בגן השחרור והטיהור

אומרים שמכורים מגיעים לטיפול וייעוץ רק כאשר הם מתנגשים חזיתית בתחתית התהום, ואני לא הייתי יוצא מן הכלל של עיקרון זה.

3 דק' קריאה

זאב האוסמן

פורסם בתאריך 06.04.21

אומרים שמכורים מגיעים לטיפול
וייעוץ רק כאשר הם מתנגשים
חזיתית בתחתית התהום, ואני לא
הייתי יוצא מן הכלל של עיקרון זה.

אינני חושב ש"ברסלב ישראל", הרב שלום ארוש והרב אליעזר רפאל ברוידא מודעים לדרך הדרמטית בה הם נוגעים בחייהם של אנשים.

תמיד תהיתי מי הם האיש והילד המופיעים על כריכת הספר "בגן האמונה". בדמיוני, האיש ייצג את "ברסלב ישראל, והילד הקטן הוא אני.

דרך אתר "ברסלב ישראל", הספרים והדיסקים, הם ממש לקחו אותי בידיים שלהם, הצילו את חיי, והוציאו אותו מעמקי הייאוש והדיכאון אל הגאולה הפרטית שלי.

תחילה, עברתי דרך "בגן האמונה" מספר שבועות לאחר שהתחלתי את הייעוץ שנזקקתי לו, כתוצאה מהתמכרות שהייתה לי לפני שלוש שנים. אם אינני טועה, היה זה ממש מספר ימים אחרי שהמטפל ואני הגענו למסקנה שהקו הבסיסי ולב בעיותיי היו הבנות שגויות ומוטעות בכל הקשור לקשר שלי עם בורא עולם. אינני זוכר אם השתמשנו במילה "אמונה" כמונח יסוד לכל מה שאני מבין היום, אבל כשראיתי את הספר בתחנה המרכזית בירושלים, ידעתי שאני צריך לרכוש אותו.

זה היה לפני כמעט שלוש שנים. הוא עדיין ליד המיטה שלי, על השידה, מתחת לשני ספרים – "הנתיב אל השלווה" (של הרב ברוידא) ו"בגן השלום" (של הרב שלום ארוש). נכון יהיה לומר שקראתי באחד מהספרים האלה מספר פעמים בשבוע.

כאשר התחלתי לגעת בנושא האמונה, העסק שלי באינטרנט החל לקרוס, וככל שהשקעתי בשיקום הטכני שלו, כך צצו עוד ועוד בעיות. למרות שלמדתי בישיבה במשך כמה שנים, הקשר שלי עם השם היה גרוע, ובאופן כללי אפשר לומר שהייתי די אומלל. אומרים שמכורים מגיעים לטיפול וייעוץ רק כאשר הם מתנגשים חזיתית בתחתית התהום, ואני לא הייתי יוצא מן הכלל של עיקרון זה. "בגן האמונה" תפס חלק חשוב מאוד בתהליך השיקום שלי כמו הייעוץ.

למשל, הדיסק "פרנסה בקלי קלות" היה גלגל הצלה לא קטן ועזר לי להעלות את העסק שלי על הפסים. תודה לא-ל, אני לא מפסיק להתפלל ולהודות לבורא על איך שהדברים עכשיו מתנהלים. אני כל הזמן מודה להשם ומתפלל שלעולם לא אקבל את חסדיו ורחמיו כמשהו מובן מאליו.

כאשר התפתח ריב גדול מאוד עם שותפי לעסק לפני מספר חודשים הייתי, כמו תמיד, ‘שורף’ את כל היום בכעס איום ונורא שהעיב על כל מה שניסיתי לעשות בהמשך.

עוד נקודת מפנה בחיי הייתה כאשר אמרתי "זהו! אני מעדיף לאבד את אלפי השקלים המדוברים, מאשר להעביר עוד דקה אחת עם הכעס הזה!"… באותו לילה, כשחזרתי הביתה קראתי שוב בספר "הנתיב אל השלווה", ומצאתי את העזרה שביקשתי. עשיתי כמה חיפושים מעמיקים בנשמתי וסידרתי את סולם העדיפויות שלי בחיים, ולא הסתכלתי לאחור יותר. כן, הפסדתי את הכסף עליו רבנו באותו זמן, אבל פיתחתי מיומנות נפלאה שהקו המוביל שלה הוא: לא אכפת לי!. קיבלתי את זה, וכל דבר אחר בחיי, באמונה שלמה וסבלנות. המיומנות הזאת הייתה יקרת-ערך שאי אפשר לתאר, יותר מכל סכום שבעולם. וכפי שציינתי, ערוצי השפע מאז רק נפתחו יותר ויותר מכל זמן אחר בעבר.

מספר שבועות לפני שפגשתי את אשתי לעתיד, התחלתי לעבוד על עצמי כדי שארגיש באמת אדם בוגר. התחלתי לארגן ולסדר כל פריט שהיה לי בדירה (מיותר, נחוץ וכו’), סגרתי חובות בחיי, וניקיתי כל מה שרק יכולתי. ביום חמישי אחד, אחרי הפגישה עם רואה-החשבון שלי, עזבתי את משרדו עם המסקנה כי "ברגע שאקדיש שעת ארגון לכל התיקים הכלכליים, כל דבר בחיי יהיה בשליטה". באותה שבת פגשתי את אשתי לעתיד כשהוזמנתי לסעודת השבת אצל חברים.

כשליוויתי את מירי הביתה, הדבר הראשון שגילינו כמחבר בינינו היה ששנינו "שבורים" ועובדים מאוד קשה כדי לאסוף את חלקי חיינו. היא מאוד כיבדה את האמונה והסבלנות שלמדתי, ואף הרגישה זאת בעצמה. שנינו היינו מוכנים לגדול, והפעם הראשונה בה דיברנו על חתונה הייתה שבועיים אחרי הפגישה הראשונה שלנו.

קראתי את הספר "בגן השלום" מספר פעמים, וחלק מהרעיונות המוצגים בו הם ממש דוגמאות מעשיות ושימושיות. באחת הפגישות הראשונות שלנו, מירי לבשה חולצה שהשרוולים היו מורמים קצת יותר מהמקובל. הפיתוי לומר משהו בעניין היה בהחלט גדול, אבל אז נזכרתי בכלל האומר לא לבקר או להעיר הערות, ונצרתי את לשוני. אינני יודע לאן היו מובלים הדברים בין מירי לביני אם לא הכרחתי את עצמי לשתוק ולהימנע מלהעיר לה. כי באמת עבדתי על חיבור עם ההבנה האומרת – שהתפקיד שלי בקשר בינינו הוא לתת ולתת וכמה שיותר, מבלי לקבל תמורה.

אנשים כל הזמן דוחפים לידיי עוד ועוד ספרים בנושא זוגיות ונישואין, ומירי ואני קראנו חלק מהם, אבל אני כל הזמן מגיע למסקנה שיש לי מדריך אחד לו אני מקשיב: בגן השלום!

אני יודע שכל התודות שאמרתי, ואמשיך לומר, ל"ברסלב ישראל" לא יספיקו. הם מעבירים ומזכים את כל בני העולם הזה בדבריהם, חכמתם והבנתם המופלאה של הרב שלום ארוש והרב אליעזר רפאל ברוידא. מירי עכשיו אשתי ואנו מלאי הערכה והכרת הטוב אליכם, "ברסלב ישראל" היקרים.

היום, קל מאוד לעזור לכל מי שרק צריך עזרה – גם אם אתה לא מומחה. פשוט כוון אותו ל"ברסלב ישראל", למוסדות "חוט של חסד" שם נמצא הרב שלום ארוש, ראש הישיבה, ושם נמצא גם הרב אליעזר רפאל ברוידא שנותן שיעור שבועי באנגלית (המוקרן גם באתר) לכלל הציבור, או הפנה אותם לחנות של "ברסלב ישראל" – אל הספרים והדיסקים אותם ניתן לרכוש און-ליין.

כאשר שיעור מאיתנו יזכו לגאולה הפרטית, אז כולנו נזכה לראות את הגאולה של כלל ישראל, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. איתי

ט"ו תמוז התשע"ג

6/23/2013

תודה לכולכם. תודה

2. איתי

ט"ו תמוז התשע"ג

6/23/2013

תודה

3. איתי

ב' חשון התשע"ג

10/18/2012

ממש כיף לקרוא ממש ממש ממש כייף. כיף לשמוע אנשים משתנים לטובה ומצליחים. פשוט תענוג.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה