מחפש עבודה?

אין לכם תעסוקה? מתמודדים עם המרתון של לסגור את החודש כל פעם מחדש? מחפשים עבודה בלי שום הצלחה? אם כן, אתם לא לבד. רוצים לדעת עוד? תמשיכו לקרוא.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

אין לכם תעסוקה? מתמודדים עם
המרתון של לסגור את החודש כל פעם
מחדש? מחפשים עבודה בלי שום
הצלחה? אם כן, אתם לא לבד. רוצים
לדעת עוד? תמשיכו לקרוא.
 
 
אין לכם תעסוקה? מתמודדים עם המרתון של לסגור את החודש כל פעם מחדש? מחפשים עבודה בלי שום הצלחה? אם כן, אתם לא לבד. כי עכשיו, כשאני מגיע לגיל הפרישה, אני שם לב לעובדה מעניינת: הסטנדרטים של חיי הרבה יותר נמוכים ממה שידעתי והכרתי בעבר. אבל הנה החדשות הטובות, אף פעם בחיי, אבל אף פעם ואני מתכוון לזה ברצינות, לא הייתי שמח ומצליח כמו שאני עכשיו. איך יכול להיות? תמשיכו לקרוא.
 
למרות שיש באמתחתי פחות כסף ופחות פריטים גשמיים, דבר שהיה לנו, והרבה, לפני שעלינו לארץ, אני מרגיש עשיר כי אני רואה שאפשר להיות שמח גם עם פחות. ומכיוון שאני חי טוב עם העובדה שאני מקבל את השפע שלי משמים בדיוק כפי שהשם עיצב ותכנן עבורי, השתחררתי מהמרדף האובססיבי אחרי כסף. ככל שאני משקיע בעבודת השם שלי – זמן ואנרגיות – בתמורה, אני מקבל שפע רוחני אדיר. אותו מצב שגרם לי להרגיש מרושש בעבר, הוביל אותי לצמיחה רוחנית נפלאה שאני בשמחה יכול לשתף גם אתכם ואנשים נוספים.
 
היום אני יכול להיות בצד המעודד, זה שנותן השראה ותקווה לכל מי שמבקש. אני יכול לספר לאנשים איזו רחמנות יש לבורא עלי וכמה הוא קרוב אלי עכשיו. אני יכול לכתוב על איך שהשם עזר לי לפזר את הערפל שנוצר בגלל ההתמקדות על שאיפות לא מוגדרות, וכיצד רומם, חיזק וחידד את הכישורים שלי והביא אותם למקומות שלא חלמתי שיגיעו. השם לימד אותי איך הוא אוהב שמדברים אליו, ועכשיו אני, סוף סוף, שואל אותו את השאלות הנכונות. והשם עונה לי על ידי שנותן לי לדעת ולגלות מהי המטרה והמשימה של חיי בעולם הזה.
 
כשתמצא את המטרה האמיתית של חייך, תטפח ותוקיר אותה מעל לכל דבר בעולם. כשתחיה בקו ישר עם המטרה האמיתית שלך תרגיש קרוב מאוד לבורא, הקשר שלך איתו יהיה אמיתי. כבר לא תשווה את עצמך ואת מה שיש לך עם אחרים, או עם מה שהם חושבים. היצר כבר לא יוליך אותך שולל, הוא לא יצליח להלביש את תחפושת הרע על הטוב. העיניים כבר לא יחפשו את הריגושים הזולים של העולם הזה, אלא את קרבתם של צדיקים, מכיוון שרק הם יודעים מהי האמת, היופי והטוב שאנו מחפשים כאן.
 
אין שום עניות במושג אמת. חיים שחסרים את הקשר למטרה האמיתית אפילו לא ראויים להיקרא חיים. אדם שלא מזהה את הבורא בכל דבר בחייו נתון לסכנה של פשיטת רגל. כאשר אדם עובד את השם בלי שאלות הוא עולה בחשיבותו אצל הבורא, שרואה בו כשותף מלא לתיקון העולם שלו. השם יפקח את עיניכם לכאב של עולמו ויגרום ללב שלכם לכאוב בשביל אלה שלא מכירים אותו עדיין. וכאשר אתה מתפלל עליהם, עם הדמעות שזולגות לך על הלחיים, תשיג שלמות נפלאה. לא יחסר לך דבר.
 
השחיתות והטיפשות של העולם של ימינו מציעים לך הזדמנות חסרת תקדים לבחור את השם במקומם. השם, שמהותו והמלכתו הן השמחה שלו, לא רוצה שום דבר יותר מלתת לך חיים של גן עדן. חיים שמבוססים על עקרונות אלה יובילו אתכם לשמחה שמעולם לא הרגשתם – תשיגו מעלה של שמחה מעבר לתפישה המקובלת, מעבר לסטנדרטים המוכרים על מושג השמחה, מעבר לכל הספקולציות הפסיכולוגיות והפילוסופיות שמכרו לכם פעם. השמחה שלכם תהיה עמוקה, מלאת עוצמה וקבועה. מצב הרוח היומי שלכם יתאפיין בהתעלות שתחוו, ועם הזמן זה יראה לכם דבר טבעי ופשוט.
 
השם רוצה מאוד לגעת בנו עם ידו הנדיבה והאוהבת ולהשפיע לנו עם השפע שלו. אולם יש לזה תנאי מקדים אחד – אמונה שלמה שיש בורא לעולם, שאוהב אותך יותר ממה שאתה יכול להעלות על דעתך. מושג האהבה של הבורא הוא לא משהו שאנו, בני אדם בשר ודם, יכולים להבין. לא משהו בסטנדרטים שאנו מגדרים אהבה. להאמין ששום דבר לא קורה כך סתם באופן אקראי או מקרי. השם מנהל את העולם שהוא ברא בלי שום טעויות. אז למה לדאוג? ואז, השמחה תתעצם ותמצאו את הדרך לתקשר איתו בכל מחשבה דיבור ומעשה בחייכם.
 
יש לכם מים נקיים לשתות? יש לכם בגדים, קורת גג ואוכל מזין? יש לכם את מה שאתם צריכים לילדיכם? אז למה לא לשמוח עם מה שיש לכם עכשיו? השם בהחלט מספק לנו את מה שאנו צריכים. אמרו תודה לבורא על כל ברכה "קטנה" בחייכם, והוא, בתמורה, יגביר את הברכה וייתן לכם עוד סיבות להודות לו.  
 
עניות מוחלטת באה מעצבות, מכל רגע שאדם מתלונן ומתבכיין, כשהוא לא שמח בחלקו. וכמובן, "אין עניות אלא מן הדעת". אדם עם דעת, העניות ממנו והלאה…
 
כשתבינו שאתם יכולים להיות שמחים ממש עכשיו עם כל מה שיש ברשותכם, זה יהיה הסוף לכל הדאגות שמנקרות במוחכם. ואז תגלו דבר מדהים נוסף: שלכם, עצמכם, יש כוח אדיר לרפא אנשים אחרים. תגלו שהשם מילא ועטף אתכם בחכמתו ואורו. החיוך הקורן שיהיה תמיד על הפנים שלכם יגרום להרבה פרצופים עצובים לחייך. והשכר על כזה דבר, בלבד, עולה אפילו על שכרם של לומדי התורה ותומכיה.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום במשך 32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שאת רוב שעות יומו מעביר בבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה