קשר אלקטרוני

לתת לנשים שלנו זכוכית מגדלת שיתבוננו מקרוב על מה שאנו עושים עם המחשב - זה נשמע קצת קיצוני. אבל מה עושים עם 70% מקרי גירושין, כשהסיבה העיקרית להם היא האינטרנט?

5 דק' קריאה

דויד פינק

פורסם בתאריך 06.04.21

לתת לנשים שלנו זכוכית מגדלת כדי
להתבונן מקרוב על מה שאנו עושים
עם המחשב – זה נשמע קצת קיצוני. אבל
מה עושים עם 70% מקרי גירושין,
כשהסיבה העיקרית להם היא האינטרנט?

כשהתחתנתי, חשבתי שהימים בהם נתתי 'חופש ודרור' (פריקת עול בהגדרה הנכונה) לדחפים והיצרים שלי פשוט ייעלמו. אבל מהר מאוד הבנתי שבכדי להיות בעל טוב עלי להתמודד עם הרבה אתגרים רוחניים. במקום להיכנע לדחפים המיניים שלי, אני צריך להילחם בהם באופן תמידי ולכוונם לערוצים נכונים.

אם כך, לא רק שגברים נשואים צריכים להיאבק בדחף מיני שאינו טהור, אלא הם חייבים לנצח בכל פעם, ולו רק משום שרווחת משפחתם תלויה בזה.

בפסגת העניין, אנו, הגברים הנשואים, מתמודדים עם אתגר שכמעט לא ניתן להתגבר עליו בעולם של ימינו: האינטרנט. לאורך כל ההיסטוריה היהודית לא נמצא דור שהיה צריך להתמודד עם זה. באינטרנט הפורנוגרפיה, וכל הדברים הזולים המתלווים אליה, הכי זמינה – יותר מבכל דבר אחר שקיים. זהו המקום הנגיש והגדול ביותר, ומאידך הסודי ביותר, בו ניתן לפגוש נשים און-ליין ליצירת היכרויות למיניהן. השקפת העולם של ימינו על נושא זה היא שזה דבר מקובל ונורמאלי. אם יש לך חברה בפייסבוק או בכל מקום שמציע לך את זה דרך הרשת – אין עם זה בעיה בכלל. הגבולות בכל מה שקשור לזה טושטשו מזמן. אנשים לא מסתכלים על זה כעל ניאוף או כעיסוק מיני פסול ואסור. זה דבר מקובל מאוד מבחינה חברתית לצ'וטט עם מישהו/מישהו בחדרים הוירטואליים שיש ברשת. אנחנו משכנעים את עצמנו שכל עוד שאיננו מבצעים את המעשה עצמו, אין אנו עוברים, באופן טכני, על "לא תנאף". לצערנו, אף פעם לא היו נוסחאות ל"'לא תנאף' באופן טכני", כמו היום, שהורסות מספר לא מבוטל של חיי נישואין.

עבור גבר נשוי זוהי הדרך המסוכנת ביותר להפר את כל החוקים של שמירת הברית. קשרים אינטרנטיים, וכל אתרי הניאוף המוצעים ברשת, הם הבעיה הגדולה ביותר של חיי נישואין בימינו, שאיתה מתמודדים הרבה זוגות נשואים.

מה שהופך את האיום הזה לרעיל יותר הוא השימוש הבלתי הולם של הגברים הנשואים באינטרנט.

עדות שניתנה בקונגרס האמריקאי המבוססת על מחקר ולימוד מעמיק בנושא, הגיעה למסקנה נחושה מאוד שרוב המשתמשים באינטרנט המחפשים עזרה לבעיות של תפקוד מיני לקוי, הם גברים נשואים שנחשפו לאינטרנט.

מחקרים אלה אומרים בצורה מפורשת שצריכת הפורנוגרפיה קשורה בקשר הדוק לדברים הבאים: חוסר סיפוק מיני, חוסר נאמנות, תיאבון עז לחומרים מהסוג הזה והקשורים להתעללות, שימוש לא חוקי או שימוש לא בטוח, מונוגמיה מופחתת, נישואין וגידול ילדים, הגברת לחצים ומצוקות בין בני זוג, הגברת מספר האנשים הנאבקים בדחפים מיניים כתוצאה מהתמכרות לזה, וסיכון בהגדלת אחוזי הגירושין, השם ישמור!

כאשר ילד גדל בבית שאחד הבוגרים משתמש באינטרנט לצורך הנ"ל, הוא נחשף לסכנות הבאות: פחות זמן איכות ותשומת לב מההורים, זמינות ונגישות לפורנוגרפיה, גירושין של ההורים, השם ישמור, סכנת איבוד עבודה של ההורים ומתחים כלכליים.

וזה מזכיר לי את מה שאמר לי אותו חבר לעבודה באות בוקר. הוא התלוצץ על הפעם הראשונה בה נחשף לפורנוגרפיה. איך? הייתה זו קלטת וידאו שהוא 'לקח' מעליית הגג של דודו כשהוא היה רק בן 11! היום הוא נשוי ויש לו שלושה בנים. הוא מודע לעובדה שהילדים שלו מאוד אוהבים לגלוש באינטרנט, והם מצליחים לגלות דברים ברשת שלא היית מעלה בדעתך שאי פעם תגיע אליהם. כיום, הילדים, ולא המבוגרים, הם אלה ש'מבינים עניין' יותר בכל מה שקשור למחשב על כל מרכיביו. החבר שלי סיפר לי שהחשש הגדול איתו הוא מתמודד הוא – מה הוא יעשה כשהילדים שלו יהיו בני 11…

בהתאם לנתוני האקדמיה האמריקאית של משפטנים לענייני נישואין – 62% מעורכי הדין אמרו שהאינטרנט הוא הגורם המובהק ביותר בכל מקרי הגירושין, בהם טיפלו במשך 12 החודשים האחרונים. בנוסף לכך, ההבחנות הללו, שנעשו על ידי עורכי הדין, התייחסו לשאלה – מדוע האינטרנט קיבל תפקיד כזה גדול במקרי הגירושין של אותה שנה? והתשובה כדלהלן: 

68% ממקרי הגירושין משתייכים לקבוצת אנשים שחיפשו קשר רומנטי דרך האינטרנט. 56% ממקרי הגירושין משתייכים לקבוצת אנשים בעלי אובססיה לפורנוגרפיה באתרי הרשת. 47% ממקרי הגירושין משתייכים לקבוצת אנשים המבלים את זמנם בצורה מופרזת מול המחשב. 33% ממקרי הגירושין היו של אנשים שהעבירו זמן רב בצ'יטוט בחדרים הוירטואליים. לאור הסטטיסטיקה הזאת עלינו לבחון את כל ההתעסקות של בן הזוג באינטרנט בדאגה יתירה ולא להיות אדישים. כי כמו שנתונים אלה מעוררים דאגה לא קטנה בליבנו, כך גם התעסקותם של בני הזוג במחשב.

אני יודע שזה דורש הרבה, מכיוון שגברים אוהבים מרחב פעולה. ברור שאם ניתן לנשים שלנו זכוכית מגדלת כדי להתבונן מקרוב על מה שאנו עושים עם המחשב – זה יישמע קצת קיצוני, ואולי לא כולם יסכימו. אבל כאשר שיעור הגירושין מגיע ל-70%, כשהסיבה העיקרית היא האינטרנט, המצב מאוד קריטי ומעורר דאגה, והאמצעים בהם תצטרך לנקוט על מנת להגן על משפחתך יכולים להיות דרסטיים לחלוטין (כמו זכוכית מגדלת…) אך בהחלט הכרחיים.

איזו דרך יכולה להראות לנשים שלנו שאנו נאמנים להן יותר מזו? כשאשתך יוצאת לפגישה עם חברותיה והנושא היחיד עליו הן מצליחות לדבר הוא – כמה זמן הבעלים שלהן נמצאים מול המחשב, אבל אשתך לא תדאג מזה ולא תמצא שום עניין בשיחה ככזאת (כי פעלת בנושא), אז היא רק תודה לך. ואם מישהי תהרהר בינה לבין עצמה: "אני רק יכולה לדמיין מה הוא עושה…" אשתך תעריך את הבעל הנפלא שיש לה.

החדשות הטובות הן: שאם תסנן את האינטרנט שלך, או עדיף יותר שלא תשתמש בו בבית – רק תכפיל את הסיכויים לכך שחיי הנישואין שלך יהיו מוצלחים!

רוב הגברים הנשואים שמשתמשים באתרים מסוג זה מאבדים את החשק והרצון לקשר מיני. למה? כי הבעל מעדיף את המחשב ולא את אשתו, לכן שליש מהנשים של הבעלים כאלה פשוט מואסות בהם. במקביל, יש גם בנות-זוג, של בעלים כאלה, שמדווחות על דחייה מצד בני זוגן, מכיוון שימוש קבוע באתרים מסוג זה מונעים את יחסי-האישות בין בני הזוג. כתוצאה מכך האישה נפגעת, כועסת, מרגישה דחויה, וכמובן שאינה מסוגלת להתעמת עם תמונות הנשים בהן צופה בעלה.

76% מכל הבעלים שהיה להם קשר מחוץ לנישואין השתמשו באתרים מסוג זה. 80% מכלל האנשים ששילמו עבור קשר מיני השתמשו באתרים מסוג זה. ויותר מחריד – ההכנסות (כלומר הרווחים) של תחום הפורנוגרפיה הם הרבה יותר מכל מה שמרווחים ביחד שחקני כדורגל וכדורסל מקצועיים, והרווחים של תחום זה אפילו כפולים מאלו של רשתות ה-ABC, CBS ו-NBC. תארו לכם עד לאן זה הגיע!

מספיק לדעת, לצערנו הרב, שהאינטרנט הוא הסיבה העיקרית להרס השמחה בין בעל לאשתו. ואם תוסיפו ילדים לתמונה, התוצאות של שימוש באתרים מסוג זה הן טרגיות ממש.

ילדים, שהוריהם מכורים לאתרים מסוג זה בגלל שהם 'משתמשים כפייתיים' בהם, נחשפים לפגיעות הבאות: זמן איכות מופחת בין בעל לאשתו שמוטרדים מהתנהגותו של בן הזוג, דבר שגורר ריבים ומשפיע על הילדים. חשיפה לסרטי פורנו שההורים רכשו. שמיעת שיחה מאוד לא הולמת של אחד ההורים בעקבות השרותים הניתנים דרך הטלפון בתחום זה. הגברת הגירושין, הגברת הגישה של הילדים לחומרים מהסוג הזה ואף שימוש בו, חשיפה לדרך התנהגות של בני אדם איש לזולתו כאל חפצים, ובמיוחד לנשים, עדות או מעורבות בריבים של ההורים, עדות או מעורבות במתחים שנוצרים בבית כתוצאה מהשימוש באתרים אלה. ובנוסף, הסיכוי של ילדים כאלה להסתבך בפלילים הוא פי שניים מכלל אוכלוסיית הילדים, ופי שלוש בהסתבכות במצבים נפשיים קשים כמו הרס עצמי, תוך כדי שימוש בסמים, אלכוהול, גניבה וונדליזם.

עובדות אלה מבהירות, בלשון המעטה, את חשיבות ההתמקדות באשתך ואת הצורך לברוח ממש מהאינטרנט. גבר נשוי לא יכול לעסוק בדבר כזה, ולא משנה עד כמה זה מפתה. לא רק שהפורנוגרפיה, על כל ערוציה, היא החטא המתועב ביותר בעיני השם, היא גם התשובה העיקרית לשאלה – מדוע יש כל כך הרבה מקרי גירושין או זוגות לא מאושרים בעולם הזה. הרמב"ם אומר (משנה תורה, חוקי התשובה) שאם אדם חוטא כלפי השם אז יום הכיפורים מכפר לו, אבל אם החטא הוא בין אדם לחברו – לא יסולח לו, אלא אם כן פייס את חברו תחילה. החטאים שלנו נגד משפחתנו הם לא רק חטאים נגד בורא העולם, אלא גם בין אדם לחברו. לתשומת ליבנו!

בעבר הייתי מכור לדחפיי המיניים, אבל היום ב"ה כבר לא. למעלה משנתיים שאני נמנע מלגלוש לאתרים כאלה. עשיתי זאת בעזרת סינון אתרים, נתתי לאשתי גישה מוחלטת למחשב שלי כך שתוכל לבדוק להיכן גלשתי, ואני גם 'נקי' כי ברוך ה' יש בזה עבודה, כמו ריסון עצמי, אותה אני מצליח לעשות. גם זה חלק מהעניין.

נכון, ישנן פעמים בהן כל מה שאני רוצה הוא רק 'להציץ' פה ושם באתרים האלה. לרוב, זה בגלל מודעה על איזה אתר "טוב" שעיני צדה. הקלקה אחת ואתה בפנים…

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רוחמה

כ"ו שבט התשע"ג

2/06/2013

כי אין ברירה אחרת.. אכן זהו המצב. המאמר נכתב בשנת 2009 ומאז לצערי נוספו עוד שכלולים והתחדשויות דיגטליות ומודרניות כדוגמת האייפונים למיניהם, ששם האדם כבר "חי" עם הזוהמה בתוך הכיס.. המצוקה נוראית, השבר קטסטרופאלי ברמות מחרידות, ואם באמת ,ף גברים לא ילמדו וישכילו שתאוות הניאוף מחריבה להם את החיים והבית , מהר מאוד ימצאו את עצמם מחוסרי כל.. אין ברירה אחת וכפי שהכותב בעצמו מציע, ללמוד איך להלחם בזה ולהתמודד מול זה.

2. רוחמה

כ"ו שבט התשע"ג

2/06/2013

אכן זהו המצב. המאמר נכתב בשנת 2009 ומאז לצערי נוספו עוד שכלולים והתחדשויות דיגטליות ומודרניות כדוגמת האייפונים למיניהם, ששם האדם כבר "חי" עם הזוהמה בתוך הכיס.. המצוקה נוראית, השבר קטסטרופאלי ברמות מחרידות, ואם באמת ,ף גברים לא ילמדו וישכילו שתאוות הניאוף מחריבה להם את החיים והבית , מהר מאוד ימצאו את עצמם מחוסרי כל.. אין ברירה אחת וכפי שהכותב בעצמו מציע, ללמוד איך להלחם בזה ולהתמודד מול זה.

3. אלומה

כ' אייר התש"ע

5/04/2010

אינטרנט רימון הוא האינטרנט הכי מומלץ לפי מה ששמעתי עד היום.
הלוואי והיינו יכולים בלי אינטרנט בכלל, כל הסטטיסטיקה ומה שקורה היום – ממש מלחיץ…

ה’ יזכה אותנו לא ליפול בדברים הללו, שלאחר מכן ההתמודדות איתם קשה הרבה יותר משניתן לשער.

תודה רבה לכותב!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה