האם הוא הבחור הנכון?

שאלת השאלות היא, האם בחרנו את בן/בת הזוג הנכונים איתם אנו רוצים לחיות? שאלה נוספת היא, האם זה צריך להיות בכל מחיר? רחלי רקלס עונה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

רחלי היקרה שלום לך,
 
בשנתיים האחרונות אני מתקרבת לשורשיי, כלומר חוזרת בתשובה, ולאחרונה פגשתי בחור מדהים שגם הוא בעל תשובה. הוא אדם מאוד רוחני ובעל ידיעות רבות ביהדות, ונראה שהקשר הולך לכיוון רציני, כלומר חתונה. לא מזמן הוא אמר לי שבעבר היה מכור לאתרי פורנו, אך ציין שכבר נגמל ואין לו שום קשר לאתרים האלה, אלא שלאחרונה נראה לי שהוא חזר לזה (מרגישה מהלחץ שהוא מנסה להפעיל עלי כדי שניקח את הקשר למקום שאינני מוכנה להגיע אליו לפני החתונה) והדבר כמובן משפיע על הקשר ויוצר מתחים. באופן כללי, הוא בחור נפלא ומקסים, אני מאוד מבולבלת ולא יודעת מה לעשות.
 
מחכה לתשובה, איריס.
 
איריס היקרה שלום גם לך,
 
אז זהו, חשוב מאוד שתעצרי כאן. אל תיתני לעצמך ליפול לתוך מערבולת הבלבול. ואל תדאגי, נבהיר את העניינים יחד.
 
מצד אחד, יש בו (כפי שהבנתי מדבריך) את כל מה שאת מחפשת במי שיהיה בעלך. הוא (בטח) נראה טוב, ויש לו עבודה טובה (אני מקווה) והוא חוזר בתשובה. ברור שהוא יודע מה חשוב בחיים ומה לא. הוא יודע שחומריות + אוכל לא כשר = ריקנות. לעומת זאת, שירת "שלום עליכם" בליל שבת + קידוש = גבהים רוחניים. על הנייר, הכל נראה טוב.
 
מאמרים נוספים בנושא:
הצלה  של הרגע האחרון
לא יכול  לחכות
שניים זה ביחד
 
עכשיו אנחנו מגיעות לחלק של הבלבול: הוא גבר. לכן, יש בו את כל הדברים שצריך לתקן. הרשימה יכולה להיות ארוכה עד מאוד, אבל כאן את נכנסת לתמונה. כאישה לעתיד, יש לך את הכבוד לעזור לו לעבור את סדנת "מה לא בסדר איתי ומה אני צריך לתקן" שהוא חווה. למעשה, קשה לגבר לעבוד על התיקון שלו כל זמן שהוא לא נשוי.
 
אבל גם חייבים להיות ברורים ומובנים, איריס. זה לא אומר שאת צריכה להתפשר. יש דברים שאפשר להבין, לסבול, ויש דברים שאת ממש לא צריכה להבין, לסבול או מה שלא יהיה. לעניות דעתי, כל סוג של התמכרות הוא משהו שאדם צריך לעבוד עליו הרבה לפני שהוא חושב להתחתן. אחרת, זה יגרום למתחים אדירים וסיבוכים בחיי הנישואים, וגרוע יותר – כשילדים נכנסים לתמונה. את מוזמנת לשאול כל זוג שאת רוצה, שאחד מהם צריך להתמודד עם בן/בת זוג מכורים, איך החיים שלהם נראים. התשובה תהיה, כפי ששמעתי מזוגות רבים: גיהינום עלי אדמות לכל המשפחה.
 
את צריכה לשמוח, מכיוון שאת עדיין לא בקשר מחייב עם הבחור, את עדיין לא נשואה לו, למרות שאת רוצה להרגיש כך. בורא עולם נותן לך הזדמנות להחליט אילו פרמטרים יהוו את חייך בעתיד – עם מה את מוכנה להתמודד? עם מה את לא? ומה בדיוק את מחפשת במי שיהיה בעלך? עכשיו יש לך את ההזדמנות האדירה להשתמש באחד הכלים הנפלאים שרבי  נחמן מברסלב נתן לנו – התפילה  האישית (התבודדות, כפי שהוא מכנה אותה) לבקש מבורא עולם שייתן לך את הבעל הכי טוב בשבילך.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
סיפור הדרכה  מהסרטים
לומדים  לאהוב
כאן בונים גן  עדן
 
את מבינה איזו מתנה קיבלנו?
 
ובקשר לבחור שהצגת, לא נראה לי שהוא התגבר על ההתמכרות שלו, אם את מרגישה לחצים מהכיוון שלו לגבי דברים שאת לא מוכנה לעשות כפי שציינת. ולא רק, לא נראה לי שהוא כזה 'רוחני' שהוא מנסה להציג את עצמו.
 
פעם הכרתי זוג נשוי שהתגרשו בגלל התמכרות של הבעל לאתרי פורנו. הוא בגד באשתו (גם פיזית) במשך שנים. הקרדיט שמגיע לבחור שלך הוא – שהוא הודה בפניך שפעם היה מכור. הרבה אנשים מסתירים את סוג ההתמכרויות האלה, אך זה צף על פני השטח כשהמשפחה כבר מפורקת והרוסה לגמרי.
 
בסופו של דבר, איריס, ההחלטה היא רק שלך. מה את בדיוק רוצה מעצמך, מהקשר והבחור הזה. האם את רוצה להיות רעיה/חברה או רעיה/מטפלת?
 
אם את בוחרת את האפשרות הראשונה, אל תרגישי רע – את ראויה לזה. לא קל לזכות בחיי נישואין מוצלחים גם עם אדם בלי בעיות התמכרות. את בהחלט לא חייבת להפוך את זה לקשה יותר אם את מרגישה שאינך מסוגלת להתמודד עם אתגר כזה. זאת זכותך. אם את בוחרת את האפשרות השנייה, את חייבת להחליט: האם את מוכנה לחכות שהוא יטפל ויתקן את הבעיה שלו? כמה מטען את מוכנה לסחוב על חיי הנישואין שלך? אני בטוחה שאת מודעת לעובדה שהתמכרות, מכל סוג שהיא, היא לא משהו שמתגברים עליו בן-לילה. לפעמים, גם לא מצליחים להתגבר עליהן.
 
אחרי שהבהרנו את הדברים, הייתי רוצה לומר משהו לאנשים המכורים. אני מבינה עד כמה זה כואב כשאנחנו רוצים לתקן משהו בעצמנו, אך עדיין נופלים בזה שוב ושוב. זה לא קל בכלל, במיוחד כשאתה כן רוצה להיפטר מהדבר הזה שמעיק עליך, שהורס לך את החיים. כל מכור מודע היטב לנזקים שההתמכרות שלו גורמת לו, והוא יודע שהוא גם פוגע באנשים סביבו, אנשים שאוהבים אותו. אבל הוא מרגיש חסר אונים, אין לו את הכוח לשנות. אני באמת כואבת על אנשים כאלה.
 
בכל מקרה, לסוג ההתמכרות הזו, ובכלל לכל מה שקשור לפגיעה בקדושה האישית שלנו בכל דרך שהיא, יש היום ספר נפלא של הרב שלום ארוש שנקרא בריתי  שלום – מומלץ מאוד ועזר להמון אנשים להשתקם מהתמכרויות הקשורות לתאוות הניאוף. תעשו טובה וחסד עם עצמכם, ועם האנשים שאוהבים אתכם, ותקראו את הספר, יש בו הדרכה נפלאה ודרך לשמור על הקדושה האישית. יש ספר שמיועד לרווקים, וספר שמיועד לנשואים. תרגישו הכי טוב עם עצמכם להעניק לעצמכם את המתנה הזו. שיהיה בהצלחה גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אורטל

כ"ד אלול התשע"ה

9/08/2015

ניסיון אישי

לצערי אני יכולה לומר לך שמניסיוני האישי עם בן זוג כזה, ההתמכרות הזו לא עוברת אלא פשוט ממירה את עצמה לצורות אחרות. בסופו של דבר נאלצתי להיפרד ממנו אחרי שעברתי תהפוכות נוראיות. אגב, התיאור שלו מדויק להפליא לבחור איתו אני יצאתי. מקווה שזה לא אותו אדם…

2. Anonymous

כ"ד אלול התשע"ה

9/08/2015

לצערי אני יכולה לומר לך שמניסיוני האישי עם בן זוג כזה, ההתמכרות הזו לא עוברת אלא פשוט ממירה את עצמה לצורות אחרות. בסופו של דבר נאלצתי להיפרד ממנו אחרי שעברתי תהפוכות נוראיות. אגב, התיאור שלו מדויק להפליא לבחור איתו אני יצאתי. מקווה שזה לא אותו אדם…

3. עצה

כ"ג אלול התשע"ה

9/07/2015

לא הכל מתחיל ונגמר בספרים

רחלי שלום, אני מאוד מאודדד אוהבת לקרוא את המאמרים שלך. הם חכמים, מלאים קריצות ומעניינים מאוד. במקרה זה רציתי להעיר שלמרות שניכרת מגמת הכותבים באתר ומגמתך שלך בפרט להפנות כל בעיה לספריו של הרב ארוש, לפעמים כדא לזכור שיש כאן בצד השני אנשים עם בעיות קשות יותר. א. לא לכל אחד יש 'ראש' לקרוא. ב. ספר לא תמיד מספיק חזק בשביל אנשם עם בעיות רציניות. יש היום כלמיני דרכים ןתוכניות שבנויות משלבים שבנויות כדי לעזור לאנשים במצבים מסוג זה. לא מנסיון, ב"ה, שלא נדע מצרות. כדאי להזכיר ולהמליץ, עשוי להיות אפקטיבי.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה