ניסיון כואב

פנצ'ר באוטו או רצון להוציא מהכיס מטבע של 10 שקלים ובמקום יצא מטבע של 5 שקלים, גם אלה ייסורי הגוף. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, על הניסיון הכואב.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

בכל יהודי יש בזעיר אנפין ממידותיו של אברהם אבינו. בכל ניסיונותיו ומאבקיו יום יום יש נגזרות מרסיסי אברהם אבינו. בוודאי יש בו גם מיכולותיו לעמוד באמונה ובגבורה בניסיונות והקשיים. אפשר לומר שאמונה, מידות ואיתנות, הם דברים העוברים בגנטיקה של העם היהודי.

 

במצבים של ניסיונות מתעורר הצורך לברר איך לפעול ולהתנהל. טיבו של אדם אינו נקבע לפי מה שטמון בו בכוח, אלא לפי מה שהוציא מהכוח אל הפועל. כל עוד אדם לא מנסה את כוח בחירתו בפועל – הרי שטרם מימש את עצמיותו. וטוב לדעת שהניסיון, בראש ובראשונה, בא לקדם ולנשא אותי.

 

עיון בעשרת הניסיונות של אברהם אבינו יאפשר לנו להבין את ההתייחסות לניסיונות שלנו, ואיך להתגבר עליהם, שהרי אברהם עמד בכולן.

 

פרק א – אל תיכנעו לפחדים

פרק ב –  אין אדם בלי גלות

פרק ג – אין לי כסף, אין לי!

פרק ד – והעיקר, לא להתעייף כלל!

פרק ה – זה המקום?

פרק ו – חוסר עקרה

 

אברהם אבינו עבר ברית מילה והרגיש חולה וכאוב. הוא אמר לקב"ה, "עד שלא מלתי היו באים אנשים מכל קצוות העולם וחפצים בחברתי, על ידי זה הייתי מודיע טבעך בעולם, ועכשיו ימנעו מלבוא אלי…" ענה לו הקב"ה: "די לך בחברתי". אמר אברהם, "אולי כשישמעו שאני חלש יבואו להילחם בי". ענה לו הקב"ה, "אני פטרונך ואני מגינך ואני מצילך בכל זמן".

 

איך נראה ניסון ייסורי הגוף בתקופתנו?

 

ובכן, ייסורי גוף מתבטאים בכמה צורות. הצורה המוכרת היא הופעת מחלה – שפעת או דלקת גרון וכדומה, אלו מחלות שבהופעתן אנחנו לא מרגישים טוב אך לאחר ימים בודדים אנו מתרפאים וחוזרים לעצמנו. מחלה שמופיעה ונעלמת נראית כדבר שגרתי וככזה של מה בכך, אך היא באה מצד ייסורי הגוף.

 

ישנן מחלות שאינן לזמן קצר, אלא הן מתחילות ויוצרות שינוי לכל חיינו. אלו הן המחלות הכרוניות, נכות ומוגבלות וגם הן חלק מייסורי הגוף.

 

ויש גם מחלות המכונות "חשוכות מרפא", וגם הן ייסורי הגוף הבאים אלינו כניסיון.

 

ישנן תופעות של כאבים המהוות ביטוי לייסורי הגוף – כאבי ראש, כאבי שיניים, כאבי גב, חתך קטן ביד, ציפורן חודרנית ועוד. הן נראות כבעיות קטנות כביכול…

 

ישנם ייסורי הגוף המתבטאים כחוסר השלמה עם המראה החיצוני, כקושי סביב דימוי הגוף. אם יש אי שביעות רצון מצורת האף או איברי גוף אחרים – זה ייסורי הגוף. כאשר יש החסרה או הפרזה במשקל הגוף – אלו ייסורי הגוף.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הכאב של היום, התרופה של מחר

חמש דקות של אהבה

האזורים הכחולים

מכתבי אהבה

שמח כדי לחיות

כאב קטן, רווח גדול

כואב? מה זה אומר?

לא איש הפח

 

ייסורי הגוף הם גם כשאדם לא חווה בגופו שלו, אלא חווה גוף של אדם קרוב לו שיש לו מחלה או פציעה, כאשר ילד חולה חלילה, הוריו וכל בני הבית עוברים ניסיון הקשור לייסורי הגוף.

 

ניסיון ייסורי הגוף הוא ריבוי שיטות טיפול ובלבול גדול מהו הטיפול המתאים. לשמוע הצעה רפואית מחבר/ה שאינם מומחים ברפואה וכן הלאה. גם השוואה בין אנשים עם אותה מחלה – היא חלק מניסיון ייסורי הגוף, מכיוון שאין להשוות בין שני אנשים בשום צורה ואופן, אין לערוך השוואה בתסמיני המחלה ואין לערוך השוואה בצורת הטיפול או התגובה לטיפול.

 

ייסורי הגוף – הם ייסורים גופניים בהיבט הגשמי. הוצאות רפואיות הן ניסיון. לעיתים אדם עובר טיפול קטן ושגרתי אצל רופא שיניים ונדמה לו שזה טבעי. אלא שההוצאות מלמדות ומשקפות שמדובר בניסיון ייסורי הגוף. כשיש לאדם רצון לחומריות וגשמיות מעבר לצרכיו – זה ניסיון ייסורי הגוף. פנצ'ר באוטו ואפילו אדם שרצה להוציא מכיסו מטבע של 10 שקלים והוציא מטבע של 5 שקלים במקום – זה ניסיון. כולנו עוברים את הניסיון הזה פעמים רבות בחיים.

 

ייסורי גוף מתבטאים גם כפחד שמא תופיע מחלה או חרדה שמא יגיע כאב.

 

למה יש ייסורי הגוף?

 

מודה, השאלה הזו גדולה עלי ותשובה מניחה את הדעת אין באמתחתי, קטונתי.

 

איך להתייחס לייסורי הגוף? ומהי הבחירה הקיימת המתאפשרת לנו כשיש ייסורי גוף?

 

ראשית, עלינו לאהוב את עצמנו גם בייסורים. לא להלקות או להאשים את עצמנו שאיננו מספיק טובים. לא לבקר את עצמנו בביקורת קפדנית או לתבוע תביעות ולדרוש דרישות ומעשים כדי שנהיה טובים יותר. ימים של ייסורים הם ימים של רחמים, עלינו לרחם ולחוס על עצמנו, להיות טובים לעצמנו, ולקבל את עצמנו באהבה.

 

כדאי שנאמר לעצמנו שייסורי הגוף באו לקדם אותנו. פעמים רבות, כשנבין את הסיבה, המחלה תתחיל תהליך ריפוי. נושא עמוק זה צריך הרבה ובאור הדרך (יכול להיות שבמאמר אחר).

 

ולעולם יקדים תפילה לצרה – תפילה היא חיבור לרופא הראשי – לאורטופד, לרופא הנשים, לרופא הילדים, למנהל כל בתי החולים. אך אנו נזקקים גם לרופאים ולתרופות. תפילה מקרב לב, כאשר הלב והנפש עטופים בתחנונים, יכולה לשנות את המציאות. אנו לא תמיד יודעים להתפלל (וגם נושא זה צריך מאמר או יותר בפני עצמו) כי אומנות מיוחדת היא התפילה: להתפלל ולהיכנע לסירוגין, לעורר ולטפח את הלב לתפילה ולכניעה.

 

למדתי ממורי ורבי הרב ארז לומר, "אין מעצור להשם להושיע גם אותי בעת הזאת"!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה