שקט ושלווה

יש לי הרגשה שאם היינו נותנים לעצמנו כמה דקות ליהנות רק מלנשום ולהירגע, היינו מתפקדים הרבה יותר טוב... רחלי רקלס רוצה קצת שקט ושלווה. ואתם?

2 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

שמחה שאתם כאן. מקווה שעבר עליכם שבוע נעים ורגוע.

 

אגב, נעים ורגוע וגם קצת שקט, העובדה שילדינו האהובים חזרו למסגרות וכל ההורים, כשאני בראש הרשימה, נושמים לרווחה – עושה לנו טוב!

 

אך אין מה לעשות, ההבהובים מחופשת הקיץ הארוכה והמתוחה כמו מסטיק דביק עדיין עושים את שלהם. למה? כי אוטוטו, וסליחה הורים יקרים, גם חופשות חגי תשרי כאן.

 

בכל אופן, אני חייבת לספר לכם שלא מזמן ממש, טרם נגמר החופש הגדול, זכיתי לחופשת קיץ פרטית משלי, כי בעלי לקח את שלושת הילדים הגדולים לכמה ימים בצפון, ואני נשארתי עם שני הקטנים בבית.

 

והיה לי כיף!!!

 

כל כך הרבה שקט ושלווה, וכל כך מעט כביסה. אפילו היה לי זמן לטייל קצת עם הילדים וליהנות רק מלראות אותם רוכבים על האופניים בפארק. כמובן שצעקתי בכל פעם בהיסטריה כשאחד מהם התקרב לקצה הפארק, לחלק הזה שנקרא כביש, המקום הזה שמכוניות נוסעות עליו… טוב, אז זה לא היה 100% שקט ושלווה, אבל נרשם פה שיפור אדיר בתחושה הכללית!

 

מאמרים נוספים בנושא:

וקצת מנוחה אפשר?

לחופש אין מחיר

חופש אמיתי

רזומה של אמא

כולם בחופש

חופשה בגיהינום

חופששש

 

והימים האלה גרמו לי להבין שלושה דברים חשובים:

 

הראשון – המכשפה הרעה יוצאת החוצה רק כשיש ריבים וכאוס בסביבה. וזה נפלא, כי זה מוכיח לי שאני לא מפלצת ירוקת פנים עם יבלת מזעזעת על האף כל הזמן.

 

השני – יותר שקט ושלווה = פחות לחץ. כל הריבים והצעקות (כולל אלה שלי) רק מרתיחים לי את מערכת העצבים, עד שאני מתחילה לאיים על בעלי שאני עומדת לברוח מהבית. רחוק, רחוק מאוד…

 

השלישי – אני אוהבת את הילדים שלי, אבל פסק זמן מגביר את האהבה שבלבבות. מסיבה כלשהי, החיבה נעלמה לה חמש דקות אחרי שהם חזרו, אבל זו שיחה ליום אחר.

 

והדבר העיקרי שהבנתי הוא – שאני צריכה קצת זמן איכות בשביל עצמי, ושקט. הזמן לפני שאני נרדמת לא נחשב. אני מדברת על זמן איכות טוב ואיכותי במיוחד. ולא רק אני, אלא שכולנו זקוקים לזמן שכזה.

 

כולם כל כך עסוקים, כל כך לחוצים, כל כך טעונים עם מיליון דברים על הראש, מה שנקרא אחריות. וזה מדהים איך בכלל אנחנו מתפקדים… אבל יש לי הרגשה שאם היינו נותנים לעצמנו כמה דקות זמן ליהנות רק מלנשום ולהירגע, היינו מתפקדים הרבה יותר טוב. הייתה לנו יותר סבלנות לטרדות היום.

 

עכשיו, אם אתם מפלצות ירוקות-פנים עם יבלת מזעזעת על האף מפלנט איקס (שיכול להגיע בכל רגע) אני לא חושבת שזמן איכות כזה יעזור לכם. סורי…

 

לכן השבוע, בואו נקבל החלטה מתוקה: נקדיש לעצמנו זמן איכות כל יום.

 

שבו בצד, עצמו עיניים ותיהנו מאוויר לח ודביק של קיץ (שעדיין כאן). אלא אם כן אתם גרים בקייפטאון. חורף שם עכשיו, לא?

 

לחלופין, אתם יכולים להסתגר בחדר או באמבטיה, להירגע וליהנות מלא לעשות שום דבר. בלי וואטסאפ, בלי לגלוש ובלי לדבר בטלפון.

 

רק, להירגעעעעעעעעעעעע…

 

אולי האמבטיה היא לא רעיון טוב, אבל לפעמים זה המקום היחיד שיש לנו בו קצת שקט ושלווה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה