שימו לב לדברים הקטנים

שימו לב לדברים הקטנים, אלה שאנחנו אוהבים לדלג עליהם, להתעלם מהם ולא להתייחס אליהם. רחלי רקלס שמה לב לדברים הקטנים שעושים הבדלים גדולים.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

רחלי היקרה שלום לך,

 

אני אדם שומר תורה ומצוות ועובד על בניין האמונה שלי כל יום. בשכל, אני מבין היטב שהכל מאת השם והכל, כולל הכל, אך ורק לטובתי ולטובתי הנצחית, ואני באמת עובד עם עצמי על העניין הזה. ובעיקר, להפנים אותו בבחינת "וידעת היום והשבות אל לבבך". המוח כבר יודע, עכשיו תורו של הלב לדעת ולהרגיש… בכל אופן, אני לא מבין למה קשה לי בחיים בזמן האחרון. הכל נראה קשה, מתעכב ועם ים של מניעות. נראה כאילו אין יום בלי איזה דין שמרחף מעלי ואני לא יודע למה…

 

מחכה לעצה, ליאור.

 

ליאור היקר שלום גם לך,

 

ראשית, אני חייבת לומר לך שאם הייתי מתברכת ברוח הקודש, מתנת שמים אדירה לכשעצמה, ומקבלת כל יום איזו השראה שמימית – הייתי אומרת לך בדיוק מה גורם לבעיות שלך בחיים. ולא רק, הייתי גם קונה כרטיס לוטו ומגלה את המספרים וזוכה במיליונים. אבל…

 

אבל מכיוון שאין לי רוח הקודש, אני לא יכולה לומר לך בדיוק מה גורם לכל הצער בחייך. מה כן? אני יכולה להציע כמה אפשרויות:

 

הראשונה – זה שלב בסולם הרוחניות שלך. בחיים, כמו שכולם יודעים, לכולנו יש עליות וירידות. ברוחניות, אם אנחנו מנסים להתקדם ולעלות שלב בסולם הרוחניות, אז העליות עלולות להיראות כירידות. רבי נחמן מברסלב אומר שכאשר אנו עולים בשלבי הסולם הזה, החלק התחתון של השלב הבא נראה כמו חושך. לכן, לרוב זה נראה לנו כמו נפילה ברוחניות כשלמעשה אנחנו זזים כלפי מעלה.

 

השנייה – למישהו כנראה יש תרעומת עליך. וזה עניין רציני. אם פגענו במישהו והוא לא סלח לנו, זה לא רק חוסם את ערוצי השפע שלנו אלא גם יוצר מטען של דינים קשים. וכמו שהקב"ה לא מוחל על חטאים שבין אדם לחברו ביום הכיפורים עד שהנפגע מוחל לפוגע, אנחנו לא יכולים לצפות מבורא עולם שיסלח לנו מבלי שנתמודד עם התוצאות של מעשינו. אם גילית שבעניין הזה מדובר, אתה יכול לעשות שלושה ניסיונות פיוס עם מי שפגעת (יכול להיות שכבר בראשון זה יסתיים) ולתקן את העוול שנעשה על ידך. אם אחרי שלושה ניסיונות האדם שפגעת בו, חלילה, לא מוכן למחול – אתה פטור. והוא, הפגוע, יצטרך להתמודד עם חוסר המחילה שלו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תפתחו את העיניים

אתם בוחרים איך ייראו החיים שלכם

תניחו את הכוס

בוקר טוב כאן הקב"ה

האבנים הגדולות של החיים

הולקא מאמא

אנחנו דור ה"מגיע לי"

גשמים מצמיחים

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

מרירות מדבקת

תסמונת "אם רק הייתי…"

תשמעו, זה לא הסוס שרציתי

לפני שמתלוננים

תספרו את הברכות

 

השלישית – תסתכל על הדברים הקטנים. לפעמים, אדם שומר תורה ומצוות חושב שהוא חף מכל חטא ולמה בכלל מגיע לו מה שקורה לו, כי באופן כללי אנחנו חיים על פי דבר ורצון השם. אתה אוכל כשר ואתה מתפלל כראוי, אבל ליאור, האם יכול להיות שאתה עושה משהו אחר מבלי לדעת שפוגע וגורם נזק?

 

הנה כמה דוגמאות שעולות לי בראש: לעשות חסדים בחוץ ובבית בקושי – זה דבר שצריך להיות בדיוק ההיפך, כי בני ביתך קודמים לכל. ואם יש תרעומת של בני הבית, של האישה והילדים, זה מעורר דינים. מראות לא צנועים – בהחלט מעוררים דינים, כי הם מושכים את האדם לחטוא אפילו אם זה בסתר, בתוך ליבו או במחשבות שלו חלילה. לצער אנשים, לדבר לשון הרע, להפר הבטחות, לעשות דברים אחרים שלא קשורים לעבודה בזמן העבודה – שזה גזל. להשיב הלוואה או חפץ שלא השבת, לדון אנשים אחרים לכף חובה…. והרשימה יכולה להיות מאוד ארוכה.

 

אני כן מבטיחה לך, ליאור היקר, שכולנו אשמים במידה זו או אחרת בחלק מהדברים שהוזכרו לעיל (וזה רק חלק קטן). כולם, חוץ ממני כמובן… ככה זה.

 

התבונן היטב על הפעולות של כל יום בחייך, ותופתע לגלות בכמה דברים קטנים ופוגעניים יש לך יד בהם. הזמן הכי טוב לעשות את חשבון הנפש הזה, לסרוק את מעשיך, משל היית סורק מתוחכם, הוא בזמן ההתבודדותהתפילה האישית של כל אדם – לפחות שעה ביום. אז אתה מתסכל בגובה העיניים הכי קרוב שאפשר על המחשבות, הדיבורים והמעשים שלך, מביא אותם בחשבון, מתוודה עליהם, מבקש סליחה ומקבל לא לעשות אותם בעתיד. וכן, אתה מתבונן גם על הדברים הטובים בחייך ולא מפסיק להודות עליהם!

 

אני מאוד מקווה ששלוש אפשרויות אלה יסייעו לך, ובעזרת השם, יהיה לך מסע חלק ונעים בחיים מרגע זה ואילך. לפחות, עד לקושי הבא… מצטערת שאני נאלצת לפוצץ את הבועה אבל זה לא בשליטתי…

 

בהצלחה רבה וחג מלא אור ושמחה

רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה