מלא נקודות טובות!

זאת שאלה שמנקרת במוח של כולנו: איך אני יכול להיות כזה פרדוקס? שני הפכים שונים? כדי לענות על השאלה הזו, צריך למצוא את הנקודות הטובות שלנו. ויש לנו מלא!

3 דק' קריאה

הרב ניסן דוד קיוואק

פורסם בתאריך 05.04.21

פעם רבי נחמן מברסלב חלם חלום: גאון עצום, תלמיד חכם גדול הגיע, אבל הוא לא יכול היה לומר לו שלום, וזה הפליא אותו – על מה ולמה זה קורה? וענו לו משמים: אתה לא יכול לומר "שלום" במקום לא ראוי ומלא טינופת, כי "שלום" הוא אחד משמותיו של בורא עולם. והגאון הזה, הוא היה עצום, אבל הגוף שלו היה צריך זיכוך גדול, הוא הגיע למקום כל כך נמוך, מבחינה גופנית, עד שאי אפשר לומר לו "שלום"…
 
אדם שואל את עצמו "איך אני יכול להיות כזה פרדוקס? שני הפכים שונים, נשמה קדושה וגוף מטונף במקום אחד?"
 
אנשים שלא מכירים את חסידות ברסלב, חושבים שרבי נחמן דיבר רק לאנשים "מושלמים", כאילו הדבר העיקרי שצריך לעשות זה להיות בקדושה או טהרה עצומות, בדבקות מאין כמותה בבורא עולם. זה נכון. אבל, וכאן נכנס אבל גדול, אדם חייב לצוף ולהציל את עצמו מלטבוע בים החטאים והכפירה.
 
הרבה פעמים ניגשים אלי אנשים ואומרים לי "הרב, אני לא אחד מהאנשים האלה שעליהם נאמר 'עובדי השם'. אלפים זכו בזה ויש גם האלפים שלא זכו בזה, אני מאותם אלפים שלא זכו". אלה האנשים המיואשים והאומללים שאין להם שום שמחה ביהדות שלהם. הם נופלים לדיכאון, ויכוחים והתנצחויות וכל סוגי המניעות. הם מאבדים את הרצון שלהם לחיות והולכים בעולם הזה כמו זומבים. אדם חווה צער בעבודה ובבית, הוא כמעט משתגע, הוא לא יכול להחיות את עצמו, שום דבר לא מדבר אליו והנשמה שלו לא מסוגלת לשמוע כלום.
 
מה עושים?
 
בורא עולם שלח אותנו לכאן, לעולם הזה, למקום כל כך נמוך, וזו הסיבה שאנו חווים השפעות ושיגעונות כאלה, עד לנקודה בה חושבים שרבי נחמן דיבר רק אל "המושלמים", אלה שזכו להישאר חזקים באמונה כל הזמן. אבל מה עם האנשים הממוצעים? מה איתנו?
 
התשובה לכך היא, שאנחנו חייבים לזכור תמיד שהיצר הרע שמרעיל לנו את המוח עם כל הדברים השליליים הוא עשיו. אם אדם זוכר שבורא עולם נמצא עם כל יהודי, הוא בקלות יוכל להביס את עשיו. זאת המשימה שלנו להיום – לנצח את עשיו, ולעשות את התיקונים במקומות הנמוכים של העולם הזה. זאת התשובה העיקרית שלנו, לדעת שאנחנו יכולים כל פעם מחדש לרצות ולהתגעגע לקבל את אורו של הבורא, את מה שאני צריך למשימה שלי כאן. אז אתפלל שתהיה לי אמונה והדרכה, גם אם נפלתי עמוק. לא אוותר! כי רבי נחמן מברסלב לא דיבר אל "המושלמים", הוא דיבר וממשיך לדבר אלינו, האנשים הממוצעים, הפשוטים, הרחוקים, אל כל אחד מאיתנו באופן אישי, ולא רק לצדיקים. וגם אם אני לא צדיק, מצפים ממני לעשות רק את מה שאני צריך לעשות!
 
העולם הזה נראה כל כך קודר, כי רוב את זמננו וחיינו אנחנו משקיעים בלהתנצח, להתווכח, לעשות עוד כסף ולרצות עוד ועוד תאוות. אבל בורא עולם רוצה רק דבר אחד – שלא תבזו את הבכורה כמו שעשיו עשה, אל תמכרו אותה בשביל נזיד עדשים. תמשיכו לרצות אותה. כל בריאת השמים והארץ הייתה שווה רק בשביל זה, בשביל הקורבן שלכם לכבודו של בורא עולם, מה שאתם עושים כאן בעולם הנמוך והשפל הזה, במקום בו אתם צריכים להיות, במקום בו אתם סובלים.
 
העצות של רבי נחמן לא מופנות רק ל"מושלמים" וה"צדיקים" ולאלה "שזכו". למרות, שבאמת, הרבי מאוד רוצה שנחיה חיים טובים, שנעבוד את השם ונעשה הכל בקדושה, אבל אם זה לא קורה לנו עכשיו וזה לא מצליח גם אם אנחנו רוצים, לא נדחק את השעה, כי מה שיש לנו בידיים זה דבר נפלא. יש לנו עצות נפלאות, יש לנו מלא נקודות טובות, יש לנו עם מה להתחיל לעשות ולפעול, פשוט לחטוף ולהמשיך הלאה.
 
וזכרו, בורא עולם יכול לעזור לכם כל יום ובכל רגע. הוא יכול לעזור לכם למצוא את הזיווג שאתם כל כך מייחלים לו, את הפרנסה, לתת לכם ילדים, בריאות ושלום. תקוו רק לישועה שלו ולעולם אל תוותרו.
 
נקודה אחת טובה מספיקה לגרום לנשמה שלכם לשמוח. חפשו אותה, תגלו שיש לכם מלא, ותחטפו אותן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה