האקס פקטור

השאלה של דויד העלתה ממרתף הזיכרונות של המומחית שלנו, רחלי רקלס, תוכנית בה הסטאר המאושר זוכה בכל הקופה, "האקס פקטור". האם גם בחיים זה ככה?

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 18.03.21

רחלי, שלום לך!

 

לפני עשר שנים, בערך, היה לי קשר עם בחורה מקסימה שהייתה בשבילי אהבת חיי. רציתי להתחתן איתה אבל בסוף נפרדנו, דברים לא הסתדרו. היא עזבה אותי, אבל עד עצם היום הזה אני לא יכול לשכוח אותה. אני מרגיש שהיא הייתה היחידה שהצליחה לתפוס אותי. מאז גם לא מצאתי מישהי שמתקרבת למי שהיא הייתה. לא יודע איך להתגבר על זה, יש לך עצה?…

 

מחכה לתשובה, דויד.

 

שלום גם לך, דויד!

 

השאלה שלך מעלה בראשי תוכנית כישרונות שהייתה בטלוויזיה, בימים שעוד צפיתי בה (ואגב, עדיין מככבת) – האקס פקטור. הזוכה המאושר נבחר לפי הכישרון והיכולות הסטאריות שלו, והמשהו המיוחד הזה שלא היה לאף מתמודד בתוכנית. לפיכך השם הקליט – אקס פקטור.

 

אז אתה תקוע במחשבות שלך על האקס-חברה שלך. בעיניך, היא הייתה האחת עם הדבר המיוחד הזה שלאף אחת לא היה (ולא יהיה?) כי לה היה את "האקס פקטור". לעולם לא לפני, ולעולם לא אחרי, פגשת מישהי נפלאה, מיוחדת, ייחודית, כמו שהיא הייתה. ואתה עדיין מכה את עצמך במשך 10 אחרי הפרידה על כך שנתת לה ללכת.

 

שונאת לנפץ לך את זה, דויד, אבל בעשר השנים האחרונות בלגנת וסיבכת כל סיכוי תמים שהיה לך למצוא את אהבת חייך החדשה. אם אתה מאשים את אלוקים על זה, אז פשוט עצור! זה לא הוא, זה אתה. והנה למה:

 

דבר ראשון, אתה עדיין לא מאמין שהיא עזבה אותך. ברור שלא קראת את ספרו האדיר של הרב שלום ארוש – בגן השלום, אז אתה לא ה'חומר הבעלי האופטימלי'. ולא רק, למרות שאולי לא היית ראוי לה (ואני מניחה שאני ממהרת להסיק מסקנות בעניין הזה…) אתה עדיין מרגיש שהיית ראוי לכך שהיא תהיה שלך, תישאר אצלך. זה בהחלט חושף את האגו הזכרי שלך שפרץ את גבולותיו הרעועים ורץ בפראות ברחובות לוס אנג'לס, או איפה שאתה גר בארצות הברית. למי אכפת שלא התנהגת אליה יפה? השורה התחתונה הייתה שאהבת אותה, וזו סיבה מספיק טובה בשבילה להישאר.

 

שיעור מספר 1 – היה ענו! – הגיע הזמן להתגבר על תחושת "המגיע לי", דויד. אם היא עזבה אותך, הדבר הראשון שהיית צריך לעשות הוא לאתר את הסיבה לעזיבתה, ואז לעבוד חזק מאוד על עצמך בעניין ולתקן את אותה מידה/מידות/דבר שבגללו נשארת לבד.

 

דבר שני, אתה ממשיך להחליש את הסיכויים שלך עם אישה חדשה כי אתה כל הזמן משווה אותה לאקסית שלך! אתה מכשיל את עצמך מראש בכל פעם שאתה מנסה לפתח קשר, כי אתה נכנס לקשר עם דעות קדומות והעדפות וציפיות לא מציאותיות.

 

שיעור מספר 2 – תפסיק לחפש תחליפים! – במקום לנסות להעריך כל בחורה כבריה מיוחדת במינה, אתה פשוט מחפש העתק מדויק של האקסית שלך. לעולם לא תמצא העתק כזה, כי אין.

 

דבר שלישי, אתה עדיין לא יכול לקבל את העובדה שזה מה שהשם רוצה. המציאות היא, שאתם לא נשמות תאומות. נקודה. והרשה לי להבהיר לך בדיוק מהן נשמות תאומות – אלה שני חצאים של נשמה אחת, שחצי יורד לעולם הזה אצל הגבר והחצי השני אצל האישה, ורק אחרי שהם מתחתנים הם הופכים לנשמה אחת, לנשמות התאומות, ולהן תיקון מיוחד ומורכב המותאם בדיוק לנשמה הזו עם סט של מטרות ויעדים שהם יכולים להשיג רק כשהם ביחד. זה לא הסיפור ההוליוודי שאתה חושב. כלומר, הוא בהחלט יכול להיות, אבל האהבה הבלתי נגמרת של ה"חיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה" – זה חלק השייך רק לנשמות תאומות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אהבה טהורה

אהבה אמיתית?

עשרת הדיברות לבעל

כל יום מחדש

היא מספר אחת!

פואמה לנשים

הבעל שאני צריך להיות

אנחנו אוהבות מחמאות!

שניים זה ביחד

זוג טוב עושה שיעורי בית

כאן בונים גן עדן

בריתי שלום

 

פעמים רבות נשמות תאומות, שני חצאים שחוברים לאחד, יכולים לחיות חיי נישואין מאתגרים מאוד מכיוון שיש להם הרבה עבודה. יתירה מכך, אתה לא יכול לומר בביטחון שמישהי היא החצי השני שלך, הנשמה התאומה שלך, אלא אם כן אתם קודם כל מתחתנים! וכמו שאני תמיד אומרת, נישואים הם דבק רוחני שהופך שני אנשים למפלצת הדו-ראשית מרחוב סומסום. אחרי שהתחתנתם, אתם כבר לא שתי ישויות נפרדות. אתם שני ראשים עם גוף אחד, ולוקח המון זמן והרבה מאוד פשרות והגעה לעמק השווה כדי שהגוף הזה יתפקד כמו שצריך.

 

שיעור מספר 3 – קבל את העובדה שהקב"ה לא רצה שתחיה את שארית חייך עם הבחורה הזו – כי אם הוא כן היה רוצה, הייתם נשואים. זו הנקודה בה אתה ממש חייב להפעיל את כוחות האמונה שלך. אתה חייב להפנים שהקב"ה עשה ועושה הכל לטובתך, ויכולות להיות סיבות רבות למה הבורא הרגיש שהיא לא הזיווג הטוב בשבילך.

 

דויד, האמת היא שזה לא משנה כמה זמן אתה נפגש עם בחורה לפני שאתם מתחתנים. גם אם אתם גרים ביחד, לעולם לא תוכלו להכיר אחת את השני באמת עד שתתחתנו!

 

עכשיו, כשאתה מבין מה גורם לעשר שנות עיכוב הקשר, אתה יכול להתחיל פרק חדש ומרגש בחייך. והנה מה שאתה צריך לעשות:

 

קרא את ספרו משנה-החיים של הרב שלום ארוש – שעריו בתודה. אמור תודה רבה לבורא עולם על עשר השנים האחרונות ושעכשיו אתה מוכן לקבל את האחת שאיתה אתה באמת צריך להתחתן!

 

ויחד עם זה, קרא את הספרים בגן השלום ובריתי שלום. אלה הם מדריכים נפלאים לגברים שרוצים באמת ובכנות חיי נישואין מלאים באהבה וסיפוק. למד ויישם את הכלים האדירים שהספרים הנפלאים האלה מעניקים לך. וכשהקב"ה ירגיש שאתה מוכן, הוא ללא ספק יחבר אותך אל החצי השני שלך. לא אופתע אם זה יקרה ממש בקרוב.

 

בהצלחה רבה,

רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה