הרבי של האשרם

יותם נסע לאשרם לברר על מה כל המהומה סביב "העין השלישית". הוא בחור מספיק חכם ולא ייתן לאיזה גורו 'לעבוד' עליו. אבל כשמדובר ברוחו של הרב הזקן מרוסיה?

4 דק' קריאה

שלוי וייסמן

פורסם בתאריך 06.04.21

יותם נסע לאשרם לברר על מה
כל המהומה סביב "העין השלישית".
הוא בחור מספיק חכם ולא ייתן לאיזה
גורו 'לעבוד' עליו. אבל כשמדובר
ברוחו של הרב הזקן מרוסיה?

כולנו יודעים שבורא עולם נמצא בכל מקום. מן הסתם, לא יפתיע אותי למצוא אותו מציץ מכל מיני מקומות שלא חשבנו עליהם. כמו מה אתם שואלים? כמו בכת מסוימת באשרם שבפלורידה. הסיפור הזה מתחיל מזמן, ואולי עבר כבר כמה גלגולים, אבל אתחיל עם מה שאני יודעת.

כאשר אחי הקטן יותם היה בן שש הוא סבל מכאבי ראש חזקים. להוריי, האקלקטיים (סטייל אנשי תרבות) והמוזרים יש חברה, אישה יהודייה מהברונקס, שטוענת שהיא אלה באשרם כלשהו (מקום מפלט ליוגה או כל סוגי המשמעת הרוחנית שאנשים דוגלים בהם). הם פנו אליה ושאלו מה לעשות עם כאבי הראש של יותם.

תשובתה הייתה ש"העין השלישית" שלו פתוחה (העין השלישית, לידיעת כללית, על פי מספר תורות מיסטיות הינו איבר אנרגטי הממונה על הידיעה ועל החזון, ונחשב על פי היוגה לשישי מתוך שבעת הצ'קרות במיתולוגיה ההינדית. אחראי בעיקר בגילוי עתידות ובראיית הנסתר, מעין נבואה וראייה על חושית, וכתות אלו מייחסות לו חשיבות רבה ועל פיו גם פועלות). מעצם היותו צעיר שחי בעיר הגדולה עם כל כך הרבה גירויים סביבו, אז אחי, כדברי הגורו, למעשה מקבל על עצמו הרבה יותר ממה שהוא צריך, כלומר מעבד דברים מעבר ליכולתו, לכן גם סובל מכאבי ראש. היא הציעה לסגור אותה, וחשבה שזה בעצם רעיון באמת טוב, אז הוא הסכים. נראה היה שכאבי הראש פחתו מאז.

15 שנים אחרי.

יותם היה בקולג'. מדי פעם נושא 'העין השלישית' עלה על הפרק. אמא החליטה להתקשר לאותה חברה, הגורו, ולדבר איתה שוב על הנושא. השאלה הייתה אם יותם רוצה שהיא "תפתח" את העין בחזרה בשלב זה. כשהגורו שוחחה עם אחי בטלפון, היא אמרה לו שהיא "תפתח את העין" רק לדקה כדי לאפשר לו הצצה קלה, וברגע שהוא יחליט שהוא מוכן לחיות עם העין הזאת כשהיא פתוחה כל הזמן – עליו להגיע לאשרם, לשהות שם תקופה מסוימת, כדי לקבל כלים נוספים לחיים עם אינטואיציות ברמות גבוהות ולא רגילות. ברגע שיותם קיבל את ההצצה הוא חווה משהו, אבל לא היו לו את המילים להסביר את מה שחווה. ההתנסות הזאת פגעה במידה מסוימת בהתעניינות שלו בכל הנושא המוזר הזה.

ושוב, כמה שנים אחרי.

יותם היה התלמיד המצטיין, לכן גויס לעבוד במשרה ניהולית בחברה ענקית בלוס אנג'לס. הוא עבד שם מספר שנים והרוויח הרבה מאוד כסף, וגם, רצה לדעת לאן מועדות פניו מכאן. כלומר, מה הוא יעשה כשיהיה גדול… לאחר שחסך מספיק כסף וסיים את לימודיו בקולג' הוא עזב את מקום העבודה ויצא למסע. הגיע הזמן לבקר באשרם.

אני רוצה לספר לכם מעט על הרקע המשפחתי שלנו. אבי הוא רב גדול, כמו שאמרתי, אקלקטי ומוזר. אדם בעל לב ונשמה גדולים, מלא בסיפורים וניגונים, אבל לא הרב – איש ההלכות שאתם מכירים. גדלנו עם אור היהדות, אבל בלי כלים. אצלי כל זה עורר השראה לצאת ולחפש, חיפושים שהובילו אותי בסופו של דבר לישראל ולחסידות ברסלב.

כשהתחלתי את הצעדים הראשונים שלי בשביל הזה, וזה היה כשהייתי בערך בת עשרים, אחי יותם הצטרף אליי ואל אימי, ששהינו אז בישראל, למשך שנה, כלומר בגיל 12, שנה לפני הבר-מצווה שלו. מספר התנסויות וחוויות שליליות עם הדת, ואנשים דתיים (כולל אותי) השאירו בו מעט כוויות. בסוף אותה שנה הוא חזר לארצות הברית והמשיך לגור עם אבא. במשך מספר שנים יותם שמר על פרופיל נמוך בכל מה שקשור ליהדות ואלי.

לפני שנתיים, מספר אירועים מוזרים ומעוותים הובילו אותי בחזרה ללוס אנג'לס למשך שמונה חודשים, למקום בו יותם עבד וגר. הרגשתי קצת נטושה מבחינה רוחנית שם, אבל מצאתי את אחי הקטן שכבר גדל והפך לאיש צעיר, דינאמי, מצחיק, ציני אך חם ואוהב וגם, חבר טוב. השיחות שלנו נסבו סביב כל הנושאים ש'מתחת לשמש'. למרות שאני כבר שומרת מצוות והוא יותר ב"שלבי בנייה", הגענו להבנה שברמה האישית חווינו והבנו את החיים בצורה די דומה.

מספר פעמים בחיי טסתי לאומן כראש קבוצה של נשים שרצו להגיע ולטעום. בכל פעם שהייתי שם התפללתי על המשפחה שלי שגם הם יזכו להגיע לכאן. אבא שלי כבר אדם מבוגר והנסיעות לאדם בגילו כבר לא קלות בכלל. כשהייתי מדברת איתו על הנסיעה לאומן, לרבי נחמן מברסלב, הוא היה צוחק ואומר לי: "לא בגלגול הזה, בתי היקרה".

אני טיפוס עקשן שלא מוותר בקלות על דברים שעומדים על הכוונת שלי. המשכתי להתפלל שהוא יגיע לאומן, אבל הרגשתי שאני מתפללת על משהו ששייך לטווח הרחוק. אתם יודעים, התפילות שאתם מתפללים ואתם בטוחים שהן לא יתגשמו, אבל למה לא לנסות? משהו כזה.

כשהייתי באומן הייתי מתאמת עם אבי זמן מסוים בו אתקשר אליו, למרות שזה היה קשה בלי הסלולארי (באותו זמן). רציתי שלפחות ישמיע קול באומן. אבל אתם לא יכולים לתאר לעצמכם באיזה הלם הייתי כששמעתי אותו אומר לי שהוא מגיע עם אחי יותם לביקור בישראל, ובדרכם לארץ הם יעצרו באוקראינה ויגיעו לציונם של רבי נחמן מברסלב ורבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש!!!

והם עשו את זה. הם נתנו פרוטה לצדקה ואמרו את התיקון הכללי ואז הגיעו לישראל. למרות שהם אמרו לי שזה מה שהם עומדים לעשות, היה לי קשה מאוד להאמין שזה באמת קורה! ימים על גבי ימים התפללתי על זה ואפילו סימן, ולו הקטן ביותר, שזה אכן עומד לקרות, שמשהו בחייהם ישתנה – לא נראה בכלל באופק. אבל הזרעים לזה נזרעו.

בחזרה ליותם.

יותם עזב את לוס אנג'לס ונסע לאשרם כדי לברר על מה כל המהומה בנושא "העין השלישית". יותם הוא בחור מבריק, ציני מדי בכדי לתת לאיזה גורו 'לעבוד' עליו ולהוליך אותו שולל, אבל יש דבר כזה שקוראים לו כוחות הטומאה, אנרגיות רוחניות שבאות מצד הטומאה, ואדם שחידד את מיומנותו בכוחות אלה יכול להרגיש דברים ולגרום לאחרים להרגיש דברים שרבים מאיתנו לא מבינים. אחרי מספר חודשים יותם הגיע למסקנה שלמרות שהוא אדם עם אינטואיציות טובות וגבוהות, אבל כוחות קסם אין לו. בפגישה האחרונה שלו עם הגורו, ממש לפני שהוא עזב את האשרם, היא אמרה לו שישנה רוח של רב רוסי מלפני 200 שנה ששומרת עליו ורוצה להצטרף אליהם, וכדבריו:

"מא (כך כונתה הגורו) אמרה לי שרוח של רב רוסי רוצה להצטרף אלינו, ולרגע באמת הרגשתי נוכחות של אדם זקן, חכם, ומאופק אבל מאוד אוהב. הוא הרגיש כמי שחי, כמו מי שרואה ואינו נראה. נראה היה שיש לו קשר עמוק מאוד לתורה מוצקת כמו הר חזק ואיתן. למוחי נכנסה מחשבה שאולי מדובר ברבי נחמן מברסלב. הרגשתי מחוזק וזה היה מאוד נפלא".

כמו שאמרתי, הייתי באומן מספר פעמים, אבל אחרי ששמעתי את זה, הדבר הראשון שרציתי לעשות היה לרוץ לחברת הנסיעות ולהזמין כרטיס לאומן, לרבי נחמן מברסלב.

רבי נחמן חי בדיוק כמו כולנו, ומעורב בכל הפרטים בכל תחומי חיינו, לפעמים גם במקומות ובדברים שלא היינו מצפים ששם זה יקרה.

הסיפור לא מסתיים ב"והם רכבו אל השקיעה… וחיו באושר ובעושר…" עדיין, אבל אני לא מצפה למשהו פחות מתיקון מושלם לכל אדם, כאשר רבי נחמן מברסלב עוטף אותו בידיו!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. שיר חדש

ג' תמוז התש"ע

6/15/2010

וואוו…חזק!!! שזכות ר נחמן תעמוד לנו אמן!

2. שיר חדש

ג' תמוז התש"ע

6/15/2010

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה