חוסר עקרה

כאשר אדם לא מוציא את יכולותיו ואיכויותיו מהכוח אל הפועל, לא מוליד את החלומות שלו או לא מממש את החזון שלו, זה חוסר עקרה. עדנה קדוש מסבירה.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

בכל יהודי יש בזעיר אנפין ממידותיו של אברהם אבינו. בכל ניסיונותיו ומאבקיו יום יום יש נגזרות מרסיסי אברהם אבינו. בוודאי יש בו גם מיכולותיו לעמוד באמונה ובגבורה בניסיונות והקשיים. אפשר לומר שאמונה, מידות ואיתנות, הם דברים העוברים בגנטיקה של העם היהודי.

 

במצבים של ניסיונות מתעורר הצורך לברר איך לפעול ולהתנהל. טיבו של אדם אינו נקבע לפי מה שטמון בו בכוח, אלא לפי מה שהוציא מהכוח אל הפועל. כל עוד אדם לא מנסה את כוח בחירתו בפועל – הרי שטרם מימש את עצמיותו. וטוב לדעת שהניסיון, בראש ובראשונה, בא לקדם ולנשא אותי.

 

עיון בעשרת הניסיונות של אברהם אבינו יאפשר לנו להבין את ההתייחסות לניסיונות שלנו, ואיך להתגבר עליהם, שהרי אברהם עמד בכולן.

 

פרק א – אל תיכנעו לפחדים

פרק ב –  אין אדם בלי גלות

פרק ג – אין לי כסף, אין לי!

פרק ד – והעיקר, לא להתעייף כלל!

פרק ה – זה המקום?

 

ניסיון הבנים

 

ניסיון הבנים הוא ניסיון הפוריות וההולדה. זהו ניסיון הנוגע גם בבעיית העקרות. ישנם שני סוגי עקרות:

 

הראשון – במובן של קושי להוליד ילדים לעולם.

 

השני – במובן של קושי להוליד את עצמנו ולממש את יכולותינו ותכליתנו. ורבים מאיתנו חווים את העקרות מהסוג הזה.

 

ניסיון הפוריות בא לידי ביטוי בזוגות הסובלים מכך שנוצר היריון, אך לא תמיד מחזיק מעמד, דבר שמוביל להפלה או הפלות חוזרות ונשנות. ניסיון הבנים מתבטא גם בזוגות חשוכי ילדים, בפטירה של תינוקות או מוות של הילדים ממחלה, מלחמה, פיגוע, או כל דרך שאינה טבעית לא עלינו, נולדו ילדים אך לא זכו לחיים ארוכים.

 

ניסיון הבנים הוא גם כאשר נער או נערה חולים במחלה שהטיפול בה יכול לפגוע בפוריות שלהם, והם נאלצים להקפיא זרע או ביציות לפני התחלת הטיפול.

 

ניסיון זה גם מופיע כבעיות פוריות, שמירת היריון, לידה מוקדמת של פג, או כשר זוג אינו רוצה היריון ונוצר היריון המכונה "פנצ'ר" – ילד לא מתוכנן, שגם הוא חווה את ניסיון הבנים ולא רק הוריו.

 

ניסיון הבנים הוא גם לידה קשה, סיבוכי היריון, ניתוח קיסרי, דימום רב ועוד. הוא גם נראה כצורך של זוג לדחות היריון עד שיהיו "מסודרים" מבחינה כלכלית, או עד שיסיימו לימוד או יקנו בית, או עד שימצו את הזוגיות הצעירה שלהם.

 

ניסיון הבנים הוא תחושת חשש ממחויבות ואחריות, מחשבות ללדת ילד לעולם כל כך רע… וגם, אם זה מתבקש, אז הצורך לעבור טיפולי פוריות שונים עם הוצאות כספיות ולחץ נפשי המלווה את התקופה הזו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

ניסיון על כיסא גלגלים

יש לי עורב קטן בראש

פרה קטנה

תמלא אותה

כשאלוקים צוחק

בוקר לא רע, אחרי הכל

אף אחד לא אשם, זה אני השם!

ותודה שהוא כאן

רוחניות בנעלי בית

מפתח מאסטר לחיים

קפה עם מלאכים

 

ניסיון הבנים הוא גם עקרות וחוסר הולדה במובן של מימוש יעוד ותכלית. דבר המתבטא במצב בו אדם לא מעז לעשות את אשר הוא אוהב ורוצה, אם זה לכתוב ספר ואינו כותב, אם לעבוד בעבודה בה יממש את כישרונותיו, אך עובד בעבודה שבחר לעצמו בגיל 18-20 או שהוריו בחרו עבורו.

 

ניסיון הבנים = העקרות וקשיי הפוריות במובן הרוחני, כאשר אדם לא מוציא את יכולותיו ואיכויותיו מהכוח אל הפועל, לא מוליד את החלומות שלו או לא מממש את החזון שלו.

 

למה זה קורה?

 

ישנן כמה סיבות שבגללן אדם חש עקר מבחינה רוחנית – פחדים, תירוצים, חווית כישלון, חוסר אמון ועוד.

 

מה אפשר לעשות כדי לעמוד בניסיון הזה?

 

דבר ראשון – השתדלות, מעשית בטיפולי פוריות בכל סוגי הרפואות הקיימות. השתדלות מעשית בהוצאה מהכוח לפועל את ההיריון, גם היריון של ילדים וגם היריון של רעיונות.

 

דבר שני – אמונה, אברהם אבינו קיבל הבטחה אלוקית והאמין בה. עבר זמן וההבטחה טרם התממשה, אך הוא המשיך להאמין. לא, הוא לא מנה בצער את הימים שחלפו, אלא רק האמין. הוא הביט באשתו שרה המזדקנת, והמשיך להאמין. ראה את הזדקנותו שלו, ואחז באמונה עוד יותר. שרה הייתה ללעג, אך הוא האמין. אמונה ללא שום ספק יכולה לשנות את המציאות!

 

דבר שלישי – תפילה, שלושת האבות חוו עקרות (אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ורחל), ללמדנו את כוחה של התפילה, שהיא הכוח בעזרתו נקבל מענה כנגד הטבע וכנגד כל היגיון.

 

מעשים + אמונה + תפילה = יסייעו לנו לצאת ממצב של חוסר הכרה להכרה ומודעות שיש סיכוי מעל הטבע.

 

בזכות ההשתדלות המעשית, אמונה ותפילה, נזכה לצאת מחוסר הכרה ולהיות בחוסר עקרה.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה