שם הכל גלוי וידוע. אבל כאן, הוכרחנו "לשכוח" את מה שפעם ידענו. אחרי תשעה חודשים ברחם ולמדנו את כל התורה כולה עם המלאך שהיה איתנו שם, מי שהסביר לנו מהי המטרה והמשימה שלנו בעולם אליו אנחנו עומדים להיוולד, ואפילו אחרי שקיבלנו מפה שתעזור לנו להגיע ליעדים שלנו בחיים, אמר לנו המלאך:
 
"זהו, הגיע זמנך לצאת החוצה. תכין את עצמך למקום אליו אתה עומד לצאת. תבין שזה לא כמו העולם ממנו אתה בא. בדרך, אתה תראה הרבה דברים "טובים" שקורים לאנשים "רעים", והרבה דברים "רעים" שקורים לאנשים "טובים". תבטיח לי דבר אחד – שתשמור על האמונה שלך ותישאר אדם צדיק". ואז המלאך גורם לנו "לשכוח" את כל מה שהוא לימד אותנו. ופתאום, אנחנו מגיחים החוצה, ממקום נפלא כמו גן עדן, לעולם הזה, אך לא לפני שנתנו לנו את האמצעים והכלים שיעזרו לנו לגלות את הזהות האמיתית שלנו (הנשמה שלנו) ואת החשיבות העליונה והחשובה של המשימה שלנו בעולם הזה.
 
הנשמה המתוקה שלנו כל כך עדינה, אבל היא חלק אלוקי מושלם עם כל המידע שרכשנו באותם תשעה חודשים. על פי תורת הנסתר, הנשמה שלנו שוכנת בחלק הימני של המוח. חלק זה, כידוע, שייך לחלק של תת-המודע של המוח, והוא הממשק וקרש הקפיצה בין העצמי הפיזי והעצמי הרוחני, הנשמה. מדהים, נכון?
 
אתה, אני וכל אדם בעולם לא סתם אנשים. לעולם אל תרשו למישהו להגדיר אתכם כך. זה לא משנה אם בורא עולם ברא אתכם כאדם מוחצן או מופנם, זה רק הלבוש של הנשמה. ההתמקדות בחיצוניות תגרום לנו להתעלם מהנשמה, דבר שיוביל אותנו למסקנות שקריות לגבי עצמנו וחיינו.
 
בכל אופן, כאשר עולים על המסלול של האימון הרוחני (לא הפסיכולוגיה המוכרת) תגיעו ל"ארץ אשר אראך" – לנשמה שלכם, למה שאתם צריכים לעשות כאן, דבר ששום אדם בעולם לא יכול לעשות, אלא רק אתכם.
 
כשאדם מוצא את הזהות הרוחנית שלו, הוא כמו אברהם אבינו שהפסיק לשמוע את כל התגובות השקריות והמסרים שקיבל מכולם, ובעיקר מבני משפחתו. בנוסף, תהיו משוחררים מכל מה שכבל אתכם עד עכשיו ומכל השקרים שסיפרו לכם על עצמכם. כי עכשיו, תדעו את האמת על עצמכם ולעולם לא תצטרכו להתנצל עליה בפני אף אחד, גם לא על השקפת העולם שלכם, לא על ההחלטות, אורח חייכם, אפילו לא על היותכם אנשים הדבקים במסורת, ביהדות וביוצרם. עכשיו, הכל ברור ויציב. זה מה שישחרר אתכם מהדאגות, מהעצבות, מהכעס ומהאכזבות. אפילו אם באופן זמני אתם מאבדים את התחושה של 'מי אתם ולאן פניכם מועדות?' – יש הרבה שיטות ודרכים להיערך מחדש עם האמת. זו לא סיבה להתייאש.
 
נכון, זה קשה וכואב להיות רחוקים מהעצמי האמיתי שלנו, כי זה מרחיק אותנו מבורא עולם. בזמנים שאנחנו לא מצליחים "להיות", ולכן "מאבדים" את המסלול שלנו, עלינו לזכור את אחד השמות המיוחדים של בורא עולם, שם שיחזיר אותנו לדרך – "אהיה אשר אהיה". כשאנחנו חוזרים לנשמותינו, אנחנו חוזרים לאלוקים, יוצאים מהמצב של "לא להיות" וחיים את "אהיה" – להיות בכל כולנו שוב.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים. ד"ר בלן מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב. מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה