החלום

יום אחד הוא החליט להשתנות. כל חייו הוא נאבק ביצרים מייסרים וכואבים. שנים שהוא נלחם במחול השדים הזה שהתחולל בתוכו. ואז, לילה אחד – הוא מת...

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 05.04.21

 יום אחד הוא החליט להשתנות.
כל חייו הוא נאבק ביצרים מייסרים
וכואבים. שנים שהוא נלחם במחול
השדים הזה שהתחולל בתוכו.
ואז, לילה אחד – הוא מת…
 
 
"וּבְשׁוּב רָשָׁע מֵרִשְׁעָתוֹ וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה עֲלֵיהֶם הוּא יִחְיֶה" (יחזקאל לג, יט).
 
סיפר לי חבר על חלום מדהים שהיה לו לילה אחד.
 
ובחלומו, הוא נפטר. הפך לרוח. נסחף דרך חייו, מנסה בכל כוחו להראות את עצמו לאנשים שהוא מכיר. בסופו של דבר הוא נאלץ להודות שהוא מת. הוא הבין שהגוף שלו כבר לא קיים כפי שבן אנוש קיים. הוא הסתכל על הידיים שלו והתעמק בעובדה שהן כבר לא פיזיות. וכאשר הפנים את המציאות החדשה הזו, הידיים שלו נעלמו. הוא הסתכל על עצמו והבין שהמסכה, הלא היא הגוף, כבר לא הייתה הכרחית. הוא היה מת, כבר לא היה צורך בגוף. ועם הכרה זו, כל הגוף נעלם. הוא הפך לכלום, נשמה טהורה שחזרה למקורה. וברגע שזה קרה, הוא החל לשיר את מזמור קכ"ו מהתהלים. הנשמה שלו החלה לרקוד מרוב שמחה ואושר. וברקע, שמע קול של מלאך מצטרף לשירה שלו. כך קיבל חברי את גורלו. וכשהיה מוכן לעבור הלאה, למקום אחר…
 
הוא התעורר.
 
בשעה 3:55 לפנות בוקר הוא שלח לרב שלו מייל, והכין את עצמו לכל ידיעה/תשובה שתגיע מהרב. והתשובה לא איחרה. הרב אמר לו שהחלום שלו הוא בעצם ברכה! ופירוש החלום הוא, שהוא נולד מחדש! החיים שלו מתחילים מחדש. עכשיו הוא אדם נקי מעוונות. הכל חוזר למשבצת הראשונה. בשמים מסתכלים עליו כעל אדם חדש לחלוטין.
 
חברי גילה את הברכה שבקדושה האישית של האדם מאוחר יותר. אחרי שהתבונן על מעשיו הקודמים, הוא החל לעשות חשבון נפש על חטאי עברו. הוא סיפור לי שהחיים שלו היו מלאים בקשיים תקופה ארוכה מאוד. כל קשר שניסה לפתח לא הצליח והוא נחל אכזבות קשות. חלק מבני משפחתו ניתקו איתו קשר, והוא ידע שזה בגלל אותם חטאים.
 
בספר "חובות הלבבות", אנו לומדים שאחת הסיבות הגורמות לנו לאהוב את השם היא העובדה שאיננו יכולים להשיב לו על כל מה שהוא נותן לנו בכל יום. השם נתן לנו עצמות, איברים, טריליוני מערכות – עיניים, אוזניים וכו', והכל מקושר למוח. הוא מנשים אותנו – 20,000 נשימות בכל יום. הוא מפעיל לנו את הלב, את הידיים וכן הלאה. חטא אחד הוא התעלמות מהחמלה האלוקית עלינו. זה ממש לקחת את המתנות שהשם נותן לנו ולזרוק אותן בחזרה אליו. אין שום דרך שמישהו מאיתנו יוכל לכפר אפילו על חטא אחד שביצענו בחיינו (ועשינו יותר).
 
כשהחבר שלי חישב, פחות או יותר ממה שזכר, את הטעויות, העבירות והחטאים שעשה – המספר היה מדהים. על כל זה הוא שילם בזמן חיים ובייסורים וסבל לא הכרחיים.
 
יום אחד הוא התעורר והחליט לחזור בתשובה. והתשובה הייתה חזקה ועזה. הוא נאבק כל הזמן ביצרים מייסרים וכואבים שניסו להחיות תשוקות מהעבר. שנים שהוא נלחם במחול השדים הזה שהתחולל בתוכו, יום אחרי יום.
 
ואז, לילה אחד – הוא מת.
 
אותו אדם שעבר עבירות קשות, והתכונן לבלות את שארית חייו בסבל רגשי ופיזי, רק כדי לעבור מהעולם הזה ולהיקבר 11חודשים בבורות הלוהטים של הגיהינום – נמחק מהתודעה. הוא כבר לא היה קיים.
 
במקומו, נולד אדם חדש. אדם ללא חטאים, כמו תינוק. לא היה לו עבר. הבעיות הרגשיות האפילות ביותר נעלמו כלא היו. ומה שנשאר הוא רק אדם שמתפלל בכל הכוח, המייעד את עצמו לעבוד על הקדושה האישית (שמירת הברית) שלו, והוא מוציא את הטוב ביותר מעצמו ואפילו יותר. אדם ששואף להעריך את הערך הנצחי והאמיתי של כל מצווה שהוא מקיים.
 
איזו דרך להתחיל מחדש!
 
השם בירך את עמו בניסים כאלה כדי להראות לנו שאפשר להשיג את התשובה, שאפשר ועוד איך להשתנות, אם רוצים כמובן. ועד כמה שהחיים שלנו נראים לנו חסרי תקווה או תכלית – השם מזכיר לנו שהכל אפשרי בעולם שלו!
 
הגמרא מספרת לנו סיפור על אדם שרדף אחרי כל אישה שהייתה בהישג יד, הגיע לכל יצאנית ששמע עליה. כך העביר את חייו. הוא נסע למרחקים כדי לפגוש את מי שסיפרו לו עליה. פעם אחת, סיפרו לו על יצאנית אחת שכדאי לו ללכת אליה, וזה מה שהוא עשה. בדרך, הוא שמע בת קול משמים שאומרת שאין לו חלק לעולם הבא.
 
מה אתם חושבים שהוא עשה? הוא לא התייאש. הוא מצא מקום ושם התיישב והחל לבכות. הוא בכה ובכה ובכה. הוא בכה על החטאים שלו. הוא בכה על שלא הספיק לחזור בתשובה. הוא בכה על כל המצוות שהיו בהישג ידו ולא קיים אותן. הוא בכה מעומק ליבו ונשמתו עד… שיצאה נשמתו. באותו רגע, יצאה בת קול משמים והכריזה שיש לו חלק בעולם הבא.
 
חמש שנים נצרכו לחבר שלי כדי לחזור בתשובה ולתקן את עצמו. לאותו אדם מהסיפור של הגמרא נצרכה דקה אחת. ולנו, כל מה שנצרך הוא רק להתאמץ מעט. כי השם נתן לנו את היכולת להתחיל בכל פעם מחדש בכל נקודה בחיינו!
 
רבי נחמן מברסלב אומר לנו שאין שום ייאוש כלל בעולם! כאשר אדם מתאמץ ועושה תשובה על מעשיו, הוא מקבל עזרה משמים. כשהוא מתאמץ לקיים מצווה, כל מצווה, השם מושיט לו יד ועוזר לו.
 
אנחנו כן מקבלים הזדמנות נוספת בכל פעם. אנחנו יכולים להיוולד בכל פעם מחדש ולחבק את העולם בתמימות של ילד קטן. כן, אנחנו יכולים לנער עצמנו, לברוח, לשנות את כל העבר, את המחלות הרגשיות – בעזרת מצווה אחת! ולמקד את כל האנרגיות שלנו בקיומה, עד כדי כך שהאנשים שהיינו לפני כן כבר לא יהיו קיימים יותר.
 
החבר שלי פעם סיפר לי שהוא לא פעם איחל לעצמו… למות. מי היה חושב שהרגע המאושר ביותר בחייו היה התגשמות משאלה זו.
 
אם ברכה זו יכולה להתקיים באנשים שהגיעו לדרגות השפלות והגרועות ביותר שאדם יכול להגיע, ובסופו של דבר לצאת משם, אז השם יכול לעשות ניסים כאלה לכל אחד.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה