דניאל

שישה חודשים דניאל לא יצא מהבית בגלל ההתקפים הפסיכוטיים והחרדות מהם סבל, עד שהחליט שנמאס לו. יום אחד זה קרה, יום שבו החיים שלו קיבלו תפנית אדירה...

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

כשדניאל הגיע אלי, הוא כבר היה משתמש 'כבד' בכדורים נגד התקפים פסיכוטיים מהם סבל. אחד הדברים שאפיינו את המצב שלו הוא שהוא לא רצה לצאת מהבית.
 
"אחרי שישה חודשים בהם הייתי בבית בלי לצאת החוצה בכלל, ביום רביעי אחד בערב הגעתי לשיעור של הרב שלום ארוש" הוא אמר לי, ויומיים לאחר מכן הוא כבר יצר איתי קשר, גישש והתעניין בטיפולים שמבוססים על התורה והאמונה, על דברי רבי נחמן מברסלב והרב שלום ארוש, אמונה קואצ'ינג.
 
כשפגשתי את דניאל בפעם הראשונה העיניים שלו היו מאוד מתוזזות, הוא בחן את החדר בו ישבנו מקיר לקיר ומפינה לפינה. הוא לא חייך. הוא לא העז לבטוח בי. אחרי שנפתח קצת, גיליתי שאחד הדברים שהכי מטרידים אותו הן הזיות השמיעה מהן סבל (קולות פנימיים שצועקים ומצווים עליו לעשות דברים). החלטתי להתחיל את הטיפול בזיהוי המקור שגורם לקולות האלה להישמע בתוכו.
 
מאמרים נוספים בנושא:
בדיוק  בשבילי
מלחמה עם כלים אחרים
לא ביום אחד
 
גילינו שקולות לא מעטים רודפים אותו ומדברים אליו. הקולות היו של ההורים, של המורים, של קרובים ושל דמות חינוכית מבית הספר שנתנה את הטון (תרתי משמע) בחייו. שמנו לב לכך שבזמנים שהוא שומע קולות, הוא באופן סימולטני רואה דמות אכזרית ומאשימה, בעיקר את זו מבית הספר.
 
עם האימון באה היכולת ללמוד את היכולת שיש בכוח הנשמה שלו – להחיות תמונות נעימות מהרצונות האמיתיים שבליבו. הוא הצליח לראות את עצמו חי את החיים המועצמים והמרגשים שהוא מייחל לעצמו בעתיד, והוא גם הצליח להאמין ב"עתיד" הזה כמסר שנשלח אליו מאלוקים.
 
כמובן, בהתחלה, התמונה של הדמות החינוכית הייתה גדולה מאוד, ברורה וקרובה מאוד לדניאל, יותר מזו של "העתיד" שלו. אבל הוא הצליח ללמוד מהר מאוד שעם עזרתו של הבורא הוא יכול להחליף את התמונות הקשות לנעימות ומלטפות, עד שהן התכווצו ואפילו נעלמו. ככל שדניאל תרגל את זה, הביטחון העצמי שלו עלה והוא הצליח להעלים את התמונות שעלו מדי פעם מולו מבלי להתרגש או להרגיש פחד, דבר שכבר היה בשליטה שלו.
 
זו אחת הטכניקות, מתוך כמה, שיישמתי בטיפול עם דניאל. שבועיים אחרי המפגש הראשון הוא כבר יצא מהמצב הפסיכוטי בו היה נתון וחזר לעבודה. ולא רק, המשכנו לעבוד על כל מה שגרם בעבר לדניאל שמחה והערכה עצמית, החיינו את זה ועצרנו את ההחמרה של דניאל עם עצמו. למשל, הוא התחיל לשמוע שוב מוסיקה ממנה נהנה לפני שחזר בתשובה (והפסיק כי 'הקולות' אמרו לו) הוא הצליח לחזור לחדר כושר ולמקום עבודתו. הוא התחיל ליהנות מהיכולות החברתיות אותן קבר עמוק בתוכו כשהתחיל לסבול מההתקפים והחרדות.
 
אחרי שהתייעצתי גם עם מטפליו הקודמים של דניאל, ואחרי שקיבלתי הכוונה מסייעת של הרב שלום ארוש, התחלנו להפחית גם את הכדורים. עד לזמן בו הייתי צריך לנסוע ביחד עם צוות ברסלב ישראל לארצות הברית – להרצאות ומפגשים עם פציינטים מעבר לים, דניאל נשאר עם מינון נמוך מאוד של התרופות. היכולת שלו לתקשר להמשיך את הזוגיות שלו עם אשתו הגיעו לגבהים שהוא לא הכיר, כך גם האנרגיות שמילאו אותו ושמחת החיים שחש. אשתי, שפגשה את דניאל לפני ואחרי הטיפול, אמרה לי שדניאל נראה בן אדם אחר לגמרי.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
אל תפסיקו לרצות
להתראות פרוזק, שלום אמונה
בלי  תרופות
 
התוכנית עבור דניאל הייתה להמשיך עם המינון הנכון של התרופות, ואם הוא מתפקד כראוי בזמן שאהיה בארצות הברית (שלושה שבועות) הוא יכול להוריד עוד כדור מהקוקטייל ששתה. אבל אלוקים רצה משהו אחר…
 
ביום הראשון של הנסיעה שלי דניאל נכנס לפאניקה לא מוסברת. הוא הרגיש איך כל הסימפטומים הישנים מהעבר חוזרים אליו. הוא קבע תור אצל אחד המטפלים שלו מהעבר. כשהגיע לפגישה, המטפל אמר לו שזו תהיה גם הפגישה האחרונה מכיוון שהוא יוצא לפנסיה. אחרי שחשב מעט על מה ששמע באותו רגע מהרופא, הוא הרגיש שקורה לו משהו, נס לפי הגדרתו אותו הוא זוקף לזכות כל השעות בהן התבודד וביקש מבורא עולם שיעזור לו – הוא אמר למטפל שאם הם נפגשים רק הפעם אז אין שום טעם לקיים את הפגישה הזו.
 
ואז הוא יצא החוצה, עלה על האוטובוס שהוביל אותו לבני ברק, אל אחד מגדולי הדור – הרב חיים קנייבסקי שליט"א. דניאל מצא מקום ישיבה והמתין שעות ארוכות עד שהרב קיבל אותו. כשנכנס לחדרו של הרב, הוא סיפר לו שהוא משתמש בכדורים בגלל התקפים פסיכוטיים, ובעקבות הטיפול אצלי וההתייעצויות עם המטפלים הקודמים שלו ובהמלצת הרב שלום ארוש הכדורים הופחתו. הרב קנייבסקי הניף את ידו באוויר ואמר לו, "אתה לא צריך שום תרופה… אתה לא צריך!"
 
כשדניאל שמע את מה שהרב קנייבסקי אמר לו הוא הרגיש נפלא, כל כך טוב עם עצמו. הוא חזר הביתה וסיפר לאשתו מה אמר לו הרב. עוד באותו יום הפסיק עם התרופות כולן. וזה היה לפני חודש.
 
המפגש הראשון שלי עם דניאל אחרי שחזרתי מארצות הברית, היה תענוג גדול ואמיתי. במו עיניי ראיתי איך טיפול עם אמונה ותורה מבורכים ומוצלחים, ומה ברכה של רב יכולה לחולל בנפשו של אדם. עכשיו, כשהוא בלי תרופות, רמת האנרגיות של דניאל טיפסה עוד יותר גבוה ויש לו חשק אדיר לחיות, לשמוח, ובעיקר – לעזור לאנשים אחרים שסובלים ממה שהוא סבל. דניאל החל ללמוד אימון עם אמונה – אמונה קואצ'ינג, ולצאת לדרך ולעזור לאנשים.
 
ואני מאחל לו הצלחה גדולה.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב. 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רוחמה

כ"ב תמוז התשע"ד

7/20/2014

לצאת בחיים ברוך מחייה מתים! מי שסובל מפחדים וחרדות ובעיקר מהתקפים פסיכוטיים הוא נמצא בשיגעון והזויות שהם ייסורי נפש קשים ביותר ובלתי נסבלים שבאמת בלי תורה אמונה ועצת חכמים אי אפשר, אי אפשר לצאת מהם בחיים.. תרתי משמע. ד"ר זאב בלן היקר, רגשת אותי מאוד עם המאמר הכ"כ אנושי ונשגב. זה בפירוש הצלת נפשות לכל המשתמע מכך! אשרייך צדיק

2. רוחמה

כ"ב תמוז התשע"ד

7/20/2014

ברוך מחייה מתים! מי שסובל מפחדים וחרדות ובעיקר מהתקפים פסיכוטיים הוא נמצא בשיגעון והזויות שהם ייסורי נפש קשים ביותר ובלתי נסבלים שבאמת בלי תורה אמונה ועצת חכמים אי אפשר, אי אפשר לצאת מהם בחיים.. תרתי משמע. ד"ר זאב בלן היקר, רגשת אותי מאוד עם המאמר הכ"כ אנושי ונשגב. זה בפירוש הצלת נפשות לכל המשתמע מכך! אשרייך צדיק

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה