יש לי חלום

איך קשור לוח שנה ליום הולדת ולחלום של ד"ר מרטין לותר קינג? רחלי רקלס עשתה את זה שוב (שלוש שנים, אם רציתם לדעת) ומצאה את החוט המקשר!

4 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

אלוקים אדירים, זו השנה החמישית שאני עושה את זה שוב.

 

שכחתי שוב את יום ההולדת של אחד מבני משפחתי היקרה. השנה, שכחתי שאותו יום ראשון, ה-16 בינואר, זהו יום הולדתו של בני הבכור. 12 אם הסתקרנתם לדעת… בחודש שעבר שכחתי את יום ההולדת של בני השלישי, ואני לא מפסיקה לזכור לשכוח את יום ההולדת שלי, אותו כבר ששכחתי שלוש שנים ברציפות!

 

מה קורה לי?!?!

 

אני אפילו לא יודעת מה התאריך היום. למה? כי אני בקושי מסתכלת על לוח השנה. הימים פשוט עוברים להם, וכך גם החודשים, עד לאיזו נקודת זמן רועשת – כמו חג או שבת, אז אני מצטרפת אל העדר.

 

אולי זו הזקנה? כי אם כן, אני מעדיפה לא לחפור בנושא כרגע…

 

בכל אופן, מה שקרה לי באותו יום חייב אותי לפתוח לוח שנה ולהסתכל! לראות במו עיניי מה התאריך של היום! ואז, גיליתי שבאותו יום (זה היה ביום שני) היה כתוב בריבוע של התאריך שזהו יום ההולדת של ד"ר מרטין לותר קינג! פיו… אין לכם מושג איך אני שמחה שהצלחתי לתפוס יום הולדת של מישהו בזמן!

 

עכשיו, אלה מאיתנו שלא ברחו חצי מהזמן מהכיתה כשהיינו בתיכון, בוודאי זוכרים שד"ר קינג התפרסם בגלל הפעילות המפורסמת שלו בעד זכויות האדם, מה שהפך בסופו של דבר למשימת חייו: לסיים אחת ולתמיד את ההפרדה הגזעית ולהפוך את החברה לשווה.

 

נאום ה"יש לי חלום" שלו – מה שנקרא נאום היהלום שבכתר המצעד הזה והסמל למאבק עבור זכויות האדם בארצות ברית ומחוץ לה – הוא בעיקר הדבר שרובנו זוכרים מזוכה פרס הנובל המפורסם והצעיר של אותם ימים, ואשר בו גיליתי כמה דברים מעניינים. כמו מה? החשד העיקרי שלי הוא שד"ר קינג פשוט היה מודע לשיטת ברסלב המפורסמת, כלומר שיטתו הנפלאה של רבי נחמן מברסלב – לראות את הטוב ואת האור, ועוד דברים נפלאים שרבי נחמן דיבר עליהם קרוב למאתיים שנים קודם לכן.

 

הנה שלושה דברים שד"ר קינג אמר, פחות או יותר במילים שלו, ושלעניות דעתי מהווים 'הוכחות חותכות' לחשדות שלי:

 

החשכה אינה יכולה לגרש את החשכה, רק האור יוכל לה. האהבה אינה יכולה לגרש את האהבה, רק האהבה תוכל לה.

 

המידה הנצחית בה נמדד האדם היא – לא היכן הוא עומד ברגעים של נוחות והרגשת בטיחות, אלא המקום בו הוא עומד בזמנים של אתגרים ומחלוקת.

 

אמונה, היא לעשות את הצעד הראשון גם כשאינך רואה את התמונה כולה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

זה לא חלום להגשים חלום

חלומות לא מתגשמים?

זה בסדר, תמשיכו לחלום

זה לא חלום, זה להשתנות!

אל תחלום, תגשים אותו!

החלום של חבר שלי

חלומות מתגשמים

לחיות את החלום

החלום המושלם

לב יהודי בעיר החלומות

 

והנה פסקת המחץ: הוא הגיע למסקנה שדרך חיים המכוונת על ידי השקפת עולם דתית יכולה להיות מכובדת מבחינה אינטלקטואלית ומספקת מבחינה רגשית! הוא ציין מאוחר יותר שבמהלך לימודיו הגיע למסקנה שתנ"ך מכיל אמיתות מרובות שאדם לא יכול להתכחש להן"! (ברסלבר נסתר?…)

 

אז לכבוד יום הולדתו של ד"ר קינג שחל באותו יום שראיתי בלוח, אני רוצה לשתף אתכם גם בנאום החלום שלי.

 

כמו שאתם מבינים, גם לי יש חלום. ובחלומי, אני מתעוררת לריחו המשכר של הקפה שמתפשט בחלל החדר שלי, בדיוק כמו בפרסומות. מהמיטה אני מחליקה הישר לתוך נעלי הבית עשויות הפרווה הרכה והמפנקת, שמובילות אל האמבטיה הגדולה עם הג'קוזי המבעבע שהוא שלי ורק שלי ושאף אחד מהילדים שלי לא נכנס לשם. יש לי חלום שהילדים יתעוררו בבוקר לבד ובשקט, בלי שאצטרך להעיר את כל השכונה עם צעקות ה"קומו, אתם מאחרים!", ושהם כמובן יתלבשו ויתארגנו לבד למסגרות החינוך שלהם. יש לי חלום! שבעלי יכין לי ארוחת בוקר וישטוף אחר כך את הכלים. כן! יש לי חלום! שהכביסה תקפוץ איכשהו מעצמה אל תוך מכונת הכביסה, אחרי שתמיין את עצמה ושבעלי יידע איפה נמצאים הבגדים של הילדים. י-ש  ל-י  ח-ל-ו-ם! שיום אחד יהיה לי…. חדר ארונות!

 

אבל לא רק לי יש חלום. אני בטוחה שגם לכם. אגב חלומות, גיליתי (אחרי ששמעתי את השיעורים וקראתי את הספרים שלו) מהו החלום של הרב שלום ארוש. ובכן, תרשמו לכם: הרבה מאוד אנשים עובדים ברצינות על העניין הרוחני שלהם ועל הקדושה האישית שלהם. אבל בחלומו, הוא גילה שזה לא מספיק רק לקרוא על אמונה או לשמור את העיניים ואחר כך לצפות מעצמנו להשתנות במן קסם שכזה. לא. זה נקרא חלום באספמיא, או אם תרצו – פנטזיה. מה כן צריך לעשות? להתפלל על זה! לפעול עם זה! לחיות עם זה! להאמין בזה!

 

ואז, גיליתי גם (כמובן ממאמרים ושיעורים) שלרב אליעזר רפאל ברוידא יש איזה חלום, או וידוי-עובדה מוחץ בתוך החלום שלו. וזה הולך ככה: חברים, אלוקים הוא ורק הוא – מנהל את העולם! הוכחה חותכת? ראו מה קרה בבחירות האחרונות בארצות הברית, איך כנגד כל הסיכויים דונלד טראמפ הפך לנשיא ה-45 של ארצות הברית!

 

אתם יודעים מה? יש לי עוד משהו להוסיף לנאום החלום שלי. הנה:

 

יש לי חלום שכל הגברים יבינו סוף סוף מה זה אומר להיות בעל טוב!

 

גברים! האם אתם מקיימים את שלושת ההאים המפורסמים? מה, אתם לא יודעים על מה אני מדברת? תקראו את המאמר שכתבתי לכם בשבוע שעבר: הנסיכה ואיש המערות, ומהר!

 

ואחרי שהתלוננתי (יום שלם בבית) שאין לי מספיק מקום לכל הדברים שלי, ד"ר זאב בלן אמר לי משהו מעניין באחת השיחות האחרונות שהיו לנו (יכול להיות שגם זה מתוך חלום): "רחלי, יש לנו יותר מדי דברים!" וככה עף לו מהחלון החלום על חדר הארונות שכל כך רציתי…

 

ועכשיו ברצינות. ד"ר בלן אמר לי שאם אנחנו רוצים להיות אנשים שמחים ומאושרים, בגלל כל מה שקורה היום עם החברה – הרדיפה אחרי החומר והסגידה לחיצוניות, אנחנו פשוט צריכים לדגול בשיטת החיים הפשוטים, כמו זו של האנשים שחיו בדורות קודמים.

 

אתם מבינים, לי וגם לכם יש חלומות אבל המציאות מתבקשת – להנחית את הרגליים על הקרקע ולחיות! לעשות! בטח, אפשר לחלום ואפילו להגשים את החלומות היפים שלנו, אבל קודם כל המציאות, החיים עצמם, להיות מחוברים, לדעת היכן אני עומד, מה אני עושה, לאן פניי מועדות ומה התאריך היום!

 

נ.ב. אתם יכולים בבקשה לרשום לעצמכם את יום ההולדת שלי – עברי: י"ח בסיון, לועזי: 23/6, ולשלוח לי תזכורת שלא אשכח אותו שוב? וגם מתנה?

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה