להציל חיים!

אתם יודעים מה התפקיד שלנו בעולם הזה? לא לאפשר לעוד יום לעבור מבלי לעשות משהו מועיל וטוב לאחרים! כן, פשוט להציל חיים!

3 דק' קריאה

דוד פרלו

פורסם בתאריך 05.04.21

היה לו הכל. בת זוג יפה, כסף ובית מהמם, אבל הסוף של חייו היה טראגי.

 

מצאתי את עצמי בימים האחרונים במשחק ההאשמה העצמית, זה שניקר לי בראש כל הזמן על כך שהייתי צריך להיות שם בשבילו, לשמור על קשר איתו. והאשמה הזאת הצליפה בי בעוצמה. כן, יכולתי לעזור לו. לא, לא יכולתי לעזור. כן, לא, כן, לא… בעצם, כך אמרה לי, אם היית שולח לו את הספר בגן האמונה של הרב שלום ארוש, כמו שעשית בלא מעט מקרים שהצילו חיים, אולי היית מציל גם אותו?!

 

כשאני מקליד את המילים הללו הלב שלי נקרע והגוף רועד. לא מזמן גיליתי משהו. אחד החברים הכי טובים שלי, זה שלמדתי איתו ביחד, התאבד.

 

וזה היה די מוזר איך שגיליתי את זה. כמה ימים קודם לכן חלמתי עליו, אני לא זוכר בדיוק את המקום ואיך הוא בכלל הגיע לחלום, אבל כשהתעוררתי הייתה לי הרגשה חזקה שאני צריך לדבר איתו, לחדש את הקשר איתו אחרי שבע שנים בהן לא דיברנו. באותו ערב, הקלדתי את השם שלו ועלה הדף שהכותרת שלו הייתה, "לזכרו של יקירנו…"

 

קשה לי לכתוב את זה, אבל אני חושב (שוב האשמה הזו) שיש לי אחריות על מה שקרה לו. היינו חברים ממש טובים, עבדנו ביחד באותן עבודות, אהבנו את אותה מוסיקה, אהבנו לדבר על הצבא הישראלי – צה"ל, כשהיינו בתיכון. אני זוכר אפילו, שפעם אחת כשההורים שלי התגרשו הוא נתן לי ספר – סיפור אמיתי על אדם שבנה את הספינה הפרטית שלו והפליג איתה באוקיינוס לבד. הסיפור הזה הוכיח את הכוח העצום של מה שאדם יכול לעשות רק עם כוח הרצון שלו! זה היה החבר שלי, תמיד שם כשמישהו מאיתנו – החברים שלו, היה צריך אותו.

 

החיים המשיכו, ואני הייתי עם הפנים לעלות לארץ ישראל, להתחיל חיים חדשים ולהתמקד ביעדים שהצבתי לי כאן בישראל. הוא נשאר שם, באמריקה הגדולה, ממשיך לרדוף אחרי הכסף, הקריירה, אחרי החיים הכאילו טובים.

 

והקשר נותק.

 

מאמרים נוספים בנושא:

חברים? מכירים?

כשגשם ירד בחוץ

מדברים מאהבה

בכוח האהבה
אהבה, זה מה שצריך
הקב"ה אוהב אותנו

בבקשה, תאהבו את עצמכם

למדתי לאהוב מחדש

חלק מהתמונה

חלון יפה

יום מלא צבעים

הכובע של מירי

אנשים שמחים זורחים

אנשים שמחים

 

האמת, הוא סבל מהמון בעיות רגשיות. חוסר המודעות שלו לאיך שצריך להתמודד באמת עם הבעיות בחיים הוביל אותו למוות הנורא שלו. הוא היה חסר את האמונה הפשוטה – שהכל בידיים של האבא האוהב והרחמן שלנו, בורא עולם. אם היה יודע שהקשיים שאנו חווים בחיים מעוצבים עבורנו במדויק ובהשגחה הפרטית שלו עלינו, כדי לעזור לנו לתקן ולשפר, אני בטוח שהוא לא היה בוחר בדרכו האחרונה האיומה. למה? מסיבה פשוטה, הוא היה בחור חכם והיה יודע שהמצב שלו הוא רק לטובתו, לטובתו הנצחית! ושיש משהו בכל הקשיים אליהם נקלע שהוא צריך ללמוד, להשיג מתוך ההתמודדות הזאת.

 

אז אני יודע, כמעט בוודאות, שקרוב ל-90% מגולשי האתר כבר מכירים ומיישמים את כללי האמונה שהרב שלום ארוש מסביר בספרו משנה-החיים – בגן האמונה ובשיעוריו. אבל אולי רק אחוז אחד מהם חווה מוות של חבר בגלל דיכאון, כזה שהאמונה הייתה עושה לו ניסים ונפלאות ואולי אפשר היה למנוע אותו. אז אני שואל, האם אנחנו יכולים לקבל את העובדה שהתאבדות היא בחירה של אנשים בחברה בה אנו חיים? ממש לא. למה? כי כבר נתנו לנו את הפתרון: אמונה!

 

אבל זה ישתנה אם רק נעשה משהו…

 

ברגע זה ממש, דמיינו לעצמכם שאדם אחד שאתם מכירים הוא בודד ללא חברים וששום דבר לא הולך לו בחיים. קחו על עצמכם לדאוג שיהיה לו חבר. אולי אתם? עזרו לו. בקשו עזרה מאנשים טובים באמצע הדרך, ויש כאלה, שישמחו לעזור לאלה שסובלים. האמונה שלנו צריכה להיות מכוונת לעזור לאחרים, לא רק לעצמנו! קנו להם ספר, תיפגשו ותלמדו בו יחד לפחות פעם בשבוע. אתם כבר מכירים את המושג, העבירו אותו הלאה.

 

כן, אפשר להציל כך חיים!

 

וזה נפלא, כי כשאתם מלמדים מישהו אחר אתם בעצמכם מתעלים בידע הזה, מרוויחים מזה בגדול. אתם מחזקים מישהו? אתם מחזקים בזה את עצמכם, מתחדשים בכל הכוחות והמסירות הקיימים בכם. ולא רק, אתם זוכים לחוות כאלה ניסים בחיים! ואת זה אני אומר מניסיון. תחשבו על זה, יכול להיות שאתם היחידים שיכולים להגיע לאדם הזה! אז זה התפקיד שלכם – לא לאפשר לעוד יום לעבור מבלי לעשות משהו מועיל וטוב לאחרים!

 

מי יודע, אולי הם חושבים על התאבדות ואתם תהיו כמו גלגל הצלה עבורם…

 

מה שקרה לחבר היקר שלי יכול לקרות בקלות לכל אדם, ואני לא צוחק. כל אדם שעדיין לא זכה ללמוד את הכללים המתוקים שהרב שלום ארוש מדבר עליהם, כללי האמונה בעזרתם עוברים כל קושי ומשבר, כל אתגר וניסיון בחיים, ולהבין שהכל לטובה. כל אדם יכול לפנות לאבא שבשמים ולבקש ממנו עזרה. כל אדם, אם רק נגלה לו את הכלים האדירים בעזרתם הוא יכול לעשות את זה ולקבל את העזרה שהוא צריך. זה אפשרי!

 

את זה למדתי מרבי נחמן מברסלב, מתלמידיו, מהרב שלום ארוש והספרים הנפלאים שלו שהצילו לא מעט חיים שאני יודע עליהם מכלי ראשון, סיפורים של אנשים שעשו את השינוי, שהם הוכחה שזה עובד, שזה אפשרי, שאם רק נרצה נצליח להתגבר על הכל עם האמונה המתוקה והפשוטה, ופשוט, להציל חיים.

 

החורף הקר כבר כאן, זה בדיוק הזמן להוסיף משהו חם לעולם הזה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה