בבית של אלוקים

כשאנשים מבקשים ממני למצוא להם את נוסחת הקסם לשלוות הנפש, לגרום למוח להיות מפוקס ולחשוב טוב, אני מפנה אותם לבית של אלוקים, שם נמצא הפתרון לתעלומה.

4 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

כשאנשים מבקשים ממני למצוא
להם את נוסחת הקסם לשלוות הנפש,
לגרום למוח להיות מפוקס ולחשוב
טוב, אני מפנה אותם לבית של אלוקים,
שם נמצא הפתרון לתעלומה.
 
 
אחת הבעיות שאנשים רבים מתמודדים איתה היא היכולת לשלוט או לנווט את המחשבות שלהם. כשהם מגיעים אלי לטיפול, הם לא מפסיקים לשאול איך עושים את זה? הם רוצים לדעת איך מאטים את קצב החשיבה המטורף שמקפיץ אותנו מעניין לעניין, ממצב למצב וכדומה. הם מבקשים שאמצא להם את הדרך לחשוב בצורה חיובית, להיות יותר ממוקדים ולקבל החלטות טובות ומועילות. "איך עושים את זה, ד"ר בלן?" הם לא מפסיקים לשאול, "איך מפסיקים לדאוג וכל הזמן לחשוב על מה יהיה ואיך יהיה?"
 
כפסיכותרפיסט צעיר נתפסתי לא בשמירה כשהשאלות האלה נורו לעברי. והכי מצחיק, שאנשים מבוגרים ממני, אני הייתי אז רק בן 24 כשהתחלתי לעסוק בתחום, שאלו אותי כאילו הייתי איזה כל-יודע שיעזור להם למצוא את נוסחת הקסם לשלוות הנפש ממרתון המחשבות, ובעיקר, איך מגיעים למצב של מוח רגוע ומפוקס.
 
שעות על גבי שעות ישבתי בספריות, חקרתי ובדקתי כל מיני מחקרים מדעיים, בספרות הפסיכולוגית, בקריאת מאמרים ומחקרים רבים, וכל זה כדי לדעת איך חושבים חיובי, איך מסתכלים על החיים מהצד האופטימי שלהם. אחרי שלמדתי, ניסיתי ליישם את הכל קודם כל על עצמי. אינספור ניסיונות עשיתי על מנת לשפר את תהליך החשיבה שלי ואת יכולת החשיבה, אבל התוצאות היו זהות עם כל ניסיון שעשיתי. לא משנה באיזו גישה פעלתי – בהתחלה קרה משהו, היו כמה צעדים בכיוון החיובי, אבל לא כאלה שגרמו לתהליך להחזיק מעמד לאורך זמן. התוצאות, אם לומר במילים עדינות, היו מייאשות לגמרי! שאלתי אנשי מקצוע נוספים, אך גם הם לא הצליחו לחשוב בצורה חיובית, כל שכן באופן תמידי.
 
שנים לקח לי להגיע למסקנה, ולהודות בזה בעצמי, שלמרות אלפי המחקרים המדעיים שיש בנושא נראה שאף אחד בעולם הגדול לא יודע איך להרגיש בטוח ורגוע, כל שכן לכוון את המחשבות שלו לאפיק חיובי.
 
כי בעצם, מה כבר יש לאדם בחייו שיכול לגרום לו להרגיש חיובי? איך יכול להיות שאנשים שלא מאמינים כי לחיים יש מטרה, שהם ממשיכים לחיות גם אחרי שהגוף יורד לקבר, יחיו עם ביטחון עצמי, עם שמחה והרגשה טובה לגבי העתיד? איך הם יכולים, אותם אנשים שלא מאמינים שאלוקים משגיח עלינו באהבתו העצומה אלינו על כל פרט ופרט בחיינו, לסחוב עוד יום בחיים? איך אדם בלי אמונה יכול לראות טוב, לחשוב טוב, לעשות טוב?
 
באותו זמן הרגשתי שכאנשי מקצוע אנחנו מגששים באפלה ומשקרים לעצמנו, וכמובן למטופלים. לכאורה, נתנו לאנשים להבין שיש לנו את התשובות ושהכל יהיה נפלא.
 
החיים מתקדמים, ועם השנים גיליתי שאלה שבוטחים בבורא עולם ומאמינים שהוא ורק הוא דואג להם בכל פרט ותחום בחייהם, ומאמינים שהוא מספק להם כל מה שהם צריכים – להם היו האמצעים והכלים לחשוב בצורה חיובית כל הזמן. למדתי מהרב שלום ארוש והרב אליעזר רפאל ברוידא שהמפתח להפוך את היכולת שלנו לחשוב בצורה חיובית ובונה עם ביטחון הוא – להיות במצב של מודעות רוחנית!
 
ראיתי איך אנשי האמונה, כדי להיות אנשים אופטימיים, לא צריכים להיות נוקשים עם עצמם או לחיות ברדיפות. למה? כי הם חיו בהווה, כל הפוקוס שלהם היה על ההווה. זו הסיבה שהם הצליחו להגיע להחלטות טובות יותר, שקולות, והכי חשוב – נכונות! למה? כי הייתה להם מודעות רוחנית. לעומתם, אלה שהגיעו אלי לטיפול וראיתי שאין להם שום מודעות רוחנית היו צריכים כל הזמן לנתח את עצמם, לחפור ולחפש את 'שמא ואולי…' עד שיזכו להגיע לאיזו מחשבה חיובית, אבל לשווא. לא הייתה להם קרקע יציבה ואיתנה לעמוד עליה ולהרגיש בטוחים.
 
"אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש, שבתי בבית ה' כל ימי חיי, לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו" (תהילים כז, ד).
 
הפסוק הזה מלא עוצמה והוא יכול לעזור לכל אחד מאיתנו להיות במצב של מודעות רוחנית תמידית, דבר שיקנה לנו שמחה ורוגע, שלווה ושקט נפשי שכל כך נצרכים לנו. נוכל לעשות את זה על פי הסדר הבא:
 
דמיינו לכם שאתם מוזמנים לחיות בבית של אלוקים, לא כאורחים ולא לפגישת עסקים. גם לא לזמן מוגבל. אתם מוזמנים לגור שם באופן קבוע, להיות חלק מיושבי בית המלוכה השמימי. כניסתם לארמון תלווה בכבוד רב, שהרי אתם הילדים של המלך!
 
דמיינו לכם איך הארמון שלו נראה מבפנים. כמה יפה ונעים שם, המראות, הצלילים, הקולות, הרגשות המיוחדים שאתם חווים שם בפנים, בבית של אלוקים. אתם נושמים, מריחים ואפילו טועמים את מתיקות גן העדן שיש במקום.
 
כשאתם מתקלחים, אתם מנקים ומטהרים את עצמכם.
 
כשאתם אוכלים, זה רק אוכל מלכותי שמתאים למלך עצמו.
 
כשאתם מתלבשים, זה אחרי שקיבלתם בגדי מלכות שנתפרו במיוחד בשבילכם.
 
כשאתם מדברים, זה רק עם אחד מבני משפחת המלוכה.
 
עכשיו, תחשבו על התענוג שמקבלים רק מלהיות ליד המלך, אבא שלכם, בחדרים הכי פנימיים של הבית שלו. לשמוע אותו אומר לכם שכחלק מבני המשפחה שלו יש לכם את הזכות להיות איתו ולידו, לדבר איתו ולקבל עזרה ממנו בכל דבר, קטן או גדול, וכל דבר שתרצו לדבר איתו עליו – הוא שם בשבילכם בכל שעה של היום או הלילה.
 
דמיינו לכם את השיחה בשניים שלכם, את המפגש הפרטי עם המלך, אבא שלכם, את החיוכים המתוקים שלו, את הדיבורים המחזקים שלו – 'כל זמן שאתה כאן איתי, ילד, תרגיש משוחרר מכל הרגשות השליליים, מכל הכעס, העצבות, הפחדים והלחצים, ובעיקר, מהמחשבות שמנטרלות אותך ולא מאפשרות לך לתפקד'.
 
עם כל נשימה תחשבו כמה אתם בוטחים במילים החזקות של המלך, ועכשיו אתם חופשיים לחשוב רק טוב, חיובי, טהור. מחשבות שמקנות לכם ביטחון עצמי, כאלה שהולמות את בית המלוכה של אלוקים.
 
עם כל נשימה תעריכו את העובדה שבבית של אלוקים אין מקום לשום דבר שלילי – לא במחשבות ולא במילים ובטח לא במעשים. כי שם, בארמון של אלוקים, מבינים שכל מה שאנו חווים בחיים זה רק בגלל שאנחנו נמצאים מחוץ לארמון, מחוץ לבית הנעים של אלוקים, כשאנחנו רחוקים ממנו.
 
וברגע שאתם מבינים שאתם כבר לא צריכים להיות נוקשים עם עצמכם ולנסות לחשוב כל הזמן חיובי, זה בגלל שהבנתם שאין שום שלילי במקום בו אתם נמצאים. כי בבית של אלוקים צריך להיות שמחים, רק שמחים, ותמיד תמיד להישאר בארמון הרוחני של המלך, אותו אנחנו יכולים לקחת איתנו לכל מקום ובכל זמן.
 
ככה חושבים טוב, ככה חושבים חיובי.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים. ד"ר בלן מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב. מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה