חיידקים טובים

זה מתחיל בבוקר, כבר כשאנחנו מתעוררים. ננשום לאט ונדבר קצת עם עצמנו, נאחל לעצמנו שנהיה היום במיטבנו. למה? בגלל החיידקים הטובים.

2 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

זה מתחיל בבוקר, כבר כשאנחנו
מתעוררים. ננשום לאט ונדבר קצת
עם עצמנו, נאחל לעצמנו שנהיה
היום במיטבנו. למה? בגלל החיידקים
הטובים.
 
 
"אבוי לו לאדם שאינו מכיר את חסרונותיו, כי אינו יודע מה לתקן. אך אבוי לו יותר אם אינו מכיר את מעלותיו כי אז אין לו כלים במה לתקן"! (הרב כהנמן).
 
האמת היא שלא אוכל לכתוב כתבה אחת על התשובה.
 
והאמת היא שאני לא ממש יודעת מה זה לעשות תשובה.
 
אבל אני יודעת ומרגישה שתשובה היא הדרך והתנועה המתמדת ההולכת אל הטוב, היא המסע לעבר תיקון וריפוי כל הרבדים. היא הדרך אל הפנימיות המאירה את החיצוניות. היא תשומת לב לחלקים שבי שאינם שלמיםו רגועים. היא ניקוי וזיכוך של "העניינים שלי בחיים".
 
ואולי, תשובה היא הסרת המסך שמונע ממני לחיות את החיים שלי.
 
תשובה היא לעשות בחירה!
 
מאמרים נוספים בנושא:
הנוסחה הנכונה?
קפה עם  מלאכים
היא  ואני
 
טבעי שבסוף ובתחילת שנה נתעורר לחשבון נפש והתבוננות.טבעי שסוף שנה יוליד החלטות של שינוי והתחדשות בתחומים שונים: זוגיות, הורות, יחסים עם ההורים, קריירה, ניצול שעות הפנאי, חברה, סביבת מגורים, לימודים, התנהגות והתנהלות ועוד.
 
אנחנו מתבוננים על כל נושא בנפרד ומעוררים את הרצון שלנו להתפתח ולהיטהר, להיות טובים יותר. מתחילים בתיקון עצמי, פנימי ואיש. והתיקון מתחיל במתן תשומת לב לעצמי, להרגלים שאינם ראויים.
 
קל לומר, קשה ליישם. ממבט על, זה נראה פשוט. אבל איך בכלל מתחילים? איך עושים תשובה הלכה למעשה?
 
זה מתחיל בבוקר, כבר כשאנחנו מתעוררים. ננשום לאט, נעשה שיח עם עצמנו, נאחל לעצמנו שנהיה היום במיטבנו, שנהיה קשובים ומפרידים בין עיקר לטפל, שנהיה ממוקדים וכשצריך גם 'זורמים', לעשות כל מה שנצטרך ממקום נעים ונוח, לומר לעצמנו כל דבר שמטעין ומחזק אותנו.
 
כמה דקות של שיחה ועידוד כאלה פותחים את היום עם אנרגיה נהדרת. טוב לקום מהמיטה לאט, לא לקפוץ בלחץ, להתארגן ולשתות מים חמימים, תה או קפה… ולחייך!
 
מהבית נצא כדי ליהנות מהשמש ומכל שרואים בדרך – ילדים, פרחים, אנשים.
 
לקראת הצהריים, מומלץ לעצור לכמה דקות, לעצם עיניים, להחשיך מעט את החדר ולנשום לאט ועמוק. כמה דקות כאלה ביום יש בהן התכנסות פנימה ותוספת אנרגיה. אנו מנקים דברים 'שנדבקו' אלינו.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
הכלים שאלוקים נתן לי
זה מלמעלה!
תניחו את הכוס
 
גם היציאה מהעבודה צריכה להיעשות בנחת. לא לרוץ ולא לחשוב על המטלות שמחכות בהמשך היום. לצאת לאט ובטוח. להעביר מחשבות של סיפוק ושמחה על מה שעשיתי ומה שחוויתי.
 
בבית, בשעות הערב, ראוי ליזום כמה דקות של פינוק. לשבת עם כוס תה גדולה וספר וליהנות.
 
לקראת השינה, כבו את הניידים לגמרי או השתיקו אותם. עשו לכם מקלחת נעימה ואיטית עם מים חמימים. בחדר השינה צרו אווירה מרגיעה ויכולת להתכנס ולהירגע מחוויות היום שעברנו, ולקראת אלה המחכות לנו ביום החדש. שעות השינה חשובות מאוד לגוף, בין 6-8 לפי הצורך האישי. קשיי שינה רבים מגיעים מחוסר יכולת להתכנס פנימה ולהתנתק.
 
התנהלות זו מאפשרת לנו לנהל את עצמנו, לבחור את הדרך של חיינו ממקום טוב ונעים. לכאורה, זה נראה פשוט מדי לתוצאות גדולות וחשובות. אבל המציאות מראה, שאם נעשה את הדברים הפשוטים האלה נפרוץ דרך במקומות בהם קשה לנו. אם לא התמדנו באכילה נבונה או בצעידה או בספורט שרצינו לעשות, אם היינו מתוסכלים ועצבנים בכלל שאנחנו בשביל כולם, אבל לא בשביל אחד – בשביל עצמנו, הפעולות הפשוטות הללו יגרמו לשאר לקרות מאליו ללא מאמץ גדול.
 
נגלה שאנחנו אוכלים נכון ומתפתים פחות מתוך רכות עם עצמנו. נגלה שאנו מממשים את עצמנו ונראה הפתעות רבות.
 
המהלך הפשוט הזה הוא כמעט כמו דבק המחבר עוד תהליכים שרצינו ושאפנו אליהם. אלו הם "חיידקי התשובה". החיידקים הטובים שכדאי לנו להידבק בהם.
 
כשהרגע חשוב, החיים נעשים משמעותיים ומלאים.
 
 
** *
עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנה – 050-5574065

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה