רגע לפני המבחן

מכירים את הלחץ ההיסטרי לפני מבחנים? הגר דוויגי', מאמנת מוסמכת, פגשה אותו אצל מאומנת שיצאה עם תוכנית אסטרטגית שמומלצת לכולם.

2 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

מכירים את הלחץ ההיסטרי לפני
מבחנים? הגר דוויגי', מאמנת מוסמכת,
פגשה אותו אצל מאומנת שיצאה עם
תוכנית אסטרטגית שמומלצת לכולם.
 
 
אחד הדברים האהובים עלי בתור מאמנת אישית, הוא לראות את ההצלחה של המאומנים שמגיעים אלי לטיפול.
 
הצלחה, היא דבר שמשתנה מאדם לאדם. כל אחד לפי המסלול והיעד שלו.
 
ברוב המקרים, קואוצ'ינג זה מסע פנימי מעשי המעשיר את הנפש ונותן כלים לחיים. וכמו בכל מסע, יש גמישות והתאמה לנוסע. יש גם טיולים מקוצרים – ממוקדים.
 
לפני כמה חודשים הגיעה אלי מאומנת בלחץ היסטרי לקראת הבחינות החשובות, בעל פה ובכתב, של לשכת עורכי הדין. ערכנו פגישת אימון אחת מוצלחת ערב לפני המבחן, רגע בו הראש כבר לא יכול להכיל את העומס המצטבר מכל הלימוד המתיש.
 
המאומנת הייתה מאוד לחוצה. התחלתי בתשאול קצר על כל מבחניה האחרונים והיא התגלתה כמבריקה במיוחד, לא פחות מ-90 בכל בחינה.
 
אז על מה כל המהומה?
 
שליטה היא אחד הערכים הפנימיים החזקים שלה, וההתמודדות מול המבחן, הבוחנים שבעל פה ובחינה בכתב מתישה גרמו לה לאי שקט נפשי, שכן זה הרגע שעליו אין לה שליטה כביכול.
 
מאמרים נוספים בנושא:
תתחיל ליהנות  מהחיים
רק בלי לחץ
רגוע – מתי זה קרה לאחרונה?
רק אתה  יכול
 
ישבנו יחד והכנו אסטרטגיית פעולה ליום המבחן, מהרגע שהיא מתעוררת בבוקר ועד לרגע שהיא נכנסת למבחן. חלק מהאסטרטגיה הכילה מספר המלצות חשובות:
 
א. לצאת להליכה קצרה. ידוע שהליכה היא פעולה שמרגיעה את הנפש ומעלה את מצב הרוח.
 
ב. לאכול ארוחת בוקר טובה מכיוון שזה משביע ומעניק דלק למוח.
 
ג. בזמן הנסיעה לא לשנן את החומר, אלא ליהנות מהנוף בדרך לירושלים ולנצל את הזמן לתפילה ושיחה עם בורא עולם, דבר שיסייע לה מכיוון שזה מחזק את הנפש.
 
ד. להצטייד בשוקולד ומים למבחן על מנת להמתיק את הלחץ.
 
ה. דייקנו את רמת הפעולה בזמן המבחן, במענה על שאלות המבחן לפי הסדר בו היא נוהגת לפעול, הבנו יחד את החסם שיש לה – חוסר ביטחון שמא ואולי זו לא התשובה הנכונה, ואז מחיקה ותיקון ובסוף חזרה לתשובה הראשונה שהיא סימנה… המשמעות של כל הפעולות הללו היא זמן יקר שמתבזבז לחינם.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
הרגלים  – זה קודם בראש
תברח  מהקופסה
ארגז הכלים שלך
 
ו. הכנו לוח זמנים בו היא מקציבה לכל שאלה מענה ראשוני, כך שבסוף המבחן יישאר לה הרבה זמן על מנת לעבור ולבדוק את התשובות. ואם בכל זאת היא רוצה לתקן – זה ייעשה מתוך ישוב הדעת ולא מתוך דחף המלווה ברגשות של חשש.
 
המאומנת פעלה על פי התוכנית והרגישה שאכן זו הייתה פגישת אימון שנתנה לה כלים להתמודד עם הבחינה בצורה אפקטיבית, לעומת המבחנים הקודמים.
 
הנקודה האחרונה עליה עבדנו היא הסבלנות וההשלמה. עד לקבלת התוצאות עוברים לא מעט ימים שלא פעם נושאים באמתחתם מתחים ולחצים, לא פחות מהמבחן עצמו.
 
המאומנת הייתה צריכה לשחרר את השליטה ולהשלים עם העובדה שהיא השקיעה ועשתה כל מה שיכלה על הצד הטוב ביותר. כי איך אומרים חז"ל? "לא עליך המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה".
 
היום, כמה חודשים אחרי, שמחתי להגיע ולשתות קפה במשרד עו"ד החדש שפתחה, כשתעודת ההסמכה שלה ממוסגרת על הקיר!
 
אחרי מספר שנים של לימודים מפרכים, תמרון בין הבית לעבודה והילדים, ההצלחה כולה שלה. אכן זו זכות לקחת חלק ולו הקטן ביותר רגע לפני הסוף.
 
אתם מוזמנים לכתוב מה מרגיע אתכם לפני מבחנים או משימות חשובות בחיים.
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה