התקבלה הודעה חדשה

צליל מיוחד הקדשנו לזהות אותה. ואחרי שהוא נשמע, על הצג נכתב "התקבלה הודעה חדשה". אם נבין שיש הודעות כאלה לא רק בטלפון הנייד, נהיה האנשים הכי מאושרים עלי אדמות.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 18.03.21

צליל מיוחד הקדשנו לזהות אותה. ואחרי
שהוא נשמע, על הצג נכתב "התקבלה
הודעה חדשה". אם נבין שיש הודעות כאלה
לא רק בטלפון הנייד, נהיה האנשים הכי
מאושרים עלי אדמות.
 
 
הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו יכולה לשמש דרך להתבוננות על איך שבורא עולם מנהיג את העולם. הכיצד, אתם בודאי שואלים? ובכן, האנושות לא הייתה יכולה להגיע לעידן הטכנולוגי של היום, אם בורא עולם לא היה מוריד את החכמה הנחוצה לכל הפיתוחים הללו לעולם. ואנחנו מדברים כמובן על החכמה האלוקית, על השפע האלוקי. מה שהוביל לכך, שבעזרת כמה אצבעות המקלידות על מקלדת של טלפון קטן וחכם אפשר לשלוח מסר מהיר לכל מקום בעולם תוך שניות ספורות! מכאן אפשר בהחלט להבין שגם השם נוהג כך – הוא שולח לנו מסרונים מהירים. והדרך בה הוא משתמש היא הרבה יותר מתוחכמת ממה שיכול להציע לכם הבלקברי, האייפון או כל מכשיר או תוכנה קיימים. השם תכנן את בני הזוג והילדים שלנו להעביר לנו דרכם מסרים מורכבים מחד, אך ברורים להבנה מאידך.
 
ברגע שנבין שלכל מה שבורא עולם עושה יש מטרה מסוימת, נהיה המאושרים עלי אדמות. שהרי, אף אדם לא ירצה לעמוד מול קבוצה של אנשים ולהרים ולהוריד את ידו בלי שום סיבה. אדם צריך מוטיבציה לעשות דברים, כי כך השם ברא אותנו – עם תמריץ להבין את המטרה, את מה שאנחנו עושים. וככל שנבין יותר, המוטיבציה שלנו תגדל ותתעצם. ואם אנו מבינים שלא נעשה דבר שאין לו מטרה, מה גורם לנו להשתעשע מהמחשבה שהשם עושה דברים בלי מטרה? האם יש מישהו, גם עם ביטחון עצמי גבוה מאוד, שחושב שהוא יודע יותר טוב מבורא עולם? ממש לא. לכן, כאשר מישהו 'מטריד' אותנו – בעיקר בן/בת הזוג או הילדים, דעו שזה רק מהשם. אבל, וזה אבל חשוב מאוד, זה רק מסיבות טובות.
 
יחד עם תזכורת תמידית לעצמנו שהכל מאת השם וכל מה שהוא עושה – לטובה הוא עושה, נזכור גם שבני הזוג וילדינו הם המראה שלנו (הרחבה על הנושא תמצאו בספר חינוך באהבה). בורא עולם נהנה מאוד להשתמש בסוג המדיה הזו כדי להעביר לנו מסרים כדי שנתקן את עצמנו. מסיבה זו, אדם יכול להוליך את עצמו שולל אם הוא חושב שהוא יכול לתקן את מידות הנפש שלו בלי להתחתן. כי מידותיו של האדם נמדדות בדרך בה הוא מתנהג בביתו. בחוץ, כולם "על המסך", בתוך הבית – הדרך שאדם מדבר ומתנהג אל בני ביתו – זה הפרצוף האמיתי שלו, זה הוא. בבית, ורק בבית, מגלים מי האדם באמת, כי מאחורי דלתות סגורות אף אחד לא מהלל אותו, אף אחד לא טופח לו על השכם, אף אחד לא אומר לו כל הזמן את מה שהוא רוצה לשמוע – 'כל הכבוד לך', ואף אחד גם לא מעניק לא מדליה.
 
ברגע שאדם מבין את העיקרון שבן/בת הזוג והילדים מהווים מערכת מסרים של השם אליו, הוא מסתכל על הקשיים הפנימיים באור אחר. הידיעה שהכל מאת השם ורק לטובתנו ולכל דבר יש מטרה – "הצער" כבר לא צער. ואל תחשבו שאני אומר לכם סתם דברים או אמירות נדושות-משהו, אני מדבר על החיים באמת. הנה, מה שקרה אצלי בבית:
 
למדתי בחדר הלימוד שלי, ובני הקטן, יוסף, שיחק בחדר הסמוך. רציתי לומר לו משהו לכן קראתי לו שיבוא לחדר הלימוד. אבל הוא התעלם ממני. קראתי לו שוב, והוא שוב התעלם. שוב קראתי, ושוב הוא התעלם… במקום לכעוס ולגעור בו, התחלתי לבדוק את עצמי ופניתי אל השם: "אבא יקר שבשמים, אני קורא לבני והוא מתעלם ממני. על פי העיקרון של 'מידה כנגד מידה' בודאי קראת לי ואני כנראה התעלמתי. בבקשה תראה לי היכן נכשלתי, עזור לי לתקן ולשמח אותך…" תוך דקות ספורות הבנתי מה לא היה בסדר מצידי, ועשיתי תשובה. ואז, פלא, יוסף נכנס לחדר ושאל: "אבא, קראת לי?"… חייכתי והודיתי לבורא עולם. כן, בלי צעקות, בלי שום ויכוחים, בלי גערות ונזיפות, בלי שאף אחד ייפגע. רק על ידי עשיית תשובה והבנה שהשם בסך הכל העביר לי מסר, שלח לי הודעה חדשה – לא רק ששמרתי על השלום בבית, גם לא הענשתי את הילד (כי אני זה שצריך לתקן) בגלל החסרונות שלי.
 
ברגע שאנו לומדים לזהות ולהעריך את המסרים המהירים שהשם שולח לנו, הבית שלנו הופך לגן עדן ממש. בלי צעקות, בלי איומים.
 
קיבלתם הודעה חדשה? זה מסר מהיר וברור שבורא עולם שלח לכם. אל תפספסו אותו. 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. קרן

י"ט שבט התשע"ב

2/12/2012

האם כל אחד יכול להבין את המסרים של ה’ יתברך מאמר נפלא! שאלה- אם זכור לי נכון, הרב בספרו כותב כי לפני שניגשים לשלב הבנת המסרים קודם כל צריך להיות בשמחה על מנת להיות פתוחים לעבודה הנדרשת. האם אכן זה מעכב? הרי השגת מידת השמחה יכולה להארך זמן רב? האם בכל אותו הזמן נמשיך לשאת ביסורים? אודה לתשובה.

2. קרן

י"ט שבט התשע"ב

2/12/2012

מאמר נפלא! שאלה- אם זכור לי נכון, הרב בספרו כותב כי לפני שניגשים לשלב הבנת המסרים קודם כל צריך להיות בשמחה על מנת להיות פתוחים לעבודה הנדרשת. האם אכן זה מעכב? הרי השגת מידת השמחה יכולה להארך זמן רב? האם בכל אותו הזמן נמשיך לשאת ביסורים? אודה לתשובה.

3. yafit

ל' כסלו התשע"ב

12/26/2011

קשה אך אמיתי כנה נכון .מאמר מתמצת את כל הבסיס של החיים.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה