הבעל הקנאי

אז אחרי שהבעל האמיץ הזה הסתכל על עצמו עם מבט אובייקטיבי, הוא גילה שהוא מאוד, אבל מאוד, מקנא לאשתו. מה עושים? רחלי רקלס עונה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום לך רחלי!

 

בתקופה האחרונה נחשפתי לספרים ולדיסקים המדהימים של הרב שלום ארוש, אין מה לומר, מאירי עיניים ואוזניים ממש. פעם ראשונה בחיי שאני מסתכל עם מבט אובייקטיבי על עצמי ומבין שאני לא כזה מושלם. אחד העניינים הלוחצים כרגע הוא הקנאה. אני נשוי לאישה יפה והקנאה עולה על גדותיה. זה משגע אותי. מה עושים?

 

מצפה לתשובתך, מיקי.

 

מיקי, שלום גם לך!

 

דבר ראשון, אני רוצה לברך אותך. זה עסק של ענווה וכנות לא קטן להודות באמת ולהבין שיש לך עבודה עם עצמך. אמא שלי שטפה לי את המוח עם המחשבה שאני מושלמת, ותאמין לי, אני עדיין סובלת מזה והמון. על זה יעיד כאלף עדים בעלי היקר.

 

מאמרים נוספים בנושא:

זאת לא סתם קנאה

זהירות, קנאה!

זוג או פרה?

 

דבר שני, למרות שהנטייה הראשונה היא להאשים את אשתך ב-90% ממה שקורה, זה יהיה הדבר הלא הנכון לעשות. נכון, היא צריכה לשמור על מראה צנוע ומכובד כיאה לאישה נשואה, אבל עליך לנקוט במשנה זהירות בגישה שלך לנושא הזה ואליה. אם כל בוקר אתה עושה לה סקירה כאילו היא עוברת במכונת אמ.אר.איי לפני שהיא יוצאת מהבית, אז הבעיה היא אתה, לא היא.

 

 

אם אתה יודע שאשתך היא טיפוס שיכול להכיל ולקבל, הזמן לה את הדיסק המדהים ששינה להרבה מאוד נשים, כולל אותי, את החיים, ואני מדברת על הדיסק היופי שלך  של הרב שלום ארוש, ותשאיר לו לטפל בשאר. סמוך עלי, אם הוא הצליח לשכנע אותי הוא ישכנע גם אותה. אבל אם היא אדם שלא מקבל ממך, ועוד בנושא כזה, אל תיגש לזה, אל תיגע בכלום, תניח להכל. השתמש בשיטות סמויות, משל היית סוכן של המוסד, ותתפלל לבורא עולם על הנושא.

 

דבר שלישי, הבעיה האמיתית עם הקנאה שלך היא אתה, לא האישה היפה שבורא עולם נתן לך. הקב"ה, פשוט, הפך את המבחן שלך למשהו יותר מוחשי על ידי יופייה של אשתך. הוא היה יכול לשדך אותך לאישה אחרת, אם היה רוצה. בכל אופן, אם היית נשוי לאישה פחות יפה אולי לא היית נותן את דעתך לעניין הקנאה הטמון בך ושאותו צריך לתקן. נכון שהקב"ה מקסים?

 

שים לב, הנה הדיל. הרב שלום ארוש מסביר בספרו השם רפאך, שהקנאה היא חולי של הנפש. במילים אחרות, אתה משוגע. אבל אל תרגיש רע עם עצמך, כי איך אומר רבי נתן מברסלב? "כולנו משוגעים"! ואני לא צוחקת.

 

בספרו, הרב שלום ארוש מספר על בעל אחד שהיה מקנא באשתו בצורה איומה. הוא לא היה מאפשר לה לדבר עם אף אחד ותמיד היה חושד בה. שאלות כמו 'עם מי את מדברת?' ו'ולמה הלכת לשם?' היו שגורות בפיו כל הזמן. הבעל הזה הרס את שלום הבית שלו עם הדמיון המטורף שלו.

 

הרב שלום ארוש מסביר את הגורם לקנאה במשפט קצר וקולע: "כל הקנאים למיניהם שמקנאים בנשים שלהם, זה בגלל שהמוח שלהם מלא במחשבות שליליות של תאוות והרהורים (כלומר, תאוות הניאוף שמנקרת להם תמיד בראש)!"

 

אחרי שהתאוששת מעט ממכת המחץ שחטפת בפסקה למעלה, המכה הבאה כבר כאן: "כי אם המוח שלהם היה נקי מהמחשבות הללו (מהניאוף), זה לא היה עולה על דעתם כלל, אבל מכיוון שזו תכולת הראש שלהם, ממילא הם בטוחים שזה גם מה שיש בראש של האישה שלהם ובראש של כולם…"

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

הבעל שאני צריך להיות

שניים זה ביחד

סוד הזוגיות המוצלחת

זוג טוב עושה שיעורי בית

לומדים לאהוב

 

אז איך אתה יכול לתקן את זה? ראשית, ממליצה לך בחום לקרוא את הספר בריתי שלום של הרב שלום ארוש, שם תגלה את המפתח להתגבר על מחשבות שליליות והרהורי ניאוף. למה? כי כשרואים משהו, רוצים אותו. ממש כמו בקבוק קולה. במקרה שלי זה שוקולד…

 

אז אם אתה מחובר למדיה והרשות החברתיות, אם זה לא לצורך עבודה – התנתק ומהר. אם זה לצורך עבודה ודברים חיוניים – עשה זאת בחכמה ועם הסינון המתאים.

 

דבר שני, אתה צריך לרפא את הנשמה שלך מהקנאה, והדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות התפילה האישית (ההתבודדות, כפי שמכנה אותה רבי נחמן מברסלב). בתפילה זו הקדש חצי שעה, לפחות, על הנושא ובקש מבורא עולם שיעזור לך. וכידוע, כל הפוגמים בברית מביאים על עצמם דינים קשים, כפי שרבי נחמן אומר בלא מעט מקומות בספריו, ואז צד הטומאה תופס פיקוד ועושה במוחות של האנשים האלה בלגאן גדול מאוד.

 

דבר שלישי, אתה צריך להביע חרטה על המחשבות והפעולות השליליות שהיו לך בנקודה זו, זה החלק של הווידוי והחרטה בתפילה האישית. אך מכיוון שאנו נוטים לשכוח, אפשר לעשות את הווידוי בצורה כללית (אם אתה לא מצליח לעשות אותו באופן פרטני על כל מחשבה ומעשה). נכון, זה מביך ומרגיש לא נעים, אבל זכור תמיד – אבא שבשמים, הקב"ה, הוא אבא אוהב ומרחם שרוצה לעזור לנו ולמחול לנו על חטאינו. הוא לא יצביע עליך כשתספר לו אילו מחשבות עברו לך בראש ויתפוצץ מצחוק! מבטיחה לך!

 

מיקי, אם תאפשר לנוסחה של הרב שלום ארוש להיות חלק מסדר היום שלך, אני בטוחה שתוך זמן קצר תראה תוצאות מדהימות, והצד האפל והלא טהור יתחיל להיעלם מהשטח ואת מקומו תתפוס הקדושה והשמחה. ויהי רצון שהשינוי המדהים שאתה עומד לחוות יביא לשפע של ברכות ושמחה לך ולבני משפחתך.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה