עוד כמה צעדים ואנחנו שם

עוד כמה צעדים ואנחנו כבר שם. מתקרבים אל קו הסיום, אבל גם אל קו ההתחלה. אל קו הזינוק של סיבוב נוסף במרוץ החיים. ולי יש כמה טיפים מתוקים בשבילכם.

3 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 17.03.21

עוד כמה צעדים ואנחנו כבר שם.
מתקרבים אל קו הסיום, אבל גם
אל קו ההתחלה. אל קו הזינוק של
סיבוב נוסף במרוץ החיים. ולי יש
כמה טיפים מתוקים בשבילכם.
 
 
זה קורה היום. עוד כמה צעדים, ואנחנו שם.
 
אתם מרגישים את האווירה המיוחדת שיש באוויר? מריחים את ניחוח ההתחלה? את הסיבוב הנוסף שאנו מקבלים במרוץ החיים?
 
השעות הבאות הן השעות האחרונות של אחד החודשים הנעלים והמיוחדים שחווינו – חוד שאלול. היו בו הרבה חשבונות נפש, התבוננות פנימית בעזרתה זכינו לבנות כלים נפלאים של רצון והתחדשות לקראת חודש תשרי עמוס החגים, תודה לא-ל, שכבר עומד כמו אורח עם זר של פרחים בפתח הדלת.
 
ובחיים כמו בחיים, מה שקובע את ההצלחה שלנו הם ההכנה וההשקעה שלנו. לא משנה מה תהיה התוצאה, שכן היא נמצאת רק בידיו של בורא עולם שמכלכל את צעדינו.
 
למה?
 
כי בתקופה מיוחדת זו, באחת משעות ישוב הדעת שלי, ההתבודדות כפי שרבי נחמן מברסלב מכנה אותה, שאלתי את עצמי, והשתדלתי לעשות את זה הכי בכנות – איך הייתי רוצה שהשנה החדשה תיראה, לעומת השנה שאוטוטו מסתיימת?
 
אחד הדברים שעלו תוך כדי המחשבה על שאלה זו היה, מה שגרם לי להתפעל מאוד, לגלות – מתוך התבוננות מפוקחת מהצד – איזו עוצמה יש לחיים עם תודה והודאה. החיים נראים אחרת. תודה לא-ל, לא ראיתי שום חסרון או קושי, למרות שבודאי יש, אבל בעיניי האמונה ועם לב שמודה על הכל – הצבע הורוד תופס חלק מרכזי בתמונה של החיים.
 
הסתכלתי על כל מה שזכיתי, ברוחניות ובגשמיות, והייתי כל כך שמחה ומאושרת. כן, מכל נקודה ונקודה, למרות ששום דבר לא מושלם וברוב הפעמים חצי הכוס הריקה הייתה מונחת לנגד עיני, מה שהפך את הנפילה, המרמור והבכיינות למשהו יותר זמין ונגיש.
 
התבוננתי על אותו מסלול חיים שבורא עולם נתן לי לצעוד בו. על כל הפרטים הקטנים שהוא דאג לשים שם למעני בהשגחה הפרטית שלו עלי.
 
"אדריכלו של היקום לעולם אינו חוזר על עצמו. כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי. הפק את מירב התועלת מכל יום חדש" (מתוך "הכסא הריק", ליקוטי הלכות קכ"ג,ד).
 
המשפט הזה חיזק אותי בכל קושי שהיה לי. זכרתי אותו והתאמצתי בהתבודדות להודות באמת מכל הלב, לנסות למצוא את נקודת האמת ולהבין את המסר שבורא עולם שולח לי בכל מצב בחיים.
 
'הגר', כך שמעתי אותו אומר לי, 'כל רגע הוא משהו חדש ומיוחד בחיים, אפילו בדברים השגרתיים, לכאורה, שבדרך כלל מפילים אותך למציאות אפורה. בזמנים כאלה, עלייך לדעת שיש מקום לעשייה וצמיחה גדולות מהרגיל'.
 
בשנה שחלפה הרגשתי איך האמונה נמצאת שם בשבילי, תומכת ומבינה, ובעיקר, מעודדת ומשרה ביטחון. בורא עולם כאן, לידינו ממש, בכל נשימה ונשימה, בכל תפילה ומילה שיוצאת מהפה.
 
אז באמת, עם היד על הלב, איזו שנה הייתי מבקשת?
 
שנה של אמונה גדולה יותר מזו שחוויתי בשנה שחלפה. כי אמונה, היא המפתח לכל ההצלחות. אמונה, היא הדלק שמניע אותנו. אמונה, היא הדבק שמאחד אותנו. כי בורא עולם הוא המנהל היחיד של העולם, לא השכן ולא הבוס. ככה זה כשחיים עם אמונה, ומקבלים הכל באמונה ובתודה עצומה, או אז זוכים למתיקות עצומה. ואל תחשבו שזה מיועד רק ליחידי סגולה, ממש לא. זה מיועד לכל אחד מאיתנו.
 
באלול היה הזמן לקחת אחריות ולקבל החלטות טובות לגבי החיים שלנו. באופן אישי, קשה לי להתחייב לגבי העתיד – כמה אתפלל ובמה אתחזק, אבל הדבר הכי כנה שאני יכולה לומר בחשבון נפש לבורא עולם, הדבר שאני הכי יכולה להתחייב עליו הוא להאמין גם שקשה 'לזרוק את השכל' ופשוט להאמין.
 
למה? כי היום יותר מתמיד, אנו חווים תקופות לא פשוטות בכלל. עם ישראל מתמודד קשיים וניסיונות לא רגילים. היצר הרע מתגבר ומנסה להחליש אותנו בכל דרך אפשרית, הוא מכיר את כל הנקודות החלשות שיש לכל אחד. בזמנים כאלה, רק בורא עולם והתפילה המתוקה שהוא נותן לנו הם גלגל ההצלה הכי טוב שיש לנו.
 
זה הזמן ליצור קו הגנה עם מפקד חזק.
 
היום, יותר מתמיד, רבי נחמן פונה אלינו עם האמת הפשוטה, העצות והעידוד ששווים לכל נפש. זה הזמן לאמץ אותם חזק לליבנו.
 
היום, רואים בחוש איזו מודעות ורצון יש לאנשים להתבונן פנימה, לתוך נבכי הנשמה. אבל מה עושים עם זה? השוק מלא במגוון רחב של הצעות לטיפולים ואימונים. אני בעצמי הלכתי ללמוד אימון אישי כדי לעזור במערכה הזו. אבל האמת כאן צועקת וברורה יותר מתמיד: "התבודדות היא מעלה עליונה מן הכל!" אומר רבי נחמן. אין דבר שיכול לעזור לנו יותר מזה ללטש את המידות המחוספסות, לחזק ולמרק את הטוב שבנו, להגיע לראש השנה, אפילו בשעות שנותרו, יותר נקיים ומתוקנים.
 
הנפש שלנו עדינה ויקרה כמו יהלום, לכן צריך להפקיד אותה בכספת מתאימה עם שומר אמין בבנק מוכר, ולזכור שיש שעות מדויקות בהן ניתן להוציא את היהלום ולהתבונן בו, לדעת מול מי לחשוף אותו.
 
בבנק הזה אין עמלת שורה וגם לא דמי פיקדון, למעשה, כל אחד ואחד מנהל בעצמו את בנק הנפש. עשיית טוב, חסד, תפילה ומצוות – מופקדות באופן אוטומטי ומניבות תשואות גבוהות. וגם אם יש משיכת יתר או גירעון בבנק, תמיד בורא עולם מתקשר לפני שהוא מגביל אותנו ונותן הזדמנות לכסות את המינוס, כי יש לנו ערבות – יש לנו יהלום, נשמה טהורה החצובה מכסא הכבוד. פותחים את הכספת מתבוננים ביהלום ומפקידים רצונות טובים, כיסופים, הודיות ותודות, ובעיקר, אמת  אותה בורא עולם רוצה מאיתנו יותר מכל.    
 
בשנה שחלפה כל חיסרון שגיליתי הפך ליתרון. כל צרה הפכה למנוף. כל הגנים הנפלאים של הרב שלום ארוש שליט"א, בהם אנחנו זוכים לטייל צפו לנגד עיניי. ועדיין, אני לא מפסיקה להתפעל כמה ברי מזל שזכינו לארגז כלים מיוחד שכזה, לחיים עם תיקון ותכלית שאליה צריכים להגיע.
 
שנזכה לשנה טובה ומוצלחת מלאה וגדושה בתודה והודיה, ובעיקר אמונה בבורא עולם ובצדיק, וכן… גם בעצמנו. כי יש לנו את היכולות, קיבלנו את כל הכלים. אמן.
 
לעילוי נשמתה של רחל בת זוהרה, ג' תשרי התשס"ח

כתבו לנו מה דעתכם!

1. בת מלך

כ"ב אלול התשע"ד

9/17/2014

ממש יפה! התחברתי מאוד למה שכתבת. מחזק ואמיתי. שנה טובה ומבורכת שתהיה לך. שהשם יאיר לך כמו שהארת לאחרים.

2. בת מלך

כ"ב אלול התשע"ד

9/17/2014

התחברתי מאוד למה שכתבת. מחזק ואמיתי. שנה טובה ומבורכת שתהיה לך. שהשם יאיר לך כמו שהארת לאחרים.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה