הרב יעקב יוסף זצ”ל

ביום שישי האחרון איבד עם ישראל את אחד מענקי התורה שלה - הרב יעקב יוסף זצ"ל, שגם בשבוע האחרון לחייו מסר שיעורי תורה לתלמידיו.

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

ביום שישי האחרון איבד עם ישראל
את אחד מענקי התורה שלה – הרב
יעקב יוסף זצ"ל, שגם בשבוע האחרון
לחייו מסר שיעורי תורה לתלמידיו.
 
 
עם ישראל איבד את אחד מענקי התורה והרוח. ביום שישי האחרון בשעה 15:30, ב' באייר (12/4/13 למניינם) שלוש שעות לפני כניסת השבת, הרב יעקב יוסף זצ"ל השיב את נשמתו לבוראו בגיל 66, אחרי מאבק של שנה ויותר עם מחלת הסרטן.
 
"למרות המצב הקשה והייסורים הנוראיים, כל זמן שיכל לעמוד על רגליו… עוד בשבוע שעבר אמר שיעורים", ספד לו הרב אליהו בקשי דורון שליט"א, ובכך תיאר את האיש העצום שעם ישראל איבד. הוא לא הפסיק לתת את שיעוריו השבועיים בבית הכנסת בורוכוב בירושלים למרות המחלה, הקושי והייסורים שסבל. הרב יעקב יוסף שימש כראש ישיבת "חזון יעקב" שנקראה על שם סבו, ושימש כרבה של שכונת גבעת משה בירושלים. הוא היה בנו בכורו של מרן הראשון לציון – הרב עובדיה יוסף שליט"א.
 
הרב יעקב יוסף היה ענק בתורה, אך יחד עם זאת איש עניו מאוד. את נסיעותיו ממקום למקום עשה באוטובוסים, משתדל להימנע מאור הזרקורים. בין השנים 1984-1988 שימש כחבר כנסת בכנסת ה-11 מטעם מפלגת ש"ס. הוא עזב את כסאו שבכנסת לטובת, להבדיל, זה שבישיבה ועסק בתורה, בפסיקות והלכות. וכפוסק, היה נגיש לכל אדם שביקש את עצתו ופסיקותיו. הרב ראובן אלבז שליט"א, ראש ישיבת "אור החיים", אמר שלימוד התורה של הרב יעקב יוסף היה יוצא מגדר הרגיל, שעות הוא ישב כשהוא רכון על הספרים ולא הרים את ראשו.
 
הרב יעקב יוסף היה אהוב על הספרדים, בעיקר בישובים שביהודה ושומרון. הוא לא פחד מאף אחד. היה בין הרבנים שנתנו הסכמה על הספר "תורת המלך" שחיבר הרב יצחק שפירא, הרב של יצהר, ובהמשך אפילו הובל לחקירה בעקבות הסכמה זו. הרב יעקב יוסף נחרד מהאפליות נגד בנות ספרדיות, דבר שהוביל אותו לתמוך במה שכונה בתקשורת פרשת עמנואל.
 
הרב הראשי יונה מצגר שליט"א כינה את פטירתו של הרב "אבידה גדולה לעם היהודי, לארץ ישראל ולעולם ההלכה הספרדי".
 
"אהבתו של הרב יעקב יוסף לארץ ישראל הייתה עצומה", המשיך הרב בהספד, "וכל חלק שהחזירו ממנה היה כמו לאבד יהלום יקר, דבר שגרם לו צער גדול מאוד".
 
בשעותיו האחרונות ביקש שהרב המקובל הרב יעקב עדס יאמר איתו את הוידוי וקריאת שמע. באותו מעמד, כך סיפר הרב המקובל בזמן ההספד, ביקש ממנו הרב יעקב יוסף שני דברים:
 
הראשון, לומר ליושבים ביהודה ושומרון שהוא אוהב אותם, אבל שלא ישלחו את בנותיהם לשירות לאומי.
 
השני, בכל הקשור לענייני החינוך החרדי – לא לקחת שום דבר לערכאות האזרחיות.
 
בנו, הרב עובדיה, סיפר שאביו הספיק להניח תפילין של רש"י ור"ת ביום פטירתו, ולפני שנפטר, כשהרב עדס הגיע לומר איתו את הוידוי, הוא אחז בידיו בציציות של הטלית קטן שלו וכעבור זמן מה ליבו הפסיק לפעום.
 
ברסלב ישראל מבכים את האבידה הגדולה שעם ישראל ספג ביום שישי האחרון, ומתפללים שהרב יהיה מליץ יושר בשמים על כל עם ישראל, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. א

ו' אייר התשע"ג

4/16/2013

אמן! זכותו תגן עלינו ועל כל עמ”י!

2. א

ו' אייר התשע"ג

4/16/2013

3. איתי

ה' אייר התשע"ג

4/15/2013

אין בפי מילי נחמה, סליחה ותודה ששיתפתם לא הכרתי, תודה על השיתוף, אין לי מילים.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה