המגדלור

אתם ראויים לחיי נישואין מרגשים ופוריים, לא פחות מאלה שהתחלתם איתם את דרככם ביחד. המציאות היא, שאושר כזה לא בא בלי עמל ויזע, ובטח לא כשאין מגדלור בסביבה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

אתם ראויים לחיי נישואין מרגשים
ופוריים, לא פחות מאלה שהתחלתם
איתם את דרככם ביחד. המציאות
היא, שאושר כזה לא בא בלי עמל ויזע,
ובטח לא כשאין מגדלור בסביבה.
 
 
זוכרים את רוני וגלית? אם לא, תקראו מהר את הבעל המאושר ותחזרו לכאן.
 
אז רוני וגלית רבו, רבים, ומי יודע עד מתי ימשיכו לריב. בכל אופן, הם הגיעו למסקנה שהם צריכים עזרה, כלומר ייעוץ זוגי. אחרי כל העצות וההדרכות שקיבלו הם לא הצליחו לצאת מדפוסי התנהגות מסוימים, ומן הסתם, הם עדיין ממשיכים לריב.
 
למה? התשובה פשוטה: מכיוון שהם עוד לא הגיעו לשורש הבעיה.
 
אז מה בדיוק הורס להם את 'וחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה'?
 
ובכן, אם רוני היה קורא את הספר בגן השלום של הרב שלום ארוש, מדריך מעשי לגברים להשגת שלום בית אמיתי, הוא היה מבין בבירור שהוא שורש הבעיה.
 
בעלים, אני רואה איך אתם מרימים ידיים ואומרים 'עד כאן', ומפסיקים לקרוא את המאמר. אז רגע לפני שאתם קמים, תמשיכו לקרוא את הדברים הבאים. הרב שלום ארוש מסביר שהרוחניות של הבעל משפיעה כמו אור החמה (השמש) על הבית. לכן, בסופו של דבר, הבעל הוא זה שקובע מה תהיה עוצמת האור בבית, ובעיקר כשהוא בבית. כשהוא שמח, גם אשתו והילדים שמחים. כשהוא רגוע, גם הם רגועים. כשהוא כועס ועצבני, כל הבית כמו מרקחה והשליליות שולטת בכיפה.
 
אז יכול להיות שזה נשמע לא הוגן, אבל זאת המציאות. כי האישה היא כמו הלבנה (הירח) שתלויה באור החמה. אם הוא מאיר אהבה שמאירה אותה, היא שמחה ומאושרת. הזוגיות תפרח ושניהם ירגישו בעננים. וכמו הלבנה, שמחזירה את אור החמה שהיא מקבלת, גם היא תאיר אהבה ושמחה וכולם ירוויחו. חיי הנישואים שלהם יהיו גן עדן עלי אדמות. ולא, אני לא מגזימה! זה אמיתי. אבל, וכאן נכנס אבל גדול, אם היא סובלת ממחסור באור, אילו אנרגיות היא תוכל להקרין בחזרה? זה כמו לנסות לנסוע עם מיכל דלק ריק. והריקנות הזו מתבטאת בכעסים, ויכוחים ותלונות.
 
עכשיו, בעלים יקרים, אני מניחה ששוב תתקוממו ותגידו שגם אתם צריכים תשומת לב, לא רק האישה. גם לכם יש ימים מתישים וצרכים רגשיים. ובכן, הרב שלום ארוש אומר שאם אתה מחכה שאשתך תמלא את צרכיך הרגשיים תחילה, אז זה כמו שתי נשים במטבח, ושום אישה לא יכולה לסבול עוד אישה במטבח. או אם תרצו, כמו שני שחקני שח-מט שתקועים על אותה משבצת, מבוי סתום ממש, מחכים שהשחקן השני יעשה את הצעד הראשון. ובינתיים, חיי הנישואים מתגלגלים כמו כדור שלג במדרון…
 
הרב שלום ארוש לא מתעלם מהעובדה שגברים צריכים אהבה והערכה. אדרבה, כדי להמחיש לכם בעלים יקרים עד כמה גם אתם חשובים, הרב כתב ספר הדרכה מעשית גם לנשים – חכמות נשים. אתם בהחלט ראויים וצריכים לקבל את זה. בכל אופן, התפקיד שלכם כגברים הוא להיות הגברים בקשר ביניכם ולתת לאישה את מה שהיא צריכה תחילה. וגם אם נתפסתם במעגל הריבים הזה, האחריות לצאת ממנו מוטלת קודם כל עליכם!
 
אתם, כמו שמסביר הרב שלום ארוש, צריכים לוותר על האגו שלכם לטובת שלום הבית. תחשבו על זה כאילו היה זה קורבן בבית המקדש. אתם מקריבים את האגו כדי לזכות באהבה לה אתם זקוקים, לאישה תומכת ומחזקת.
 
ושוב, גם לאישה יש את החלק שלה, את תרומתה לשלום הבית וחיי הנישואים שלכם. רק שההבדל הוא, שאתם, בעלים יקרים, צריכים לדרבן את המהלך הזה תחילה.
 
זו הסיבה שאני חושבת שבעלים רבים לא מצליחים להבדיל בין צלילים שונים, כמו שהזכרתי במאמר הבעל המאושר. הם לא מבינים שהם אלה שמכוונים את הטון של חיי הנישואין והמשפחה שלהם בכל פעולה או דיבור. וכן, זאת אחריות גדולה, אני יודעת.
 
מקרי גירושין רבים התחילו מריבים על דברים טריוויאליים. הוא טוען כך והיא רוצה אחרת… מה קורה כאן? חוסר חיבור רוחני ביניהם, זה מה שקורה. וזה לא קשור לנעליים שהוא השאיר בכניסה לבית, או שהיא שמה את התיק שלה על שולחן העבודה שלו.
 
זוגות יקרים, אתם ראויים לחיי נישואין מרגשים ופוריים, לא פחות מאלה שהתחלתם איתם את דרככם ביחד. המציאות היא, שאושר כזה לא בא בלי עמל ויזע, בלי להרוויח אותו. חיי נישואין מאושרים זה עבודה של שנים, של מחשבה מקדימה על בני הזוג ולא על אני.
 
כאישה אני אומרת לכם את זה: אישה לא סתם מרגישה ממורמרת. היא לא מקבלת את האור והאהבה שהיא צריכה מבעלה, בגלל שפעמים רבות שם את העבודה או האייפון החדש בראש סולם העדיפויות שלו. ברגע שהיא נמצאת במקום הראשון, כמו שאומר הרב שלום ארוש באחד הדיסקים שלו, יהיו פחות פיצוצים בבית.
 
ואם כך, אז בהחלט אפשר לומר ששלום בית זה כמו שדה מוקשים – צריך להיזהר עם כל צעד שעושים.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. א.

ה' ניסן התשע"ה

3/25/2015

מה אם האשה לא רוצה את האור מהבעל ?..

ומחפשת אותו אצל אחרים, בעזרת לבוש ודיבור לא צנוע ? קראתי שגם בזה אני אשם, אבל עדיין.. קשה להאיר על מי שסוגר עיניים. בעל אמנם לא צריך לצפות לקבל מהאשה, אבל צניעות באשה נותנת לבעלה הרבה כח לתת לה בחזרה בלי סוף.

2. Anonymous

ה' ניסן התשע"ה

3/25/2015

ומחפשת אותו אצל אחרים, בעזרת לבוש ודיבור לא צנוע ? קראתי שגם בזה אני אשם, אבל עדיין.. קשה להאיר על מי שסוגר עיניים. בעל אמנם לא צריך לצפות לקבל מהאשה, אבל צניעות באשה נותנת לבעלה הרבה כח לתת לה בחזרה בלי סוף.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה