לקלוע למטרה

לקלוע למטרה – היא אחת המטרות המבוקשות ביותר שאנשים רוצים לקלוע אליהן. אתה יכול להיות קשת אלוף עולמי אמיתי, או חיקוי עלוב שמתהדר בכל מיני תארים...

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

לקלוע למטרה – היא אחת המטרות
המבוקשות ביותר שאנשים רוצים לקלוע
אליהן. אתה יכול להיות קשת אלוף
עולמי אמיתי, או חיקוי עלוב שמתהדר
בכל מיני תארים…

אדם יכול לקלוע למטרה בשתי דרכים: או שהוא ישקיע מאמצים, זמן ותרגול כדי להיות קשת אלוף עולמי, או שהוא יכול להתרשל, להוציא חץ, לסדר אותו על הקשת, ולירות אותו לכיוון המטרה באופן כללי, ואז לצייר את עיגולי ה"בול קליעה" בכל מקום בו החץ נחת.

ברור שהדרך הראשונה היא האמת, והשנייה שקר.

מחפש-אמת אמיתי מבקש אותה בכל כוחו, ועושה כל שביכולתו כדי לחיות על פיה.

המתרשל, תחילה מחליט מה הוא רוצה, וזה יכול להיות בן/בת הזוג של חברו/חברתה הטובה (כלומר חמדנות), להשיג כספים בדרכים אפילות ומפוקפקות, או לאכול אוכל אסור או לצרוך ‘חומרים’ כאלה ואחרים כדי להרגיש ב’היי’ – ורק אחר כך לבנות אמת דמיונית שמספקת לו את יצריו ותיאבון גופני.

אין דבר יותר מביך מלעמוד בבית דין של מעלה, כאשר השופטים מראים לאדם שהוא חי את חייו ברישול, וסימן עיגולי "בול קליעה" פיקטיביים אחרי מרדפים שמורכים רק מהרפתקאות ושקרים.

אדם יכול להגיע למקום הרבה יותר טוב אפילו אם הוא קשת אלוף אמיתי, והוא – לחפש את ה"בול קליעה" של האמת לאמיתה, האמת המוחלטת, כשהוא מקדיש לכך אימונים ותרגולים נפלאים שמחדדים היטב את המטרה אותה הוא רוצה להשיג.

תקופה זו, שבין פסח לשבועות, היא הזדמנות אדירה ומתאימה לשיפור מהותי ועמוק של מידות הנפש. כל יום, במשך 49 ימי ספירת העומר, תורם לשיפור מידה מסוימת. עבודה על מידותינו היא דרך נפלאה להכין את עצמנו ליום הגדול – לקבלת התורה בשבועות.

הגמרא אומרת לנו, שחותמו של בורא עולם הוא האמת (השם אמת וחותמו אמת). למה? כי 99% אמת זה 100% שקר – הסטייה הכי קטנה מן האמת היא זיוף האמת, שהיא שמו של בורא עולם.

לכן, כאשר אנו שואפים לחיות על פי מידת האמת, אנו מעלים ומשפרים את כל מידות הנפש שלנו ועל ידי זה מתקרבים אל השם.

רבי נחמן, בספרו "ספר המידות", מסביר על חשיבותה של מידה זו, במיוחד בתחום הדיבור. להלן מספר נקודות חשובות אותן מציין רבי נחמן בסעיף שכל כולו אמת:

"מי שרוצה לדבק את עצמו בהשם יתברך, עד שילך במחשבתו מהיכל אל היכל ויראה את ההיכלות בעיני השכל, ישמור את עצמו מלומר שקר אפילו בטעות".

"על ידי שקר באים הרהורי עבודה זרה".

"כשיש אמת יש שלום".

"מרוח פיו של השקרן נעשה היצר הרע, וכשיבוא משיח, אז לא יהיה שקר, ובשביל זה לא יהיה יצר הרע בעולם".

"האמת מביא שובע".

"האמונה תלויה בדיבורו של האדם, לכן כשאדם משקר האמונה שלו נפגעת".

"מי ששומר את עצמו ודובר תמיד אמת, כאילו עשה שמים וארץ ואת הים ואת כל אשר בם".

"על ידי אמת העולם נשמר מכל הזקות".

"על ידי אמת נשמר אות ברית".

על ידי אמת יזכה לשם עולם".

"מי שאינו אומר שקר, הקב"ה מושיע לו בעת צרתו. גם בנים יהיו לו".

"מי שהוא איש אמת, אזי הוא מכיר באחר, אם האחר דובר שקר אם לאו".

"מי ששומר את עצמו משקר, הוא מנצח תמיד".

ועוד מלמד רבי נחמן מברסלב, שהגאולה של עם ישראל תבוא מתוך האמת. על ידי דבקות במידת האמת, נחיש את היום המרומם לו נהיה עדים, היום שבו כל עם ישראל יתקבץ מכל קצות תבל, לביאת המשיח ולבניית בית המקדש בירושלים הבנויה והשלמה, במהרה בימינו אמן.

* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס", ב- www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה