אנשים שמחים זורחים

אנחנו יכולים להיות אנשים שמחים וזורחים, מאירים וזוהרים. איך עושים את זה? המומחית שלנו, רחלי רקלס, עם משולש הקסם, הנוסחה שתעשה לכם את זה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

וואו איך שאני אוהבת לתקשר עם אנשים בעלי גישה שלילית. שום דבר לא מזריח לי את היום יותר מלפגוש אדם עם פנים חמוצות והערות נבזיות. אני במיוחד אוהבת כשהם צועקים עלי. זה מעניק לי הרגשה של חמימות שמתפשטת לכל הגוף…

 

אם לא הבנתם שאני כותבת לכם את הדברים האלה בציניות, אז בבקשה, עצרו כאן ואל תמשיכו לקרוא.

 

באותו יום, אחרי תרגילי ההתנשפות שלי, הגעתי למינימרקט הקטן בסביבה. באמת, אני מתרגלת נשימות כאלה.. שמישהו יאמר לי אולי מזל טוב! אפשר לקבל איזה הללוי-ה? למה? כי את התינוק אני מורידה בפעוטון ואני…. ח-ו-פ-ש-י-ה-!!! סוף סוף ח-ו-פ-ש-י-ה-!!! תודה לך בורא עולם הכל יכול אני ח-ו-פ-ש-י-ה-!!! (שמישהו יצעק את השורה הגאונית והמפוצצת הזו למרטין לותר קינג).

 

אני חופשיה. חופשיה לעשות כביסה, להדיח את הכלים, לנקות, להבריק… כן, בשעות הפנאי שלי. כל יום הפך לחופשה. לא כאוס, לא בלגאן, לא ילדים שהורגים אחד את השני, לא צעקות כמו סמל במחנה אימונים. שום כלום. וכל התענוג הזה מתחיל בשעה שלוש…

 

אז הייתי במינימרקט, וכצפוי, רק קופה אחת עבדה. אלוקים אוהב להשתעשע איתי ועל חשבוני (ואין לי בעיה עם זה) אז הוא שם בתור לפני זוג מבוגרים – האישה ניסתה להחזיר משהו או להתלונן על משהו, וגברת קופאית בקושי הסתדרה עם העניין וגם לא הצליחה להבין אותה. ראיתי את המנהל מתקרב אז שאלתי אותו אם יש עוד קופה שאפשר להריץ שם את החשבון. אבל הוא אמר שלא. ברור שלא! על מה בדיוק חשבתי???

 

אחרי מה שהרגיש כמו חצי שעה, סוף סוף שילמתי על תכולת העגלה הקטנה שלי. ואז הקופאית הכתה אותי עם "מה הבעיה שלך? לא יכולת לחכות כמה דקות?" (כמה דקות????) ובהמשך, המבט המזעזע שהיה לה בעיניים אמר הכל.

 

גם ככה הרגליים שלי הרגישו כמו גומיות, מה שהוסיף לתחושה שאני תיכף נופלת. הסתכלתי לה ישר לתוך העיניים עשר שניות רצופות עם הלסת פתוחה, כדי שהיא תקבל את האפקט המלא ואחר כך שאלתי, "את רצינית? ככה לא מדברים עם לקוח".

 

מאמרים נוספים בנושא:

רק השמחה

אנשים שמחים

לא נפסיק את השמחה – בריו חקשור

החוקים של השמחה

21 נקודות לשמחה

מוכרחים? כן!

האלף-בית של החיים

למה הם כאלה שמחים?

תודה. הכי פשוט.

עושים מסיבה מהתודה

 

לא, לא צעקתי עליה. חשבתי לנסות טקטיקה אחרת ופשוט לדבר לאט ובנעימות, עד שהיא תרגיש רע עם עצמה. ותאמינו לי, זה הרבה יותר משעשע מאשר לצעוק. אם הייתי נופלת במלכודת שהיא הכינה לי, העניין היה מסתיים כשידה על העליונה פלוס התואר 'צדיקת השנה' מבלי להבין מה לא בסדר בגישה שלה. עכשיו, אם אני הייתי הצדיקה בכלל לא הייתי מגיבה. אבל נחשו מה? אני לא. אני אוהבת להיכנס לאנשים מתחת לעור כשהם מעצבנים אותי. אני עובדת על זה, אבל זה תהליך. ואתם יודעים איך זה עם תהליכים, הם מאווווווווווד ארוכייייייייייים.

 

הקופאית, לצערנו, מייצגת לא מעט אנשים שחיים בעולם הזה עם הגישה הזאת. רק תסתכלו מסביב – כמה אנשים עם פנים מחייכות אתם רואים? עזבו. כמה אנשים הולכים בעולם הזה עם מבט זועף על הפנים? אני מעריכה שלפחות 5% מכלל אוכלוסיית העולם באמת שמחים. עכשיו, תורידו 4% שהם שמחים בגלל אלכוהול או סמים (חוקיים או שלא) ונשארנו עם 1%. אם תשאלו אותי, זה אפילו נדיב מדי. האם יהיה זה מזעזע לומר שפחות מ-1% מכלל אוכלוסיית האנשים בעולם הם אנשים שמחים?

 

איך לכל הרוחות הגעתי למספר הזה? אין לי מושג. אבל הנקודה היא, שאנשים פשוט לא שמחים. ותגידו, זאת לא בושה? תראו בכמה ברכות אנחנו זוכים להתברך כל יום! אם נפנה קצת זמן ונקדיש לאמירת תודה או שנכתוב את הברכות האלה באיזו מחברת או פנקס קטן כזה לשליף בכל עת, אנחנו נהיה המומים מגסות הרוח וחוסר הכרת הטוב שלנו. נזדעזע לגלות שאנחנו פשוט ילדים מפונקים.

 

שמחה היא אחת המטרות שאנו צריכים להשיג, אומר רבי נחמן מברסלב. ובספרו (ליקוטי מוהר"ן ח"ב, כד) הוא אומר, שמצווה גדולה להיות בשמחה תמיד! חזקו את עצמכם והשליכו את המרה השחורה והעצבות. לכולם, בלי יוצא מן הכלל, יש הרבה בעיות וטבע האדם להימשך אל העצבות. אם נקבל את הקשיים והאתגרים של חיינו באהבה, נזכה לשמחה אמיתית בחיים. כן, גם אם נעשה את זה עם מילי דבדיחותא (בדיחות ומעשי שטות).

 

ואני גם אומרת שזו לא רק מצווה גדולה להיות בשמחה, אני חושבת שזו המצווה העיקרית! כי בלי שמחה איך אפשר לעשות משהו בחיים האלה? איך אפשר להתפלל? איך אפשר לקיים מצווה כראוי? איך נהיה מודל חיקוי חיובי ונכון לילדים שלנו ולסובבים אותנו? איך נהיה בני זוג טובים יותר? איך?!?!

 

אמונה היא סוד השמחה! כשיש לנו אמונה, ואנחנו מקבלים הכל באהבה ויודעים שהכל מהשם, אנחנו לא רק מראים לו שאנחנו ענווים ומבינים שהכל לטובתנו הנצחית, אלא שאנחנו באמת מעריכים את כל מה שהוא עושה בשבילנו בכל רגע ורגע בחיינו!

 

האם ישנו קשר וחיבור גדול יותר מזו עם בורא עולם?

 

אנחנו יכולים להיות אנשים שמחים וזורחים, מאירים וזוהרים. כל מה שאנחנו צריכים הוא רק מעט (טוב הרבה) אמונה והכרת הטוב. והנה משולש הקסם שלי: קראו את הספר בגן האמונה ואת הספר שעריו בתודה של הרב שלום ארוש, והקשיבו לדיסק המדהים תפסיק להתבכיין.

 

זה לא סתם קסם, זאת הנוסחה הבדוקה והמנוסה לחיים מאושרים. ובעיקר, להיות אנשים שמחים וזורחים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה