כשאוהבים מדברים

זה התחיל עם השם המוזר של הכפר והמשיך במחקר שהתוצאות שלו הדהימו אפילו את החוקר בעצמו. מה הוא גילה? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, והסוד הגדול.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 17.03.21

זה סיפור על אנשי כפר קטן ונידח. שמו של הכפר הוא "מתחברים ונפגשים"… רגע, זה לא שם מוזר לכפר? בכל אופן, למה הכפר הזה עלה לכותרות?
 
כי יום אחד הגיע לשם רופא ותיק ומנוסה שחקר מחלות וחיפש תרופות. הוא גילה שכל האנשים בכפר מתחת לגיל 57 בריאים. מעל גיל זה היו בעיות של הזדקנות טבעית. הוא כל כך התפעל והחליט לבדוק איך אנשי הכפר שומרים על בריאותם. וכמו בכל מחקר, הוא חיפש את הפרמטרים, בודד ובדק, כדי לגלות את הגורם או הנקודה שתיתן מענה לשאלה. הנה האפשרויות שבדק:
 
מאמרים נוספים בנושא:
אין כמו  מחמאה
מדברים  מאהבה
אנשי  הצללים
אהבה, זה מה שצריך
 
הזדמנות – האם בכפר הזה יש הזדמנות מיוחדות וגורם המאפשר בריאות? האם ההזדמנות להיוולד שם או לגדול בכפר הזה היא הסיבה לבריאות? האם מי שיהגר לשם ייהנה מבריאות טובה?
 
כישרון – האם יש לאנשי הכפר כישרון מיוחד המביא להצלחה בבריאות? האם זה כישרון מולד? האם זה כישרון נרכש?
 
אוויר – האם יש בכפר אוויר נקי במיוחד המשפיע על הבריאות? האם גובה הכפר או ריחוקי מאזורי תעשייה משפיעים על אוויר נקי ומבריא? אבל נמצא שבכפר יש מפעלי תעשייה רבים המזהמים את האוויר.
 
שינה – האם הרגלי השינה משפיעים על הבריאות?
 
גנטיקה – נבדקה האפשרות שלאנשים יש גנטיקה חזקה וטובה. אולי זו הסיבה לבריאות? סיבה זו נשללה כאשר הגיעו למקום תושבים חדשים שהוריהם חלו במחלות לב בגיל צעיר, או מחלות אחרות, ואילו הם היו בריאים.
 
תאריכי לידה – נבדקו תאריכי לידה של תושבי הכפר. המחשבה הייתה שאולי ילידי שנה מסוימת או חודש מסוים בריאים יותר. התברר שכל אחד עם נתונים אחרים.
 
סביבה: נבדקה האפשרות שהסביבה מאפשרת בריאות. המיקום של הכפר, הנוף, השקט, הירוק…. אבל התברר שהסביבה רגילה וקיימת בעוד כפרים.
 
השקעה – החידה גדלה ונבדקה האפשרות שמא ההשקעה של אנשי הכפר בכפר היא זו המבריאה אותם. אולי, אם אדם משקיע בסביבתו הדבר מאפשר בריאות?!…
 
תזונה – נבדקו הרגלי התזונה של תושבי הכפר. אולי אכילה או אי אכילה של מזונות מסוימים תורמת לבריאותם? נבדקה דרך גידול המזון, כמות והרכב המזון שאכלו. אבל נמצא שהרגלי התזונה שלהם סטנדרטיים.
 
תנועה – עלתה מחשבה שאולי הם עושים התעמלות או יוגה, או טאי צ'י, אירובי או זומבה… או שהם בתנועה ואינם יושבים על כורסת הטלוויזיה או נעים ברכב ממקום למקום. אבל נמצא שאין הבדל בינם לבין אוכלוסייה אחרת.
 
חשיבה – מכיוון שהחקירה לא העלתה רעיון והבנה מה תורם לבריאותם, חשב הרופא שאולי יש להם חשיבה יצירתית ופורה, אולי חשיבה מחוץ לקופסה? גם פה למד הרופא שחשיבתם סטנדרטית ואינה ייחודית.
 
אינטליגנציה – נבדקה מנת המשכל. האם יש קשר בין השכלה, אינטליגנציה ובריאות? הרופא הבין מהר מאוד שאין קשר בין הדברים.
 
שכר: אולי השכר משפיע על הבריאות? נבדקו תלושי השכר ונמצא שהשכר ממוצע.
 
טכנולוגיה – האם האמצעים הטכנולוגיים משפיעים על בריאות אנשי הכפר? הרופא בדק וגילה שבכפר יש טכנולוגיה דומה לכל העולם.
 
הרופא הרגיש שהאתגר להבין את סוד בריאותם של תושבי כפר "מתחברים ונפגשים" קשה לפיצוח, אבל הוא התעקש לברר את התופעה. ומכיוון שלא נמצאה תשובה ולא היה לו קצה חוט להבין את פשר התעלומה, הוא הלך לישון. לפני שנרדם, הוא התמקד בשאלה הבלתי פתורה, התרכז והתמקד במחשבה והתפלל שבבוקר או בימים הקרובים תתגלה התשובה. הוא נשם עמוק… ושקע בשינה עמוקה.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
לאהוב גם את הרחוקים
בכוח  האהבה
אידיאלים  שנשכחו
עולם של  אהבה
 
בבוקר, הוא התעורר בשעה מאוחרת, יחסית למה שהיה רגיל. היה נדמה לו שקם לבוקר שגרתי, אך ההפתעה לא איחרה לבוא.
 
הוא הכין לעצמו כוס קפה ויש לשתות אותו בנחת במרפסת. זה היה הרגע בו הוא שם לב לכך, שאנשים בדרכם לעבודה או כשהם נפגשים, עוצרים לשיחה. הוא גם ראה שהמפגש נעשה לא רק באמירת שלום, אלא כלל חיבוק, שיחה וקשר עין בין המדברים.
 
הרופא התרגש והבין שיש פה משהו מיוחד ושונה, כזה שלא קיים בשום מקום בעולם. למה? כי בכל מקום בעולם אנשים ממהרים. חלקם אפילו קרים זה לזה וחיבוק הוא בכלל פעולה לא שגרתית, כל שכן שיחה שנמשכת כמה דקות. ועל קשר עין אין בכלל מה לומר. הרי בכל מקום בעודך מדבר עם מי שפגשת אתה בודק את ההודעות בנייד, את המיילים ואומר שאתה ממהר וחייב להמשיך הלאה…
 
הרופא התמקד ובדק את הנקודה החדשה הזו, ומצא שיש אפקט מגונן כאשר יש לך חברים. הוא הבין שזו אינטליגנציה מעשית והזכות לממש אותה במציאות – אפשרית לכל אדם בכל מקום בעולם!
 
הוא גם למד שיש בקשר החברתי אפקט מגונן, שביעות רצון, הגשמה עצמית, הרגשה שאתה אהוב וחשוב, והמון בחירה חופשית.
 
דיבור עם חברים הוא אומנות. הוא התקשרות.
 
יש כמה סוגי דיבור – ישנם דיבורים סתמיים או דיבורים כדי לעשות רושם, או של "התעניינות בכאילו", דיבור לצורך אינטרס או חיטוט ורכילות… אוף, הרשימה הזו ארוכה. בכל אופן, אלו דיבורים שיוצרים ריחוק.
 
אבל יש דיבור אחר, כזה שיוצא מהלב, דיבור אמיתי עם ביטוי פנימי של מה שעובר עליך במחשבה, בהרגשה ובמעשה. זה דיבור שיוצר לכידות ואהבה, מעורר את האפקט המגונן והשומר שיש בקשר החברתי.
 
"באומנות הדיבור טמון כוח מיוחד לעורר את הצד הרוחני באדם" אומר רבי נחמן מברסלב, (ליקוטי מוהר"ן צ"ח). הדיבור מעורר קשר וכוחות רוחניים שמגוננים ומשפיעים טוב גדול.
 
צועקים? כשהלב רחוק.
כשאוהבים, מדברים או לוחשים.
 
 
** *
עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנה – 050-5574065

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה