אוטיסטים – נביאים או לא?

לפני שלוש או ארבע שנים הם העבירו מסרים – אסונות טבע, מלחמות וקריסה כלכלית. לעגו להם, לאוטיסטים המתקשרים, אבל בשטח דברים קרו כמעט אחד על אחד.

4 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 05.04.21

לפני שלוש או ארבע שנים הם העבירו
מסרים – אסונות טבע, מלחמות וקריסה
כלכלית. לעגו להם, לאוטיסטים המתקשרים,
אבל בשטח דברים קרו כמעט אחד על אחד. 

לפני כחמש שנים, ממש אחרי שעלינו לארץ ישראל ולפני שהתחלנו להתחבר לחסידות ברסלב, קראתי ספר שנקרא: 'דניאל – עולמו של אוטיסט', ספר מלא במסרים מאוטיסטים יהודיים על המתרחש בהווה ועל העתיד להתרחש בעולמנו ובארצנו.

לאלה מכם שלא יודעים, לפני כ-20 שנה היה אדם שסלל את הדרך ופיתח דרך לתקשר עם אוטיסטים, ועם עוד אנשים מוגבלים שכלית וגופנית, דרך שנקראת "תקשורת מסייעת".

עכשיו זה לא המקום והזמן להיכנס לדיון עמוק וארוך על סוג התקשורת הזו. כי כבר מההתחלה, כל העניין היה שנוי במחלוקת גדולה וטעון בוויכוחים על אמיתותה של תקשורת זו, ובפרט אם המסרים שמתקבלים מהאוטיסטים הם אמיתיים, או שנכתבים על ידי המטפלים שלהם.

את ההחלטה אני משאירה לכל אחד מכם.

אבל בשבילי, המסרים שקראתי בספרו של דניאל באמת נגעו לעומק בליבי. היה אחד, למשל, שדיבר על כך שהרבה יהודים נותנים כסף לצדקה באותה דרך שמישהו היה נותן כסף כ'דמי חסות' למאפיה, כדי שבורא עולם יעזוב אותו בשקט, השם ישמור.

המסר העיקרי שעולה מדבריהם הוא: 'צריך לחזור בתשובה כי העולם שאנו מכירים מגיע לסופו, והסוף קרוב מאוד, ומי שלא דבק בהשם ב-100% לא ישרוד'.

לפני כשלוש או ארבע שנים, המסרים ניתנו בתדירות גבוהה יותר ודחיפותם הייתה בהתאם. הם החלו לנבא דברים קשים: אסונות טבע קשים מאוד, מלחמות איומות ומתיחות חברתית, והקריסה הממשמשת ובאה של העולם כולו תהיה מהכיוון הכלכלי, וזה יתחיל בהתמוטטות של הבנקים.

הרבה אנשים לעגו לדבריהם ולא לקחו אותם ברצינות, ובעיקר בגלל שהמסרים לא התגשמו תוך יום-יומיים אחרי שפורסמו בכל רחבי הרשת. אבל עסקים החלו לקרוס, מחירי הבתים הרקיעו לשחקים, ואנשים חשבו שהם עושים כסף קל בדרכים קלות.

אבל אז, משהו קרה. לפני כמה שנים הבנקים אכן קרסו. במשך מספר שבועות אפופים ערפל וחוסר בהירות היה באמת נראה שסוף העולם אכן כבר כאן, עם כל הבלגאן שמתלווה אליו, אזרחים לא רגועים ומלחמה שהתנהלה בצפון הארץ.

עד שאלוקים משך אותנו החוצה.

כמעט בין לילה, החיים "הנורמאליים", במסווה מושלם כמובן, חזרו למסלולם כאילו כלום לא קרה, ממשיכים בשגרה כמו שאומרים, וקריסתו של העולם נסוגה ונשאבה כביכול לארץ הסיוטים.

האוטיסטים שמרו על שתיקה. במשך חודשים הם לא העבירו שום מסר חדש.

מה קרה? שאלתי את עצמי. זה כבר ברור, מצב הבנקים רעוע (אם לא מעורער) יותר מתמיד. זה ברור, המצב הכלכלי בהרבה מקומות (חוץ מישראל…) מוגדר במצב קשה עד קריטי למרות שלא מדברים על זה כמו בהתחלה, כשהחלו הפרסומים על הקריסה הכלכלית.

אז מה באמת קרה?

אם אתם שואלים אותי, הצדיקים שמתפללים לבורא עולם ללא הפסקה, מתחננים ומבקשים ממנו שיגאל אותנו ברחמים ולא בייסורים, הצליחו להרוויח המתקת דינים זמנית.

הרב שלום ארוש והרב אליעזר רפאל ברוידא אומרים ללא הרף בשיעוריהם: ככל שיותר אנשים ילמדו אמונה ויפנו אל השם, השם ירחם עלינו ויעצור את ההתמוטטות הזאת.

בשמים מתנהל קרב עצום בין מידת הדין ובין מידת הרחמים. הדברים הבאים מצד הדין, כפי שרואים מדברי האוטיסטים, מתארים את בואו של המשיח בצורה לא קלה ופשוטה לעולם: הרס, מלחמות, רוב האנושות תיכחד וכן הלאה.

הרבה נבואות בספרים הקדושים אכן מאשרות דברים אלה, וצריך לקחת אותם ברצינות. ונראה כי משיח לא יגיע בדרך אחרת, פרט לזו שתוארה לעיל, עד לאחרונה.

הרב שלום ארוש – מי שמחזיק בחנית וברומח ומוביל את המאבק השמימי כאן בעולם הזה – שהגאולה תגיע במתיקות וברחמנות – החל להפיץ אמונה בכל רחבי העולם.

הוא התחיל עם הפצת 100 דיסקים בנושא אמונה במחיר שווה לכל נפש בכל שיעור שנתן, הוא שולח את תלמידיו לארצות שמעבר לים כדי להפיץ את האמונה – בראשם הרב אליעזר רפאל ברוידא ומנכ"ל פורטל ברסלב ישראל – מר יוסף נחמה, הוא הקים את פורטל ברסלב ישראל ומוסיף בכל פעם שפה נוספת, ומוודא שכל אדם שפונה אל המערכת יקבל מענה מאחד הרבנים הלומדים בישיבה בהקדם האפשרי, מפרסם עוד ועוד ספרים ומעביר אותם לתרגום לשפות רבות, מדפיס חוברות קטנות, דיסקים, ושולח כל מה שאפשר לכל מי שמבקש עזרה.

וזה באמת עשה שינוי. זה באמת התחיל להשפיע על המאזניים שבשמים – להעלות משקל על הכף של "גאולה ברחמים ובמתיקות".

איך אני יודעת? כי לא מזמן הורדתי מסר נוסף במחשב של אחד האוטיסטים, ונדהמתי לראות את השינוי.

ברוב הפעמים, מדבריהם היה עולה המסר שעלינו ללבוש שקים ולהתאבק בעפר, כדי שהשם ימחל לנו ויציל את הדור הזה מחטאיו. עכשיו, הם מדברים על אמונה וביטחון כמפתחות הראשיים לגאולה.

באחד המסרים, אחד האוטיסטים המתקשרים אמר לקוראים לעשות התבודדות (כן, הוא השתמש בדיוק במילה הזו) – כי בלי הזמן שבו אדם יעשה חשבון נפש ובדיקה עצמית לא יהיה לו שום מושג ודרך להבחין ולדעת, אם הקול שהנחה אותו בקבלת החלטות היה 'טוב' או 'רע'.

זה אכן הדהים אותי. כשקראתי את המסרים האחרונים, גיליתי עד כמה הם דומים לדבריו של הרב שלום ארוש.

ומה כל זה יכול לומר לנו? אני בהחלט לא מומחית, אבל נראה לי שהדינים הקשים הומתקו מעט. האוטיסטים עדיין מעבירים מסרים על דברים לא קלים ואיומים שעתידים להתרחש. הם מדברים על רעב וזמנים קשים שעומדים בפתח.

אבל הם חוזרים שוב ושוב, שהאנשים הדבקים בהשם יעמדו בזה. ולא רק, אלא שהאנשים שבאמת רוצים לחזור בתשובה – אלה שבעמקי ליבם באמת רוצים לעשות את רצון השם אבל מאיזו סיבה שלא תהיה עדיין רחוקים ממנו – השם יעזור להם לשוב אליו.

איזה מסר עמוק ומעודד.

האוטיסטים אינם נביאים. אפילו כשהנביאים היו מתנבאים, לא כל מה שהם ראו ותיארו שיקרה לדורות הבאים אחריהם – קרה במאת האחוזים. הנבואות הטובות, כולל ביאת משיח, התקבצות העם היהודי מהגולה ובניין בית המקדש השלישי – מובטחות לנו במאת האחוזים ואפילו יותר.

הנבואות 'הרעות' תלויות בנו: אם נחזור בתשובה, אם נעבוד על מידת האמונה, אם נדבר עם השם ובאמת נעשה כל מה שביכולתנו להתקרב אליו, הן יישארו כנבואות, חזיונות לעתיד שלא יתקיים לעולם.

לאנשים שחיים עם האמונה, אפילו ה'תסריט הכי גרוע' יתברר כדבר טוב. למי שחי בלי אמונה – זה עומד להיות הזמן החשוך ביותר שהעולם חווה אי פעם.
 

        

הרב אליעזר רפאל ברוידא עם האוטיסט-מתקשר בנימין גולדן  

כתבו לנו מה דעתכם!

1. בנימין

כ' טבת התשע"ט

12/28/2018

גם לנו יש ילד כזה והוא מאוד עצבני ואנחנו מעונינים לתקשר איתו כידי לדעת מה הצרות שלו ולא יודעים איך אם תוכלי לעזור לנו. תודה

2. בנימין

כ' טבת התשע"ט

12/28/2018

לרבקה לוי!

גם לנו יש ילד כזה והוא מאוד עצבני ואנחנו מעונינים לתקשר איתו כידי לדעת מה הצרות שלו ולא יודעים איך אם תוכלי לעזור לנו. תודה

3. צליל

י"ד טבת התשע"א

12/21/2010

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה