תהיו כוכבים

אנחנו רוצים להצליח, להיות מאושרים, לשמוח, להגשים חלומות. תחזיקו חזק, זה אפשרי! כן, גם אם תרצו להיות כוכבים!

3 דק' קריאה

דוד פרלו

פורסם בתאריך 05.04.21

אנחנו רוצים להצליח, להיות
מאושרים, לשמוח, להגשים
חלומות. תחזיקו חזק, זה אפשרי!
כן, גם אם תרצו להיות כוכבים!
 
 
"פספסתי יותר מ-9000 קליעות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. 26 פעמים הייתי בטוח שאנחנו מנצחים והפסדנו. נכשלתי שוב ושוב בחיי. אבל זאת הסיבה שהצלחתי!"
 
מי אמר את זה?
 
מייקל ג'ורדן!
 
לחיות את האמונה, זה ליהנות בהזדמנות מיוחדת של מהרגע להרגע. נכון, זה לא קל, אבל איך אומרים בצה"ל? 'אם זה קשה, זה טוב!'. זה לא קל להיות אתלט מקצועי, רופא או רב, צריך להקדיש הרבה זמן, כוח ואנרגיות כדי להגיע לזה. אבל אנחנו, בכל אופן, אלה שמנסים להתמקצע במידת האמונה, צריכים לדעת שזה כרוך בהרבה מאוד כישלונות. אבל זו לא סיבה לדאגה, כי אפילו הכי טובים נופלים אך מהר מאוד חוזרים למסלול עם הפנים למטרה, למשימה שלהם בחיים.
 
אלא, שיש מצבים שעושים את העניינים עוד יותר מסובכים. למשל, כשרואים אנשים אחרים שכביכול חיים את חייהם באמונה הרבה יותר מאיתנו. אז תעצרו כאן, כי כמו שהרב שלום ארוש מסביר בספרו רב המכר ומשנה-החיים בגן  האמונה, ברגע שעוברים את מסך החיוכים המעושים והמזויפים, נגלה אצל השכנים/חברים/קרובים מנה לא קטנה של התמודדויות וקשיים. אפילו אצל העשירים והמפורסמים הגדולים. אנחנו חייבים להפסיק להסתכל על אחרים מתוך תחרות והשוואה ולהתמקד בעניינים שלנו. אנחנו חייבים לכוון את כל הרגשות השליליים – שנאה, קנאה ושות', למקום בונה ונכון, לפעולה אמיתית ומועילה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
אל תחלום, תגשים אותו!
אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום
מועד ב', החוק הבלתי כתוב של החיים
 
במאה ה-18 חי אחד הרבנים המפורסמים והמוכרים של כל הזמנים – רבי משה חיים לוצאטו – הרמח"ל, שחיבר את הספר המפורסם והנודע מסילת  ישרים. בספרו, הוא אומר שלאנשים רבים אין רצון וחפץ להשקיע ולהתאמץ להוציא את הטוב שבהם, אלא מעדיפים לדרוך במקום. הוא מזכיר את העניין שאדם רואה את חבריו מצליחים בחייהם בגשמיות – להוא יש עבודה טובה יותר, להם יש בית גדול ויפה יותר, להוא יש רכב לא מהעולם הזה… אבל הרמח"ל אומר 'אנשים, חכו רגע! אתם לא מקנאים בגלל כל הדברים האלה, נכון? נו, חכו עד אחרי ה-120 אז תתחרטו באמת. כי תראו את אותו אדם צנוע ונחבא אל הכלי, זה שחי ביניכם ולא התייחסתם אליו, הוא השיג הרבה מאוד נכסים רוחניים והשכר שלו נצחי! הוא למד תורה, הוא עבד על המידות שלו, הוא עושה חסדים עם אנשים, נתן צדקות… יכולתם לעשות אותו דבר!'
 
והמסר, לכולנו, ברור מאוד – אל תיתלו על ההצלחות הגשמיות שאתם נוחלים בעולם הזה, אל תחשבו שזה כל מה שיש לנו לעשות כאן. אם מתעוררת באדם קנאה, אז הוא צריך להפנות אותה למקומות טובים, למשהו מועיל – כמו קנאת סופרים. לומר 'מתי מעשיי יגיעו לידי מעשיו של אותו אדם נפלא? יש לי מה ללמוד ממנו'. אם מישהו מצליח, אל תקנאו, תפרגנו לו! תנו מילה טובה! כן, יש בתוכנו רצון להצליח, להתעלות, לעשות דברים נפלאים כמו של הסובבים אותנו, אך וודאו קודם כל שהיא לא מלווה במרירות, צרות עין, קנאה, רצון חולה ושאר הרגשות רעות ושליליות. הרב שלום ארוש אומר בספרו בגן  החכמה שהרעיון להרגיש 'וואו! אם הוא הצליח לעשות את זה, גם אני יכול!' – דבר שלא יבוא ממקום שיכול לגרום לאדם רפיון, ייאוש או קמילה.  בטח לא להגיע למצב של בכיינות או תלונות בגלל ש'כולם עושים את זה, רק אתם לא'. לא לחשוב כך מכיוון שיש לנו הרבה עבודה לעשות, והעבודה מביאה את ההישגים המתוקים והנפלאים שאנחנו רוצים. אבל קודם כל, להפשיל שרוולים ולהיות מוכנים לכבוש את המטרה במסלול שקיבלנו.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
אם תרצה, תרים גם משקולות
הייתי רוצה ש…
לא ביום אחד
 
אין מקום למרירות ואכזבה, כל שכן לשנאה או קנאה, בגלל שאחרים כן עשו את זה והצליחו, בעוד אנחנו מתמודדים ונמצאים בעיצומו של תהליך. אלא, להפוך את הרגשות האלה למשהו טהור, נקי ומועיל, למשהו שיעזור לנו להרגיש שההצלחה והיכולת לתקן ולשפר ברי השגה, שגם אנחנו יכולים לעשות. רוצים לרדת במשקל? לקנות את הבית המיוחל? ילדים טובים? לחיות עם אמונה? הכל תלוי ברצון שלכם לרצות את זה, באמונה שאתם יכולים להשיג את זה. וכן, שאת כל התהליך הנפלא הזה מלווה אותנו, מתחילתו ועד סופו, בורא עולם, האבא יקר שבשמים.
 
אנחנו רוצים לחיות את האמונה שלנו, נכון. קראנו הרבה ספרים בנושא, גם את הספר שמקיף את המידה הזו מתחילתה ועד סופה – בגן  האמונה, ושאר ספריו של הרב שלום ארוש, אבל זה לא נגמר בזה שסגרנו את הספר כשסיימנו לקרוא אותו. אחרי שסיימנו, העבודה רק מתחילה. יש הרבה מה לעשות, לתרגל, להפנים וליישם כדי להשיג את המטרה העצומה הזו. אף פעם לא תהיה לנו אמונה אמיתית אם לא נתרגל ונתמודד עם האתגרים שהיא מציבה לנו בחיים. וכמו כל שחקן כדורסל, כוכב עולה בתחום שלו, שלא יצליח להגיע ולהיות מי שהוא ולהביא את הקבוצה שלו להישגים אדירים, אלא אם כן הוא נכשל וקם ושוב נכשל ושוב פעם קם. עם אמונה אין טיים-אאוט ובטח לא 'עונה מתה'.   
 
אנחנו צריכים רגשות שמחים לא רק לעצמנו אלא גם לסובבים אותנו, ובעיקר כשהם מצליחים במה שקשה לנו. כי כל השיפורים והתיקונים שאנחנו עושים עם עצמנו, מעלים את העולם למקום גבוה יותר והופכים אותו למקום טוב יותר. חבר'ה, הגיע הזמן להאמין בעצמנו ולעשות התחלה חדשה, להתבונן שוב על המסלול שלנו ועל מערך המטרות שאנחנו צריכים להשיג. לא להתחרות, לא לעשות השוואות, אלא רק להיות הכי טובים שאנחנו יכולים להיות. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה