נעליים חדשות

החסד, זה משהו שמתחיל בדברים 'קטנים', כמו חיוך ומילה טובה, וממשיך בדברים ה'גדולים', כמו עזרה וצדקה. הרב שלום ארוש מזמין אתכם להיות שותפים במפעל החסד הגדול שלו.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 17.03.21

"עולם חסד יבנה", אמר נעים זמירות ישראל – דוד המלך ע"ה, והוא כל כך צודק.
 
ועד לאן זה מגיע? עד לדברים הכי 'קטנים' שאנחנו עושים, כמו להאיר פנים, לחייך, לתת מילה טובה, וממשיך בדברים 'הגדולים' – עזרה בגוף ובממון ובכל דרך ליקרים לנו ולאנשים נזקקים.
 
לא מזמן באתר שלנו עלה סיפורה המדהים של רבקה שחר, סיפור שנתן לי להתבונן לעומק על המשמעות המיוחדת הטמונה במעשה העצום והאציל שבחסד. מי שלא קרא אותו, הנה סיפור החסד המדהים:
 
אין כמו ניו יורק.
 
אני מתה על טיולים בעיר הזו, על שופינג ועל העושר התרבותי, על מגוון האנשים השונים והמוזרים שהתקבצו בה.
 
השנה בעלי ואני טסנו לניו יורק בתחילת השנה הלועזית. כל הרחובות היו מרוצפים בלבן, האוויר הקר, אווירת השנה החדשה הלועזית, קישוטים ססגוניים, וכמובן – הסיילים המדהימים.
 
היינו בדרך לרוקפלר סנטר, לרחבה המפורסמת שבה מחליקים על הקרח, כשלפתע ראיתי איש בלי נעליים מקבץ נדבות.
 
הייתי המומה. הוא ישב שם ופשוט סבל מקור. עם טמפרטורה מתחת לאפס להיות ברחוב בלי נעליים?!? זה מה שבדיוק הרבה אנשים אומרים על אמריקה, מקום רע, קשה ומנוכר. אדם לאדם זאב.
 
"לא מעניין אותי איך קוראים למסכן הזה" אמרתי לבעלי, "ומה הוא עושה או אם הוא אי פעם יזכה להודות לי, אני קונה לו זוג נעליים עכשיו!"
 
מאמרים נוספים בנושא:
המעשה הטוב של  השנה
מה הוא יאכל בחג?
מילה טובה או תרופה?
 
ובעוד אני צועדת לעברו, ניגש אליו שוטר. ליבי נחמץ. חששתי שהשוטר עומד להתעלל בו או לעצור אותו, שמעתי על כל סיפורי הזוועות גם בהקשר הזה. אבל פתאום שמעתי את השוטר שואל אותו "מה מידת הנעליים שלך?"
 
הקבצן המופתע הצליח רק למלמל "11" (מידה אמריקאית מקבילה ל-45 האירופאית).
 
השוטר ניגש למכונית שלו, פתח את תא המטען והוציא זוג נעלי ספורט וזוג גרביים. הוא חזר אל הקבצן ואמר לו, "הנה, אני חושב שאלו יתאימו לך".
 
הקבצן מיהר לגרוב את הגרביים ולנעול את הנעליים, נעמד והחל לרקוע ברגליו משמחה, מפזר חיוכים לכל עבר. "תודה לך, שאלוקים יברך אותך" אמר לשוטר.
 
השוטר חייך בצניעות והשיב, "אותי הוא כבר בירך, עכשיו אני מראה לו כמה שאני אסיר תודה".
 
זה היה היום בו למדתי שאסור לתת לסטריאוטיפים לנהל לנו את המחשבות, והחיים בכלל. למדתי שיש אנשים בעולם. ולמדתי שכאשר חז"ל אמרו "צדקה תציל ממוות", הם בהחלט ידעו על מה הם מדברים.
 
* * *
 
בהחלט, חז"ל יודעים על מה הם מדברים ולא סתם הורו לנו על מצווה יקרה שכזו המהווה את אחד העמודים עליו העולם עומד.
 
ובימים אלה שלפני חג הפסח הבא עלינו לטובה, אנו מקבלים הזדמנות אדירה להביע את הכרת הטוב שלנו לבורא עולם ולקיים את מצוות החסד בהידור רב ובשמחה, כמו השוטר מהסיפור של רבקה. ללא ספק, דוגמה נפלאה ושיעור מאלף לחיים.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
העשיר  והמובטל
מילים  קטנות
הפוך  זה ישר
 
הצטרפו אלינו לעשיית החסד הגדול לפני החג – מבצע קמחא דפסחא – אוכל, שתייה, בגדים ומצרכים לחג למשפחות נזקקות, לאלמנות ויתומים ושאר בית ישראל שהפרוטה אינה מצויה בכיסם. להעלות חיוך על פניהם של ילדים שהחיים גם כך לא קלים להם.
 
כראש מוסדות "חוט של חסד", אני מרגיש שהחסד הוא אחד הדברים הכי חשובים בבניית האדם מכל ההיבטים, לכן זו הסיבה שבחרתי את השם הזה למוסדות שלנו – מקום בו אנו עושים חסדים עם כל בית ישראל בלי יוצא מן הכלל! נותנים לכל הפושט יד! וזאת, על מנת להדגיש את חשיבות העזרה והכוח הטמון במצוות החסד, בנתינה, ובעובדה שהיא צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של כל אדם.
 
קמחא דפסחא – פרויקט אדיר וקרן עזרה לנזקקים שהרבנית ארוש ואני והקמנו כדי לעזור לנזקקים עם מצרכי חג הפסח בלי יוצא מן הכלל! ואתם מוזמנים להיות שותפים באחת המצוות היקרות שישנן – מצוות החסד, העזרה לזולת והשמחה שתשרה בביתם של אותם נזקקים בזכותכם! ולהעלות חיוך על פניהם של ילדים רבים.
 
תזכו למצוות וחג פסח כשר ושמח!
 
לתרומות, אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון – 02-5323339
או להיות שותפים און-ליין – קמחא דפסחא, כפה פרשה לעני

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה