גם זה יעבור

קשה לך? אתה סובל? גם זה יעבור. היום יש לנו הזדמנות אדירה. כי "היום בו נולדת הוא היום בו בורא עולם החליט שהעולם לא יוכל להתקיים בלעדיך".

3 דק' קריאה

חיה עובדיה

פורסם בתאריך 17.03.21

קשה לך? אתה סובל? גם זה יעבור.
היום יש לנו הזדמנות אדירה. כי "היום
בו נולדת הוא היום בו בורא עולם החליט
שהעולם לא יוכל להתקיים בלעדיך".
 
 
עוד שנה חלפה מהר. ראש השנה כבר מאחורינו ויום כיפור ממש לפנינו, שוב. והנה, הגענו לתקופה הטובה ביותר, להזדמנות האדירה שניתנת לנו כל שנה לבדוק את עצמנו. לעשות חשבון נפש ובדק בית במחשבות ובמעשים שלנו. לשים את האצבע על הטעויות אבל לא כדי 'לרדת' על עצמנו, אלא כדי לתקן ולהשתפר. זה מה שנקרא תשובה בכמה משפטים.
 
השנה שחלפה הייתה שנה מאתגרת כמעט לכולנו. מלאה בהמון קשיים בכל תחום אפשרי. איך נמשיך הלאה, לעבר העתיד, זה תלוי בהכרה שלנו בצורך להתמודד כמו שבורא עולם רוצה, עם הידיעה שהכל, אבל הכל, לטובה. ורק בגלל שאדם סובל ייסורים וקשיים מסוימים זה לא אומר שהוא צריך להמשיך לסבול כך. אלא, עליו להשתמש בקושי זה כזרז לצמיחה האישית שלו, ועל ידי זה לנקות את הנשמה, למלא את המטרה של חייו וכך לסיים את הסבל והייסורים.
 
רבי נחמן מברסלב אמר: "היום בו נולדת הוא היום בו בורא עולם החליט שהעולם לא יוכל להתקיים בלעדיך".
 
לכל אחד מאיתנו ניתנה משימה מיוחדת במינה. מעוצבת ומותאמת בדיוק רב. אבל איך נשיג את המטרות בחיינו אם אנחנו לא מסוגלים אפילו להבין ולדעת מה אנחנו עושים פה? למעט מאוד אנשים בימינו, אם בכלל, יש רוח הקודש. אבל אנחנו, רוב בני האדם הפשוטים, צריכים לדבר עם בורא עולם בתפילה האישית (התבודדות) כדי להבין מה המטרה שלנו כאן. זה יעזור לנו לקבל את התשובה הכי מדויקת לשאלת 'למה אני כאן?' כי בהתבודדות, בשיחה שלנו עם אלוקים במילים שלנו כל יום, נוכל להבין מה הכיוון הראוי לנו. גם מדריך רוחני אמיתי יעזור לנו לקבל החלטות חשובות בחיינו. ההצלחה שלנו תלויה ביכולת לטפל בתאוות ולתקנן. וגם, על ידי קבלת דבריו של הצדיק על פני הדברים שלנו. ברגע שנבין "שאין שום מטרה או יעד בעולם חוץ מלעשות את רצון הבורא" (על פי קיצור ליקוטי מוהר"ן) יהיה לנו קל יותר לאלף את האגו המנופח, ויהיה לנו קל יותר להתמודד עם ההתנסויות שאנו חווים בחיינו.
 
הסיפור על שלמה המלך ע"ה ממחיש את המסר החשוב שעולה כאן.
 
שלמה המלך שלח את שרו הנאמן, נתניאל, למשימה שהוא חשב כבלתי אפשרית. למה? כדי לזכות אותו במידת הענווה בדרגות גבוהות יותר. הוא ביקש ממנו למצוא לו טבעת שהמלך יוכל לענוד בקבלת הפנים החגיגית שהוא עומד לערוך, וכל מי שיסתכל עליה ירגיש ההיפך ממה שהוא. למשל, אם הוא שמח הוא יהיה עצוב, אם עצוב הוא יהיה שמח וכן הלאה. נתניאל חיפש בכל מקום אפשרי אך ללא כל הצלחה. ביום בו נערכה קבלת הפנים בארמון, הוא הגיע לסוחר עני שכל מרכולתו הייתה על שטיח שהיה מונח על הרצפה באחד מרחובותיה של ירושלים. אחרי ששמע את התיאור של הטבעת, הסוחר רכן לעבר הסחורה שלו ושלף משם טבעת שהיה חרוט עליה "גם זה יעבור". מאושר שמצא את מבוקשו של המלך, נתניאל קנה את הטבעת וחזר במהרה לארמון, לתת למלך את מבוקשו. והמלך, שכבר היה בעיצומה של קבלת הפנים, הביט בטבעת וחייך חיוך שהאיר את פניו. שרו הנאמן בהחלט מצא את הטבעת המושלמת.
 
אם אדם חווה סבל או קושי בלתי נסבל, המילים הללו יזכירו לו שאין שום ייאוש כלל בעולם כי "גם זה יעבור". וההיפך, כשהכל נראה יותר מדי טוב ואמיתי, אל תהיה שאנן.
 
המסר שאפשר ללמוד הוא ששום דבר לא נשאר לנצח. אסור לנו להיות גאוותנים ועם ביטחון עצמי עודף, כי בורא עולם הוא זה שמנהל את העולם וכל הברכות שלנו יכולות להילקח מאיתנו בהינף יד. אך גם לדעת, ששום דבר לא חסר תקווה! כי עם תפילה, צדקה ותשובה – אפילו המצב הכי מדכא יכול להתהפך לטובה.
 
בימים מלאי התעוררות ויראה, כשאנו עם הפנים ליום בו הדין נחתם לעוד שנה של חיים או מוות, של חולי או בריאות, של עוני או עושר, של שלום או סבל, נדע שגם קיומו של העולם נמצא על המאזניים. אומות העולם מכינות עצמן לאפשרות שבשנה זו תהיה מלחמה במזרח התיכון, עם פוטנציאל גדול להפוך למלחמה וקטסטרופה גלובלית. רק בעזרתו של הבורא ונאמנות איתנה ויציבה כלפיו נזכה להינצל ממה שהאובים מקווים ומייחלים לנו – למחוק ולהשמיד את עם ישראל מהמפה, חלילה.
 
אף אחד לא מושלם, אבל אם נעשה את המוטל עלינו, את כל מה שביכולתנו, אם נחזק את האמונה שלנו ונאחז בתורה הקדושה עם כל הכוח, זה יעזור לנו בזמנים קשים ומלאי ניסיונות.
 
"אם תראו שהקשיים נעשים קשים יותר להתמודדות, אתם מיד נגאלים" (על פי ילקוט תהלים).
 
יהי רצון שנזכה שזה יהיה רצונו של בורא עולם – ששנה זו תביא בכנפיה לכל אחד מאיתנו שמחה ואור, אושר והצלחה, וקץ לכל הסבל והצער.
 
גמר חתימה טובה, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה