ראש ולב

הדמיון חוגג, הראש עובד שעות נוספות והלב כבר מאוד עייף. כל כך עייף עד שהוא הולך לישון אפילו באמצע הכביש... מה יהיה עם הראש והלב? למי נאמין?

4 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

ראש ולב.

 

שני חברים טובים יצאו למסע הליכה במדבר. בלילה, התעייפו וחיפשו מקום להניח את הראש, כלומר את הלב, בעצם רק לישון. הלב פרש מחצלת על הכביש ונשכב לישון.

 

"זה מאוד מסוכן לישון במרכז הכביש" אמר הראש ללב.

 

"אני מאוד עייף" ענה הלב כשהוא משפשף את עיניו ומפהק פיהוק גדול.

 

הראש לא נרגע ואמר ללב, "אתה עלול להידרס", אבל הלב כבר נרדם ולא שמע את הראש מדבר אליו. 'טיפש' חשב הראש לעצמו ופרש את המחצלת שלו בשולי הדרך.

 

בלילה, כששניהם כבר היו ישנים, הגיחה לפתע משאית במהירות רבה. הנהג, שהבחין בלב שישן באמצע הכביש, סובב במהירות את ההגה, ירד לשולי הכביש ודרס את הראש…

 

ואני אומרת, שעל הסיפור זה כדאי לחשוב בראש פתוח…

 

הימים מאתגרים. לא מעט אנשים חשים לחץ שהולך וגובר בכל תחומי חייהם. לחץ פרטי, לחץ כללי, לחץ לאומי ולחץ עולמי. בחירות מעבר לים שמעסיקות לא מעט את התקשורת, אתגרים כלכליים, פחד שמא יפטרו אותי, כי מה שפעם היה בטוח היום נסדק, אז אולי המפעל בו אני עובד ייסגר? יוקר המחיה, יציבות השוק, מחירי הדירות, מחיר הדלק, חיידקים לא רצויים שהגיעו אל האוכל שלנו, ויותר מכל – הביטחון, שכבר מזמן לא מה שהיה פעם. כל היום מחוברים לחדשות, למבזקים, לפרשנויות, רוצים לדעת מה יקרה, איך יקרה ולמה יקרה? מישהו יצליח לעצור סוף סוף את ארגוני הטרור הרצחניים? והאם הרוע הזה ייפסק מתישהו?

 

אנרגיות של פחד נכנסות לתוכנו. חוסר אונים ומחשבות שליליות. הדמיון חוגג,  הראש עובד שעות נוספות והלב כבר מאוד עייף, מאוד. הוא כל כך עייף עד שהוא הולך לישון אפילו באמצע הכביש…

 

תגידו, זה סוף העולם?

 

מאמרים נוספים בנושא:

מי ינצח?

שאלה של בחירה

ברוכים הבאים לזירה הלוהטת
בחירה, לא בריחה
גשם של קרח וחולות נודדים

הזכות לבחור
נלחמים בבחירה החופשית
לבחור? 18 עצות שיהפכו לכם את החיים

 

מה כבר אפשר לעשות? הרי מצד אחד אי אפשר לטמון את הראש בחול ולא לראות מה קורה. ומצד שני, אי אפשר לתת לכל מה שקורה להשפיע עלינו ולהחליש אותנו.

 

האם נראה את מוגבלותו של הראש? האם נראה את "הערבות ההדדית" הלקויה שבין הראש והלב? איך זה קשור לחיים שלנו ולזמן הזה?

 

זה לא סוף העולם, אלא סוף שנה שמתקרב אלינו ומוביל אותנו להתחלה חדשה.

 

במבט לאחור, גמענו דרך ארוכה מאז התחילה השנה, ואנחנו מתקדמים בצעדי ענק לקראת הדלת המובילה אותנו לשנה הבאה. צעדנו את העבר, נשאר לנו עוד קצת בהווה ואנחנו עם הפנים לעתיד.

 

האמת, לא קל לשחרר משהו שכבר התרגלנו אליו. אנחנו אוהבים לאחוז במה שיש לנו, במה שכבר הרגשנו והשגנו, כי זה נותן לנו הרגשה בטוחה כביכול. זה מתבטא בהרבה מאוד תחומים בחיינו. למשל, קשה לנו לשחרר את הלגו מהגן, כן זה שאהבנו להרכיב חלק לעוד חלק עד שבנינו את הבית שחלמנו עליו כשהיינו קטנים. או את הספרים שכבר לא בשימוש, אנחנו גם לא מוותרים על הכלים מהמטבח שכבר מזמן לא ראו טיפת שמן בתוכם או את להבות הגז מתחתם כבר שנים. אנחנו לא רוצים לשחרר את הילדות, אבל יש לנו מלא ציפיות מההורים למרות שאנחנו כבר ילדים גדולים.

 

המוכר מרגיש כל כך בטוח.

 

חודש וחצי נותרו לסיומה של השנה הנוכחית. לא קל לשחרר. אחרי הכל, חגגנו את כל החגים, צמנו את כל הצומות, חווינו את כל האירועים, התרגלנו ונהיה לנו נוח. אבל עכשיו מגיע הרגע שצריך לשחרר, להיפרד ולהיות עם פנים לקראת דבר הבא, החדש. להמשיך עם כל הכוח את מה שנותר מחודש אב וליהנות מיום ט"ו באב, להתכונן לחודש שכולו תשובה – אלול, והופ! תשרי – נכנסים לשנה החדשה.

 

זה כמו אורח או מישהו חדש שמגיע לסביבה, אז עולות להן השאלות: איך היא תהיה? הרי לפי ההתחדשות ומחשבות הראש מכל מה שקורה – יהיה מפחיד וקשה. אבל לפי הלב – יהיה הרבה יותר טוב. לפי הלב, תהיה שנה שעוד לא הייתה טובה כמוה.

 

למי נאמין – לראש או ללב?

 

הניסיון מראה שכל התקדמות בזמן היא התקדמות בטוב. בכל תחום יש התקדמות לטובה. בתחום החומר, בטכנולוגיה, ברפואה, וגם בתחומי הרוח. מה שהיה פעם קשה או מסובך או לקח הרבה זמן – היום נהיה יותר קל ופשוט וזמין.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

ויש גם צעד ראשון

התחלה חדשה

התחלה מרעננת

הסוף וההתחלה נפגשים

לא ביום אחד

אל תפסיקו לרצות
ואז, אהיה!
אימון בלי הפסקה

 

הצעידה לקראת התחלה חדשה, שנה חדשה, תוך שימוש מועיל וטוב במה שנשאר מההווה, היא זמן להסכים להתחדש ולשחרר בגדול את האחיזות שלנו.

 

איך?

 

ראשית, נשחרר את התפישה הבסיסית האומרת – מה שהיה הוא בסיס למה שיהיה… ובמקומה נאמר שוב ושוב: אין קשר בין מה שהיה למה שיהיה!

 

אין קשר בין הכישלונות שלי בדיאטה, במערכות יחסים, בפרנסה, בזוגיות, בעבודה הפנימית על הרוחניות ומידות הנפש שלי, בחינוך הילדים וכדומה, למה שיהיה!

 

אפשר בהחלט לוותר העל התפישה האומרת שהעבר ימשיך גם בעתיד.

 

לשם כך, עלינו לזהות את מחשבות הראש האמרות לנו, 'שזה מסוכן, זה קשה, זה בלתי אפשרי או חסר סיכוי…' לשחרר אותן ולבקש מהן לשתוק ולתת ללב ביטוי. לתת לרצונות ביטוי אף אם אינם תואמים את ההיגיון של הראש. הראש יפחד שהלב יהיה לא אחראי (ישכב לישון על הכביש) או ישלוט בחייו, לכן צריך שיתוף פעולה. כי בשיתוף פעולה ביניהם תהיה לידה של נקודה חדשה, נפלאה ומיוחדת שלוקחת בחשבון את הראש והלב ומביאה מנהיגות חדשה. מנהיגות מבפנים, חזקה וחסונה, כזו שאינה נבהלת מהחדשות החיצוניות ואינה מתעלמת מהן.

 

נקודה זו היא משהו אחר, חדש, שיכול להתחיל עם ההתחלה החדשה אליה אנו מתקדמים לטובה.

 

זכרו! כמו שכל דבר בעולם התקדם והשתפר וניתן בשימוש נכון ליהנות ממנו (בכל התחומים) כך ההתחלה החדשה – השנה החדשה, תהיה טובה מקודמתה.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה