חיילות של משיח

קשה היה לפספס את נוכחותו המרגשת. קרוב לאלף נשים התאספו כדי לשמוע עליו, להתקרב אליו, לבקש שיגיע כמה שיותר מהר, בכנס נשים ענק שכל כולו מוקדש לכבודו.

3 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

קשה היה לפספס את נוכחותו
המרגשת. קרוב לאלף נשים התאספו
כדי לשמוע עליו, להתקרב אליו,
לבקש שיגיע כמה שיותר מהר, בכנס
נשים ענק שכל כולו מוקדש לכבודו.

הוא היה נוכח שם בכל רגע, קשה היה לפספס את נוכחותו המרגשת. קרוב לאלף נשים התאספו כדי לשמוע עליו, להתקרב אליו, לבקש שיגיע כמה שיותר מהר. בראש חודש ניסן, חודש הגאולה, יום הולדתו של רבי נחמן מברסלב, ארגנו ב"עזרת נשים" כנס נשים ענק שכל כולו מוקדש לכבוד המשיח. שיבוא.

"ערב נשים לקראת הגאולה" נכתב בפתק, וציבור הנשים הוזמן לחגוג במלון היוקרתי, "רמאדה רנסאנס" בירושלים, ארבע לשונות של גאולה. כל אחת מכ-900 הנשים שהגיעו קיבלה לידה חוברת תפילות, ובמהלך הערב, בין תוכנית אחת לשנייה, עמדו כולן והתפללו לגאולת עם ישראל.

"בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל, ובזכותן עתידין להיגאל" מסבירה דפנה (26), מארגנת האירוע. זהו הכנס הרביעי שארגנה במסגרת הארגון שהקימה, "עזרת נשים", ותוך חודשים ספורים הפכו ההפקות שלה, שבדרך כלל כוללות תפילות המוניות עם תוכנית אומנותית של מיטב האומנים והרבנים, ל"שם דבר". "המטרה בכל הכנסים האלה היא להמתיק את הדינים מעל עם ישראל, כדי שהגאולה תבוא ברחמים, דרך התפילה" היא אומרת.

את שני האירועים הראשונים הקדישה לתפילה לרפואתו של הרב מרדכי אליהו שליט"א, ואכן בסיומו של הערב הראשון, הרב התעורר, ובסיומו של השני – הרב השתחרר מבית החולים.

אחמד בן שרה

בשלב הראשון של הערב, "והצלתי", עלה הראל חצרוני (בתמונה משמאל) אל הבמה. חצרוני הוא פעיל חברתי פופולארי שהקים את "הזולה של חצרוני" בכיכר ציון בירושלים, אליה מגיעים בני נוער אבודים, מבולבלים, ומקבלים תמיכה נפשית וחברתית, מזה שנים ארוכות. והוא בהומור המוכר שלו, מעניק להם תשומת לב, אהבה, וחיזוק. לכנס הוא הגיע כדי לשתף את קהל הנשים בסיפורי חילוץ של בנות יהודיות מכפרים ערביים. חצרוני פעיל ב"יד לאחים" ובהנחיית גדולי הדור (הרב מרדכי אליהו והרב סטבסקי שליט"א) הוא נכנס לכפרים ערביים במסירות נפש, תוך סכנת חיים ממש, כדי לחלץ משם נשים יהודיות שהתחתנו עם ערבים ורוצות לברוח משם. "זה לא אני, זה רק ה’, אני רק הפועל שלו" אמר חצרוני בענווה. הוא ריתק את קהל השומעות כאשר סיפר "סיפורים מהשטח" והדהים כשסיפר כי למעלה מ-15,000 נשים יהודיות נמצאות בכפרים ערביים. "אתן יודעות, מפקד החמאס בעצמו הוא יהודי. כולם יודעים את זה" אמר, "הוא נולד לאמא יהודיה, שעדיין חיה, וגם היא שונאת יהודים ממש כמו הבן שלה".

בסופה של הרצאתו עשה חצרוני דבר שהוא לא נוהג לעשותו. "בגלל המצב הכלכלי, כמעט ואין תרומות. בשביל לחלץ נשים אני עושה באוטו אלפי קילומטרים בחודש. הרב סטבסקי אמר לי לא לנסוע יותר מ-4,500 ק"מ בשבוע, כל עוד אין כסף לדלק. אז לפעמים מתקשרות אלי בנות ואני צריך להגיד להן לא, אני לא יכול לבוא לחלץ אותך, עברתי את ה-4,500 ק"מ, ואין כסף ליותר" סיפר בכאב. כשירד מהבמה ניגשו אליו עשרות נשים שתרמו לפעילות "יד לאחים" בנדיבות.

"יש פסוק – אל תבטחו בנדיבים, בבן אדם שאין לו תשועה, ושמעתי פעם פירוש נפלא – "בבן אדם שאין לו – תשועה. הישועה מגיעה דווקא ממי שאין לו", הוסיף ובירך את הנשים הנדיבות בהתרגשות.

בשלב השני, "וגאלתי", עלתה הגב’ אסתר ליכטנשטיין, לה סיפור חיים מרתק על מוות קליני שחוותה. היא סיפרה לנוכחות חלק מסיפורה המרגש, ובו היה נוכח גם רבי נחמן מברסלב, שהיא הייתה על ציון קברו. "אני זוכר אותך, את כל הדמעות שלך שבכית כשהתפללת אצלי, אני לא אשכח אותך", אמר לה.

המשיח כבר כאן

אחת מנקודות השיא של הערב הייתה בשלב הגאולה השלישי – "והוצאתי", אז הוקרן על מסכי ענק סרט שצולם במיוחד לכבוד הערב, עם הרב מרדכי אליהו שליט"א (בתמונה מימין). הרב אליהו, שבשנה האחרונה אושפז למשך שמונה חודשים בבית החולים והיה בין חיים למוות, ואף הודה כי ביקר בעולם העליון, חזר בתקופה האחרונה לתפקד, בניסי ניסים. בפורים האחרון, לאחר כמעט שנה, הגיע להתפלל בבית הכנסת שלו, שימש כסנדק בברית של אחד מתלמידיו וכעת אף צולם מברך את הנוכחות, שהתרגשו לראותו שוב.

גם הרבנית קנייבסקי צולמה בסרט לכבוד הערב, בו היא סיפרה על הסיפור שמתרוצץ בכל המדינה על האדם שהגיע אל בעלה, הרב קנייבסקי, עם החלום על המשיח. היא הודתה שאכן המשיח התגלה לאחרונה בחלום לאחד מתלמידיו של החפץ חיים, כבן מאה, ואמר לו שהגאולה מאוד קרובה אבל צריך להתחזק יותר.

בשלב הרביעי והאחרון, "והבאתי", הגיעה הרבנית ימימה מזרחי. לקול תשואות הקהל עלתה לבמה ונתנה סגולות לקראת חג הפסח וליל הסדר, מתובלות בהומור המוצלח שלה. בהמשך, הצטרפה אליה כתבת ערוץ 2, שרה ב"ק, שראיינה אותה. "האם גם את עושה את כל מה שאת מלמדת?" שאלה, והרבנית ענתה בחן: "מה פתאום. אני תפקידי לדבר על הניקיונות, אתן צריכות לנקות" התבדחה.

הרבנית גם סיפרה על מות בנה בן השנה שנפטר לפני כארבע שנים מהתקף לב. "הרגע שאני הכי זוכרת זה הרגע בו החזקתי אותו בידיי, כשנשמתו עלתה למרומים. דווקא ברגע הזה הרגשתי שמרעיפים עלי משמים כל כך הרבה כוחות. זה רגע של חוסר אונים, שאת ממש מרגישה איך את תלויה רק בקב"ה", שיתפה.

הרבנית סיפרה גם כיצד הכירה את בעלה ("הוא חזר בתשובה בערך 50 דקות לפני שהכיר אותי" צחקה), וכן, מי הם הצדיקים שהיא הולכת לאורם. גם רבי נחמן מברסלב היה ביניהם.

הערב הסתיים בהרקדה ובשירה ודפנה מספרת כי היא כבר שוקדת על הפקת הערב הבא, שיוקדש ככל הנראה לתפילה המונית למען הרווקות וייערך בכותל המערבי. אם לשפוט על פי הצלחות האירועים הקודמים, הרי שצפויות לנו חתונות רבות בקיץ הקרוב, וכמובן, בע"ה, גם משיח.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. דוסית גאה!!!!

י"ד אב התשס"ט

8/04/2009

חי, הייתי שם!!!היה מ-ד-ה-י-ם!!!!כי פשוט אין!אין על עם ישראל!!!

2. דוסית גאה!!!!

י"ד אב התשס"ט

8/04/2009

הייתי שם!!!היה מ-ד-ה-י-ם!!!!כי פשוט אין!אין על עם ישראל!!!

3. מלכה

ו' ניסן התשס"ט

3/31/2009

שלום

אמן ואמן אני מצטרפת לכל הברכות ושתגיע הגאולה השלמה ברחמים

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה