זוהר? לא מהוליווד!

לא קשה להבין למה ה"זוגות יונים" מהוליווד מתגרשים כמו שהם מחליפים גרביים. כולם מחפשים יופי, יופי חיצוני, אבל שוכחים דבר אחד, היופי הזה מתכלה! ואז מה נעשה? נרוץ לעשות ניתוח לכל קמט?

5 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

לא קשה בכלל להבין למה ה"זוגות יונים"
מהוליווד מתגרשים כמו שהם מחליפים גרביים.
כן, כולם מחפשים יופי, יופי חיצוני, אבל
שוכחים דבר אחד, היופי הזה מתכלה! ואז
מה נעשה? נרוץ לעשות ניתוח לכל קמט?
 
 
כמו הרבה נשים צעירות בעולם, עד כמה שאני זוכרת, לימדו אותי שהיופי הגשמי-חיצוני הוא אחת המטרות "הנעלות" אליו אני צריכה לשאוף. מאז היותי נערה ניסיתי להתלבש בצורה שתשיג תשומת לב ויהי מה. ואיך לא? לכל מקום אליו פניתי היו אינסוף תמונות של נשים מהממות ביופיין לבושות בבגד הכי חושפני שיש. תסתכלו היום מה קורה, אי אפשר אפילו לצפות בערוץ של דיסני מבלי לראות ילדה בת 11 מאופרת בכבדות ובצורה מגוחכת ולבושה בבגדים לא צנועים. ומדובר בילדה בת 11! עם כל הלחץ לקבל את ה'לוק' הזה, אפילו לא בחנתי את הדרך בה התלבשתי. פשוט נסחפתי עם הזרם החברתי, שמכתיב זאת, כדי להיות הכי מושכת שיכולתי להיות.
 
בפעם הראשונה בה שמתי לב שיש אלטרנטיבה אחרת הייתה כששמעתי את הדיסק "היופי שלך" מאת הרב שלום ארוש (בתרגום לאנגלית מפי הרב אליעזר רפאל ברוידא). וואו! איזו קריאת התעוררות זו הייתה. בדיסק, הרב מתאר את הרווחים שאישה זוכה בהם כשהיא מתלבשת בצניעות, ולעומת זאת את החסרונות שבלבוש לא צנוע. אף פעם לא העליתי בדעתי שאתלבש כמו שאני מתלבשת היום, זה היה כמו סיכוי של אחד למיליון… ושלא תבינו אותי לא נכון, אני לא נראית כמו סמרטוט. אני נראית כמו ליידי אלגנטית ששומרת את היופי שלה לבעלה. אה, נשמע רומנטי, נכון? כן, וגם אספר לכם למה.
 
התורה אומרת לנו: "אל תשים מכשול בפני עיוור". מה זה אומר? אחת ההכרזות שאני אוהבת לשמוע מהרב ברוידא היא: "נשים יקרות, האם אתן רוצות שהבעלים שלכן יסתכלו על נשים אחרות? לא, בודאי שלא. אז למה אתן מתלבשות בחוסר צניעות?". אוי זה כואב. אז באיזו דרך אנחנו יכולות להוות מכשול? תארו לעצמכם את התסריט הבא: אישה לבושה בצורה לא צנועה ופרובוקטיבית הולכת לה ברחוב. גבר חולף לידה, ובעזרת הראדאר שלו שתמיד מחפש 'מטרות', מתמקד במטרה שבזה הרגע חלפה על פניו ונהנה 'מהנוף'. השלב הבא, הוא חוזר הביתה ומוצא פגמים באשתו. הוא אפילו לא עשה דבר וחצי דבר במודע כדי להתחיל ריב או ויכוח, אבל זה קורה. מה עם האישה מהרחוב? היא חוזרת הביתה אל בעלה וגם הם רבים בלי שום סיבה. מה קורה כאן?
 
והרב הסביר, תארו לעצמכם שחיי הנישואין שלכם מחזיקים 100 ניצוצות. בכל פעם שאתן מושכות את תשומת ליבם של הגברים, אתן למעשה מאפשרות לגברים האלה לגנוב ניצוצות מהזוגיות שלכן. ובמקום שבחיי הנישואין שלכם יהיו 100 ניצוצות חזקים, עכשיו יש 85 ניצוצות חזקים. מן הצד השני, הגבר שמשכתן את תשומת ליבו אף הוא הפסיד 15 ניצוצות מחיי הנישואין שלו. ככל שמספר הניצוצות פוחת כך גם הזוגיות וחיי הנישואין הופכים לרעועים יותר. עכשיו האישה כבר לא במקום הראשון בעיני בעלה. המעגל ממשיך והרבה זוגות מסיימים בגירושין, לפעמים מסיבות שלא ניתן לזהות. הריבים מסלימים עד שלא נותר שום דבר בין בני הזוג.
 
אם מתבוננים על הסבר הניצוצות, לא קשה בכלל להבין למה ה"זוגות יונים" מהוליווד מתגרשים כמו שהם מחליפים גרביים. וזה לא מפליא – האישה מושכת תשומת לב ומעוררת את תשוקתם של כל הגברים בעולם, ואילו הבעל מסתכל על נשים אחרות, ואולי גם מדבר. בגלל סיבות שהוא לא יכול להבין אשתו כבר לא מקום ראשון בליבו יותר. ראו את כל הנשים שלבושות בבגדים לא צנועים ופרובוקטיביים, את תשומת ליבו של מי הן מבקשות – של הבעלים שלהן או של גברים אחרים? אתם חושבים שהן שמחות בחיי הנישואין שלהן? אבל יש כאן סוד: ברגע שנבקש תשומת לב מאחרים, כבר לא נהיה אבן החן היקרה בתכשיט היקר בעיני הבעלים שלנו, כפי שהיינו בתחילת הדרך.
 
אני יודעת, אתן בודאי חושבות: "למה אנו הנשים צריכות לשלם את המחיר בגלל שגבר לא יכול לשלוט בעצמו?" כאן נכנס החלק של ה"עיוור". ישנה אמרה מפורסמת שאומרת: "העין רואה והלב חומד". גברים, למטרת תיקונם הרוחני, נבראו עם עיניים שרוצות לראות את מה שהם לא צריכים לראות. השמירה על עיניהם היא אחד הדברים הקשים והגדולים שגבר צריך לעשות. אז למה לעשות להם את החיים קשים יותר? למה להקשות עליהם בקיום המשימה החשובה ביותר עליה מושתתים דברים עצומים עם משמעות שלא ניתן לתאר בכלל? למה לגרום לליבם להתאוות למה שאינו שלהם? למה אנו צריכות, במכוון או שלא, לגרום להם למעוד בדרך שנועדה לתקן ולהועיל? גם כך החיים שלנו מספיק מסובכים ומורכבים, אז למה להוסיף סיבוכים של מישהו אחר ולעשות מיקס מסובך בחיינו? מה כל כך חשוב לנו להשיג בלבוש לא צנוע, הרי מדובר בדקה או שתיים שטחיות של אגו ודחף! אז לא רק שאנו לא משיגות דבר, אלא יכולות להפסיד הכל, השם ישמור.
 
ואל תשכחו, כולנו מתבגרות, ובסופו של דבר המראה הצעיר והכביכול מושך שרדפנו אחריו שנים על גבי שנים כבר לא יהיה אותו דבר, בלשון המעטה. ואז מה נעשה? נרוץ למנתחים פלסטיים על כל קמט? האם נהפוך לבובות ברבי מושכות עם פנים מפלסטיק והמון סיליקון? כמה מגוחך זה יראה ששאר הגוף שוקע ומתקמט, ואילו חלקים אחרים מתנגדים לתהליך שקורה ומנסים להיראות חלקים, מתוחים ומה לא?
 
כולם אומרים שיופי פנימי הוא דבר חשוב, אבל האם אנו באמת מרגישות כך? האם אנו באמת מחזיקות מהיופי הפנימי באותה רמה בה אנו אוחזות ביופי החיצוני? לא, לצערי, אנחנו ממש לא עושות זאת. בכל זאת, על ידי תוספת בגד – קצת בידיים וקצת ברגליים, נעביר מעלינו את המסרים שהחברה הכתיבה ושידרה לנו מאז ומתמיד. כשהחלתי להתלבש בצניעות, שמתי לב שהיופי הפנימי שלי החל לזרוח החוצה, ואני מאמינה שהוא בעצם רק הגביר את היופי החיצוני. לא בדרך הזולה, אלא באלגנטיות כמעט מלכותית. אפילו בעלי חושב שאני יותר יפה עם בגדים שיש בהם יותר בד מאשר גוף. ולא רק שהוא חושב שאני יפה, הוא גם מכבד אותי יותר.
 
אני מאמינה גם שצניעות היא דרך נפלאה ללמוד להתמקד על דברים, ולא רק בגבול החיצוני-גשמי שלהם. בפרט בחברה של ימינו, כשכולם רצים לקנות את המחשב האחרון שיצא ממש ממש עכשיו לשוק ואת האינסוף הבגדים שממלאים חלונות ראווה רבים ומעוררים בנו את התאווה לקנות, וניחשתם נכון – בגדים לא צנועים בכלל.
 
להרגיש לא לחוץ ומתוח זה הדבר הכי משחרר שיש, במיוחד כשהלחץ מתבטא במרדף אחרי השטויות שמעסיקות אותנו והזמן שאנו מבזבזים עליהן. וזה עוד בלי להזכיר את הכסף שאפשר לחסוך. למעשה, כל המצוות מכילות בתוכן נקודה חשובה זו. התבוננו על השבת, זהו יום שכל כולו מוקדש לרוחניות.
 
כיסוי הראש הוא דבר גדול בפני עצמו. לי זה היה הדבר הכי קשה שהתמודדתי איתו, מכיוון שחשבתי שהשיער שלי מהווה חלק מהזהות שלי. מספר שנים לקח לי עד שכיסיתי אותו. כי בעצם, כיסוי הראש היא אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך ברכות עצומות עליכן ועל המשפחה כולה. וכמו שנאמר בספר דברים: "והיה מחנך קדוש…" המילה "מחנך" (המחנה שלך) משמעותה הבית והקהילה שלכם. הזוהר הקדוש משווה את שיערה של האישה לכלי שחייב לכסות אותו כדי שיכיל את הברכות, אחרת הן 'ישפכו' ממנו. ובנוסף, התלמוד מספר לנו סיפור על אישה פשוטה הנקראת קמחית, שזכתה ששבעת בניה היו כהנים גדולים בבית המקדש. מה הפך אותה לכל כך מיוחדת? לא מוזכר שהיא הייתה איזו אישה נכבדת, והיא גם לא באה ממשפחה עם שושלת יוחסין מפוארת. כשחכמים שאלו אותה מה היא עושה וכיצד זכתה למה שזכתה, היא אמרה להם: 'קירות ביתי מעולם לא ראו את שיערי'. זה הכל? כן, זה הכל. היא הקפידה מאוד במצווה זו, ובכך הבטיחה שבניה יממשו את הפוטנציאל הרוחני שלהם על הצד הטוב ביותר.
 
מכיוון שיצאתי לקנות מלתחה חדשה (שוב), הבחנתי בדבר מעניין. קשה מאוד למצוא בגד נורמאלי שלא חושף חלקים מהגוף! התחלתי להבין את ההבדל בין אישה מושכת ובין אישה יפה. אישה מושכת, טוב היא מושכת – אבל היא בהחלט לא יפה. יופי זה משהו עמוק מאוד, פנימי, הוא מגיע עד לליבו של האדם ומגביר את היופי האמיתי שבתוכו. זה באמת מה שאנו רוצות. אנו רוצות להיות יפות בעיני הבעלים שלנו. אנו רוצות להיות מכובדות ויקרות, בדיוק כמו שהרגשנו בפגישה הראשונה, האירוסין והחתונה. אז אמצו את העצה האומרת: שמרו את היופי שלכן רק לבעלים שלכן, כי זה היופי שלכן. 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. נטלי

י"ד טבת התשע"א

12/21/2010

אשרייך! מחזק מאוד

2. נטלי

י"ד טבת התשע"א

12/21/2010

3. אלונה

י"ד טבת התשע"א

12/21/2010

זהר לא מהליווד- מעורר השראה בס"ד ישר כח על הכתבה המענינת ומאירת העינים. חיזתק אותי מאד אשתדל לזכור את התובנות והעיצות שלך ולישמן ב"ה.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה