אל תפחדו!

גם אם נראה שדברים קורים בעולם בלי פרופורציה, כשהטרור מתגבר וכל כותרת מתחרה עם קודמתה מי מביניהן תזעזע יותר את העולם, ונראה שהכל קורס כמו מגדל קלפים, למרות הכל – אל תפחדו!

4 דק' קריאה

בתיה רוזן

פורסם בתאריך 06.04.21

גם אם נראה שדברים קורים בעולם
בלי פרופורציה, כשהטרור מתגבר
וכל כותרת מתחרה עם קודמתה מי
מביניהן תזעזע יותר את העולם,
ונראה שהכל קורס כמו מגדל קלפים,
למרות הכל – אל תפחדו!

כל כך הרבה דברים קורים בעולם היום, אירועים שמשתקים אותנו מרוב פחד. אנו עדים לאסונות טבע חסרי פרופורציות לעבר, הבעיות הכלכליות כאילו מתנגדות לכל ניסיון של התייצבות, הטרור האסלאמי רק הולך ומתעצם ברחבי העולם ונראה שבכל יום הכותרת החדשה רק מעמעמת את האסון הקודם.

כל האירועים האלה הם קריאות התעוררות של השם אלינו. בכל מה שקורה לנו – בפרטיות ובכלליות – יש מסר עבורנו. אירועים אלה והשתלשלותם הם כמו גלויות דואר שמימיות הבאות להפנות את תשומת ליבנו למה שקורה, להזכיר לנו משהו שכחכנו או דבר שצריך תיקון. אינני יכולה לפענח המסר המדויק לכל מה שמתרחש בעולם, זה הרבה מעבר למה שאצליח להסביר לכם, אבל הדבר החשוב שעלינו לזכור במצב זה – שאירועים אלה אינם אקראיים או חסרי שליטה. השם שולח אותם במיוחד כדי להעיר אותנו. הוא שולט בכל פרט, גם בקטן ביותר, של כל אחד מאירועים אלה, ובהשפעתו על העולם לפרטי פרטים. זה לא משהו שאנחנו יכולים בכלל לתאר או לשער.

אף אם נצליח לדעת שאירועים אלה הם קריאותיו של השם לעמו, הם עדיין יכולים להפחיד ולזעזע אותנו. אנשים נפגעים מבחינה כלכלית, בתים נהרסים, מחלות, מלחמה, טרור… אולם, כמו שהרב שלום ארוש אומר, האמונה היא הדבר היחיד שבעזרתו נצליח להתמודד, ובמקום להילחם בפחדים אלה ולתפקד טוב יותר גם כשהם קורים, גיליתי שזה עוזר לי לזכור כמה עקרונות יסודיים של האמונה. בכל פעם שאני חושבת על זה ובמקביל משתמשת בעקרונות אלה, זה באמת עוזר (ואני מקווה שגם לכם!) להישאר חזקה ושמחה ככל האפשר, בתקופה הקשה של ההיסטוריה.

אין עוד מלבדו

השם באמת שולט בהכל. לשום דבר אין כוח, או אפילו יכולת להתקיים, בלי רצונו של השם. אל תשימו את מבטחכם בשום דבר בכלל – שום דבר ואף אדם לא יכול לעזור לכם חוץ מהשם. השם עושה הכל, כך שמבחינתו חבל על כל מאמץ, וגם הקטן ביותר, בחיפושים אחר משענת שהיא בעצם קנה רצוץ. הכל קורס כמו מגדל קלפים, ואנו רואים את זה היום יותר מתמיד.

יתירה מזו, אנו חייבים לזכור שגם הכוחות שיש לנו – אף הם שום דבר! איננו מחליטים ואין בכוחנו לשנות דבר, מכיוון שאין דבר כזה "כוחי ועוצם ידי" – רק השם הוא זה שנותן לנו את הכוח שאנו חושבים שיש לנו. תרשו לי לציין בפניכם את דבריו של אותו חייל אמיץ ממלחמת עזה האחרונה שאמר: "הכוח שלי הכשיל אותי, אולם ברגע שהתחננתי להשם שיאפשר לי להיות צינור לכוח שלו… רק אז יכולתי לעמוד ולהילחם. באותם לילות הגוף שלי היה שם, אבל השם הוא זה שנלחם בשדה הקרב…" – זאת הכרה מוחלטת ב"אין עוד מלבדו"! אין במי לבטוח אלא רק בהשם.

תפחדו ממנו ולא מאף אחד

אם תפחדו מאחד – כלומר שתהיה לכם יראת שמים, ותתמקדו במה שאתם צריכים לעשות בעבודת השם שלכם, אין לכם ממה לפחד כלל. כמו בכל דבר שאתם בוטחים שהוא כמובן חלול וריק מתוכן – כך גם הפחדים חלולים וריקים מתוכן! הם פשוט לא יכולים לפגוע בכם. אף אחד לא יכול לגעת בשערה אחת מראשכם, כל עוד זה רצון השם.

תארו לכם פקיד דואר שעובד עם בוס ששונא אותו, אבל אותו פקיד הוא חברו הטוב ביותר של המנכ"ל. כעת, רצונו של מי נחשב כאן – של הבוס או של המנכ"ל? כמובן, התשובה היא שלמנכ"ל יש את הכוח והסמכות להעסיק או לפטר, הרבה מעבר למה שיש לבוס. למנכ"ל יש את הכוח לטפל בענייניו של הפקיד יותר מאשר לבוס שרוצה לפטר אותו. אחרי הכל, הפקיד לא עובד בשביל הבוס – הוא עובד בשביל המנכ"ל, שהוא ממונה על הבוס שממונה על הפקיד. המנכ"ל יכול להעסיק ולפטר את הבוס כמו גם את הפקיד! האם הפקיד צריך לפחד מהבוס? כמובן שלא. הוא יודע שהוא עובד בשביל המנכ"ל, וכל עוד שהמנכ"ל מרוצה ממנו הוא ימשיך לעבוד.

דבר זה נוגע לכל העולם כולו, כי השם הוא המנכ"ל. אתם עובדים בשביל הבוס. כל עוד תמשיכו לשמח אותו ולפחד רק ממנו ולא תעשו דבר שיצער אותו, אין לכם בכלל ממה לפחד, מכיוון שרצונו של השם הוא היחיד שנחשב!

יש צדק בעולם!

המציאות היא, שישנם מצבים בהם נראה לנו שלאותם אנשים שרוצים לפגוע בנו אכן יש את הכוח לעשות זאת. יתירה מזו, לא פעם אנו חשים כאילו אנו בידיים שלהם, ה’ ישמור. סיטואציות מסוג זה נועדו כדי לבחון את האמונה והיכולת שלנו לזכור, גם בזמן לחץ, שכל מה שהשם עושה איתנו הוא באמת הדבר הטוב ביותר.

הדבר החשוב הוא לדעת ולהאמין שישנו צדק בעולם! דוד המלך ע"ה אומר על אותו רשע שרוצה לפגוע בצדיק: "זומם רשע לצדיק וחורק עליו שיניו. ה’ ישחק לו כי ראה כי יבוא יומו. חרב, פתחו רשעים ודרכו קשתם להפיל עני ואביון לטבוח ישרי דרך. חרבם תבוא בליבם וקשתותם תשברנה…" (תהלים לז). השם מראה, כביכול, שאין צדק רק כדי לנסות אותנו. אבל אין צורך לדאוג – השם צוחק על אויביך! בגלל שהם חושבים שהם יכולים לפגוע בך בזמן שאין להם בכלל את היכולת הזו. הם חושבים שהם מעל לרצונו של השם, אבל רצון השם הוא היחידי בעולם. יום הדין שלהם קרב ובא. וזה כמו כסף קטן אצל השם יתברך פשוט להפוך את כל התוכניות והמזימות שלהם בקלי קלות. דמיינו לעצמכם את התמונה הבאה: השם צוחק לו שם בשמים – זאת תמונה נהדרת בעזרתה נוכל לדכא את כל הדברים מהם אנו מפחדים, לאלה שהענקנו כוח ועוצמה (אבל זכרו שזאת רק מטאפורה).

הכל נחזה מראש

כל הבעיות איתן מתמודד העם היהודי, הן של הפרט והן של הכלל, כבר נובאו כמבשרי המשיח. לכן, הבעיות איתן אנו מתמודדים רק מוכיחות את אמיתות ודיוק הנבואות – שהמשיח אכן מגיע! אל תדאגו בגלל הבעיות מכיוון שהנבואות אומרות לנו שזהו הסוף, השם ישפוט את אויבינו ויגאל אותנו מכל הסבל והצער.

נכון, איננו יודעים בדיוק מתי זה יקרה, אבל הובטח לנו שזה מצב זמני. זה ייגמר! בזכות האמונה האינסופית וההכרה הבלעדית ב"אין עוד מלבדו", ובעזרת השם זה יקרה בקרוב, בימינו ממש.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. עם ישראל ינצח!!!!!!+ה'

י"ד אדר התשס"ט

3/10/2009

וואיייי

בס"ד הכל יתהפך לטובה עלינו ואוייבנו יפלו תחתינו בקרוב מהרה חחחחחחחחחחחח

2. עם ישראל ינצח!!!!!!+ה'

י"ד אדר התשס"ט

3/10/2009

בס"ד הכל יתהפך לטובה עלינו ואוייבנו יפלו תחתינו בקרוב מהרה חחחחחחחחחחחח

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה