תחשוב טוב, יהיה טוב

הנפש מתרוצצת, המחשבות רצות ומרגישים אי שקט. עומס שקיים אצל רובנו. אבל עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, מגלה את הבשורה: אפשר לשנות את זה!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

כמה ריצות אנחנו רצים ביום?

 

אז ככה, בתוך הבית, בעבודה, עם המשפחה, עם החברים, הקניות, הבילויים, הדאגות, הלימודים, הניקיון, המטלות… והכי מזעזע, ממהרים מעניין אחד לשני. ולפעמים, בעוד אנו עסוקים בדבר אחד נוכחי אנחנו כבר מתכננים וחושבים על הדבר הבא.

 

ללא ספק, זה עומס גדול. הנפש מתרוצצת, המחשבות רצות ומרגישים אי שקט. המאפיין העמוס הזה קיים אצל רובנו.

 

הבשורה היא – שאפשר לשנות את זה!!!

 

פרק א – מי כאן בעל הבית?

 

הדרך להרגיע את הריצה המטורפת הזו היא להיות ממוקדים ומרוכזים בדבר, איפה שאתם נמצאים – היו בו במאת האחוזים. דחו מחשבה שאינה שייכת. זו מחשבה זרה. אנחנו נפגשים בזה לעיתים קרובות.

 

למשל, אנחנו בשיחה עם חבר/ה ובמקום להקשיב אנחנו חושבים על משהו אחר (ואיזו צורה יש לשיחה כזאת?!?). בדוגמה זו אנחנו רואים את הצד של מחשבה זרה ושלילית. נכון יהיה לדייק ולומר שיש גם מחשבה זרה חיובית. למשל, אני מתפלל ותוך כדי התפילה חושב על לימוד התורה. לכאורה, זה נפלא לחשוב על פלפולי תורה… אבל לא בזמן בו עלי להיות ממוקד בתפילה.

 

מחשבות רבות בל איש – מחלישות וגורמות לטרדת הנפש.

 

התרופה – מיקוד.

 

מנוחת המחשבה היא מיקוד, כי אז האדם נמצא על מקומו. זו גאולה פרטית. למה? כי זה ההיפך מגלות. גלות זה כאשר אדם אינו על מקומו. מנוחת הגוף היא הימצאות הגוף במקום אחד ללא ניע. מנוחת הנפש היא הימצאות המחשבה בעניין אחד בריכוז.

 

מאמרים נוספים בנושא:

מחשבות מקטינות

מחשבות מטרידות

שליטה במחשבות

לתרגל בעזרת המחשבות

בתוך השקט

יש לי עורב קטן בראש

פרה קטנה

מפתח מאסטר לחיים

משל על בלבולים

עצה של מומחה

האלף-בית של רבי נחמן

 

עד כאן – המחשב משפיעה על הנפש הפרטית. מכאן – נראה שהמחשבה משפיעה על המציאות הכללית. המחשבה יכולה לעשות שינוי במציאות. "ה' צילך", הכוונה היא שהקב"ה כמו הצל ההולך אחר תנועות האדם. אדם ההולך במחשבות שמחה, הקב"ה = הצל, נותן לו סיבות לשמוח. ההנהגה למעלה היא כמו הנהגת האדם למטה.

 

"והבוטח בה' חסד יסובבנו". זו דוגמה להשפעת החשיבה והתחושה הפנימית שלנו על ההנהגה מלמעלה. תנועה רגשית ומחשבתית שלנו משפיעה למעלה. זהו גם טעם המצוות, שתנודת ההתקדשות למטה יוצרת תנועה למעלה.

 

בדור שלנו מאוד פופולארי לומר "תחשוב טוב – יהיה טוב". אך הבסיס לאמירה זו הוא מה שנכתב לעיל.

 

סיפור משה רבינו שהרג את המצרי מלמד אותנו איך הרגשתנו יוצרת מציאות. משה גילה שדותן ואבירם ידעו ממעשהו, לכן נכנס בו פחד שנאמר, "וירא משה ויאמר אכן נודע הדבר". לימדונו חכמים שאם לא היה ירא ומפחד, לא היה צריך לברוח…

 

מחשבה שמביאה החלטה – החלטה שבאה על ידי מחשבה שקדמה לה מורידה שפע. לפעמים נדמה לנו שהשפע הגיע בדרך הטבע, ולפעמים בדרך שהיא מעל הטבע וההיגיון.

 

לנצח במחשבה – אנחנו יכולים להכיל רק מחשבה אחת בזמן נתון. אם המחשבה שלילית, החלפת מחשבה תביא לסילוק המחשבה השלילית. אם נכניס מחשבה מרפאת במקום מחשבה מזיקה, הרי שכך ננצח.

 

לפעמים, המחשבה המזיקה קופצת וחוזרת שוב ושוב, לכן צריך להיות נחושים ומתמידים בסילוקה עד לניצחון.

 

היבט נוסף יש בנושא זה והוא, שאם אדם ניצח במחשבתו התמודדות מסוימת הרי שכך יהיה במציאות. אם לאדם יש חשש וספק הרי שיש סיכוי גדול שלא ינצח. כך בענייני החיים השגרתיים, כגון: מבחנים, ראיונות עבודה, שידוכים וכל שאר ההתמודדויות.

 

ויש גם עניין לברוא וליצור מחשבה חדשה מבחוץ – אם אדם טובע בביצה דביקה, הרי שאם ילחם ויתעסק בטביעה או בביצה הוא בוודאי יטבע. עליו לא להתעסק במציאות שלו אלא לחפש וליצור מבחוץ את הסיוע. למשל, יחפש להחזיק ענף מחוץ לביצה וכך יינצל. גם בחיים זה כך, אם יש קושי ונתעסק בו עוד ועוד נטבע בבעיה. אם ננסה לקבל שינוי תפישה מבחוץ ולא נתעקש על דעתנו ואף נוותר על תפישתנו – נינצל.

 

בנקודה זו צריך פתיחות ויצירתיות עם התחדשות. צריך לחשוב "מחוץ לקופסה", להחליף מחשבה במה שקיים אצלי והתקבע.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

החיים בקופסה

תברח מהקופסה

יש חיים מחוץ לקופסה

אני, כי זה הכי מקורי

אל תיכנעו לפחדים

להזיז את הגבינה

הדבר הכי טוב שקרה לך

קופסה עם שיניים

 

כשיש ריקנות, באות מחשבות זרות ושליליות. לכן טוב לפעול להתמלא בטוב באופן מכוון ולא להתמלא באקראי מבחוץ. מחשבות זרות הן תוצר של מה ששמעת וראית. אם נשלוט במה שאנו שומעים ורואים הרי שנימנע ממחשבות שליליות. טוב להשקיע מחשבות טובות אפילו לזמן קצר, אפילו לפני השינה, לשנן ולחדש אותן. למשל, אדם ביקש טובה מחברו, תוך כדי בקשתו כבר הוא חושב על החבר שבוודאי לא ישתדל עבורו, או שלקח זמן-מה ובקשתו טרם התמלאה. יכול הוא לחשוב מחשבות לא טובות על החבר וזה ישפיע על המציאות. וכל כמה שהחבר ינסה לעזור, לא יצליח ולא יוכל לסייע, כאילו הנושא תקוע מראש. מכירים סיפורים כאלה? אבל אפשר גם אחרת – לחשוב מחשובת טובות על החבר והשפע יגיע בקלות.

 

זכרו!

 

כשאתם עושים משהו, עשו אותו בריכוז ומיקוד. אל תחשבו על דברים אחרים אפילו אם הם טובים.

 

המחשבה וההרגשה יוצרים מהלך במציאות.

 

המחשבה שלך משפיעה על אנשים אחרים ותסייע להם להשתפר.

 

בידינו לקבוע אם להמשיך ולהרהר בה.

 

טוב להתמלא באופן מכוון במחשבות חיוביות, לא להיגרר אחרי מחשבות פופולאריות.

 

מחשבת חושך מגרשים על ידי מחשבת אור.

 

המחשבות הן הלבוש של הנפש. אפשר להחליף לבוש זה ולהתאימו לנפש לפי צרכיה.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה