ארגז הכלים שלך

אם עכביש ויתוש יכולים להיות חיוניים ומועילים לעולם, איך בן אדם מעלה בדעתו שהוא לא? אה, זה רק בגלל שהוא לא בדק מה נמצא בארגז הכלים שלו.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

אם עכביש ויתוש יכולים להיות
חיוניים ומועילים לעולם, איך בן אדם
מעלה בדעתו שהוא לא? אה, זה רק
בגלל שהוא לא בדק מה נמצא
בארגז הכלים שלו.
 
 
זהו, מרגע זה לא תקנאו יותר בשום אדם.
 
איך יכול להיות?
 
כן.
 
וזה מאוד פשוט. כל מה שאתם צריכים לדעת זה שיש לכם ארגז כלים. כן, לא רק לנגר, אינסטלטור או כל בעל מקצוע אחר. גם לכם, ולי, יש ארגז כלים פרטי שקיבלנו מהיום שנולדנו והמלווה אותנו לאורך כל הדרך.
 
איך משתמשים בהם? כיצד נזהה אותם? זה מה שאני עומד לגלות לכם.
 
אז מה היה לנו שם?
 
ארגז הכלים הזה מכיל את הכישרונות המיוחדים רק לכם, את התכונות המייחדות אתכם, את כל מה שיכול להיות רק שלכם (מתנה מבורא עולם) ואין לאף אדם עלי אדמות. בארגז תמצאו גם את הכלים הנחוצים למשימה המיוחדת שאתם צריכים למלא כאן, בעולם הזה. אחרת, לא הייתם כאן… ועל סמך מה אפשר לטעון טיעון שכזה? התשובה פשוטה. שום דבר לא נברא ללא סיבה. לכל בריה בעולם יש את התפקיד המיוחד לה בעולמו של הבורא, תפקיד שאומנם נעשה כאן אך משפיע רבות גם בעולמות עליונים!
 
דוגמאות? בבקשה.
 
דוד המלך ע"ה לא הבין למה בורא עולם ברא את העכביש. מה יש בה בריה הזו שהיה 'כדאי' לברוא אותה? אבל יום אחד, כשהיה לבד במדבר, הוא גילה את התשובה. אויביו רדפו אחריו ללא רחם, הוא היה עייף, תשוש וצמא. הסבל – בגוף ובנפש, היה קשה. האויב כבר במרחק נגיעה ממנו, תיכף הם תופסים אותו. לא הייתה לו ברירה, המערה הראשונה שנתקל בה הייתה מקום המפלט שלו, שם החל להתפלל לבורא עולם מעומק ליבו שיציל אותו.
 
ואז, משום מקום, הגיע עכביש גדול שהחל לטוות רשת בפתח המערה. ואחרי זמן קצר הכניסה למערה הייתה מכוסה ברשת זו, לא נראה שמישהו או משהו יכול לחדור דרכה. "הוא לא יכול להיות בפנים" הוא שמע את רודפיו אומרים אחד לשני, "תראו את רשת העכביש, היא שלמה, אם היה נכנס היא הייתה נקרעת". כן, בורא עולם שלח את העכביש להציל את דוד המלך. מאז, הוא כבר לא שאל שאלות על בריותיו של בורא עולם.
 
ואם עכביש עשה זאת זה, אז גם יתוש יכול.
 
הימים, ימי מלחמת לבנון הראשונה ב-1982 (מבצע שלום הגליל) חבריי ואני ניצלנו מקבוצת טרוריסטים בזכות… יתוש. כן, ואני כבר מספר לכם איך. אז ככה. נלחמנו במשך חמישה ימים רצופים! בלי לעצום עין. ביום השישי הוכרזה הפסקת אש. המחלקה שלנו הייתה על קו האש, מאות מטרים הפרידו בינינו ובין האויב. החלטנו לעשות משמרות, חלק ישנים וחלק שומרים. אבל אתם כבר מתארים לעצמכם איך זה מרגיש, אחרי חמישה ימים כולם כבר 'מתים' מעייפות. אף אחד לא הצליח להישאר ער. כולם נרדמו.
 
יתוש נחוש החל לזמזם ליד אוזנו של אחד החברים למחלקה בעקשנות שאין כדוגמתה, ואז עקץ אותו בצווארו. כנראה שהחברים שלו, של היתוש, ראו כי טוב וגם הם הצטרפו לחגיגה – בעיקר לחלק של העקיצות. החייל, שהיה אמור להיות לשמור, התעורר באחת. לפתע, הוא שמע רחשים וקולות לא הרחק מאיתנו. באופן אינסטינקטיבי הוא פתח באש לעבר הקולות החשודים. כולנו קפצנו על הרגליים ונכנסנו לעניינים תוך שניות ספורות. מסתבר, שהקולות ששמע היו של טרוריסטים שהגיעו מסוריה והמשתייכים לארגון אל-סעיקה, שהיו מצוידים בטילי כתף, נשקים וכל מה שיכול לגרום להפרת הפסקת האש. לא נראה לי שמישהו היה שורד את המארב הזה, אלמלא היתוש וחבורתו שהרסו למחבלים את התסריט ברגע שהבמאי החליט אחרת. מאז, שלושים שנה אני לא שואל למה יש יתושים בעולם.
 
אז אם עכביש ויתוש יכולים להיות חיוניים ומועילים לעולם, איך בן אדם מעלה בדעתו שהוא לא? האדם, הבריה הכי חשובה בבריאה כולה. לא סתם מכנים אותו נזר הבריאה.
 
תפסיקו לחשוב שאנשים יותר טובים, חכמים או מוכשרים מכם. אתם כנראה לא מכירים את עצמכם כמו שצריך. הצצתם פעם על ארגז הכלים שלכם? על מה שהוא מכיל? אז למה לקנא? זה הדבר הכי טיפשי שיכול להיות. הקנאה היא תכונה שמשתייכת למשפחת התכונות השליליות שהיצר הרע הכי מתענג להשתמש בהן נגדנו, לנטרל אותנו, לגרום לנו לבזבז הרבה אנרגיות וכוח, של הגוף והמוח בפרט. הקנאה ושות' גונבים לנו את היכולת לראות את הדברים בצורה ברורה ובהירה, וכמובן, את השקט והשלווה הנפשיים שכל אדם מייחל לעצמו. והכי גרוע, הן, בניצוחו של היצר, גורמות לנו 'לרדת' על עצמנו עד שאנו מרגישים מיותרים וחסרי משמעות.
 
ברגע שאדם יודע מהי המשימה שלו בעולם הזה הוא לא מקנא, לא כועס, לא מתחרה, לא שום דבר. שמח בחלקו ובמה שקיבל. בכל אופן, שואלים אותי לא פעם – איך אדע מהי המשימה שלי? ואני משיב: תסתכלו בארגז הכלים שלכם. לפי הכלים תדעו מה אתם צריכים לעשות כאן. אם אתה לא גבוה, זה ברור שהיעד שלך הוא לא שחקן כדורסל. אם חוש הראיה שלך לא מחודד ויש לך קושי לראות למרחוק, לא תוכל להיות טייס. חסרים לך כלים? אם כן, זה יהיה לך סימן היכר – זאת לא המשימה שלך בעולם.
 
תסתכלו על הנקודות הטובות שלכם. הן חלק בלתי נפרד מהכלים שיש לכם בארגז הכלים. כל אחת מהן היא חלק מהפאזל. חברו אותן יחד ותראו את התמונה בצורה יותר ברורה. כך תוכלו לראות איך בורא עולם מלווה אתכם במתיקות ואהבה אינסופית לאורך כל הדרך, ישר ליעד שלכם, למה שיגרום לכם להיות האנשים הכי שמחים ומסופקים.
 
אז גשו לארגז הכלים שלכם. רגע, מה ארגז כלים, ארגז אוצרות עצומים! ותתחילו לפעול, כמו שרבי נחמן מברסלב אמר לנו פעם, "חדלו מלהיות עניים ושובו אל האוצרות שלכם".
 
הגיע הזמן שנדע כמה אנחנו נפלאים, אתם לא חושבים?

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה