כל יום גן עדן

פעם מי חשב בכלל על גלידה? היא הייתה רק למלכים. היום, יש אותה בכל הטעמים והצבעים, אבל מי מתענג ממנה? ואם גלידה היא כבר לא תענוג, גן עדן, מה כן?

3 דק' קריאה

הרב ניסן דוד קיוואק

פורסם בתאריך 05.04.21

פעם מי חשב בכלל על גלידה?
היא הייתה רק למלכים. היום, יש
אותה בכל הטעמים והצבעים, אבל
מי מתענג ממנה? ואם גלידה היא
כבר לא תענוג, גן עדן, מה כן?
 
 
יש לנו נשמה. ברור, אנחנו חיים בגלל הנשמה, לא בגלל שיש לנו סוללות שמאריכות ימים. החיים שלנו הם מתנה שקיבלנו משמים, מבורא עולם. ולכל אחד מאיתנו הוא נתן, עם החיים, גם נשמה ששוכנת במוח – כוח לחשוב. לכל אחד מאיתנו יש גם תפקיד למלא בחיים האלה. לא קיבלנו אותם רק כדי להסתובב כאן בחוסר מעש ותכלית. אלוקים ברא את העולם הזה כדי שיום אחד יהיו כאן אברהם, יצחק ויעקב וכלל ישראל. ולכל אחד מאיתנו יש חלק בזה, אשרינו. איזה ברי מזל אנחנו. בעולם בחוץ כולם הורגים את כולם, רוצים להרוויח עוד כסף, רודפים אחרי תענוגות החיים. אבל אנחנו קיבלנו ירושה – חכמה אמיתית. לנו יש מה לעשות בעולם הזה.
 
העניין הוא, שאנחנו צריכים לחזור לימים בהם התענגנו על בורא עולם, על האור שלו, להיזכר ולדעת כמה הוא מתענג מאיתנו. עם ישראל יודעים את זה. וכמה שינסו להשכיח את זה מאיתנו, כל מה שיעבירו אותנו, גם אם ירצו לעקור את זה מאיתנו – שום דבר לא יעזור. בסוף זה חוזר אלינו. פה ושם נחשוב על המטרה של החיים, על האמת. זו הסיבה שעם ישראל תמיד בתנועה, אף פעם לא עומדים במקום אחד. תמיד מחפשים. אנחנו יכולים להתווכח כל היום, אבל זה סימן שאנחנו רוצים משהו. אנחנו רוצים את אותו הדבר, אבל בעולם הזה קשה להשיג את זה. כולנו נעבור את זה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
גם בלי  התפוח
קודם כל הקליפה
מחפשים את גן עדן
הפיקניק
 
אז תגידו לי, יש מישהו שלא רוצה גן עדן כל היום?
 
היום יש לכולם גן עדן. פעם, מי היה חושב בכלל על גלידה? גלידה הייתה רק למלכים. היום, יש אותה בכל הטעמים והצבעים, אבל מי מתענג ממנה או חולם עליה היום? התענוגים האמיתיים הם של הנשמה. רבע מהאנשים (אם לא יותר) בעולם הזה הולכים לפסיכיאטר, ורוב הסמים נועדו לעצבים ודיכאון. הרפואה של הנשמה היא לתת לה את הטעם של מתיקות האמונה. לראות את הטוב שיש בנו. כל כך קל לעשות טוב. לא רוצה להיות חלק מגישת "הכל או כלום", או צדיק או שום דבר. צריך לחטוף פה ושם – קצת ברכות, קצת שבת, קצת תפילה. קצת, אבל העיקר משהו. לא כלום.
 
אבל קרב זה קרב, נכון? אנחנו רוצים להתענג מהאמונה, לאיין את עצמנו ולהכניס את האור של בורא עולם, איך עושים את זה? על ידי שנביא את הדברים האלה לחיי היומיום שלנו כדי שהם באמת יעבדו. אנשים עוברים הרבה בחיים. אשרינו שיש לנו נשמה שנמשכת לקדושה כמו מגנט. כמו דג שלא יכול לחיות מחוץ למים, כך גם אנחנו, לא יכולים בלי האור של אלוקים בחיינו, בלי אור התורה, המצוות והאמונה.
 
איך נחזק את עצמנו? בשביל זה יש לנו את רבי  נחמן מברסלב, את אומן. יש כאן מישהו שיכול להזיז אותנו קדימה בדרך בה אנו הולכים. כי זה מה שאנחנו לומדים כאן – איך לזוז קדימה. חיינו עם מצוות, עם שבת ועוד דברים רוחניים נפלאים, אבל פתאום מישהו תפס וזרק אותנו מחוץ למעגל הזה. היצר הרע שם לנו מלכודת בדרך, הוא לכד אותנו בבלבולים ובמרירות ובכל הלכלוך של העולם הזה. הנשמה עוברת דברים לא פשוטים ואדם לא מצליח לטהר את המחשבות שלו ולחזור בחזרה. גם אנחנו, אם לא נחזק את עצמנו ניפול בקלות לזרועות הייאוש, נתמלא בחרדות ובקנאה. "יש כסף או אין?" זה לא חיים, זה גיהינום. איך נשיג חיים אמיתיים? הרבה ספרים נכתבו על איך לא לדאוג. הם עוזרים קצת, עד שאתה שוכח מה קראת שם, בעיקר בזמן אמת. אין טוב, יש טוב, ואיך משיגים אותו? אנחנו בבית הסוהר של היצר הרע וקשה לברוח משם.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
עולם  של אהבה
חתיכת גן  עדן
פנטהאוז  בגן עדן
 
זה מה שאנחנו לומדים כאן. שיש לנו את רבי נחמן, יש לנו צדיקים שרוצים לעזור לנו, להראות לנו את הדרך המיוחדת של כל אחד לעשות את התפקיד שלו בעולם הזה, לחזור לבורא, לחזור לתענוג האמיתי. גם אם אתם בבית הסוהר, יש רק עצה אחת – לאיין את עצמכם ולעשות הרבה מקום לבורא עולם. תשכחו מכל מה שאתם "יודעים". אתם אומרים שאתם יודעים, אבל אתם לא באמת יודעים. אתם אומרים שאתם יודעים שזה ככה, שנכשלתם ואתם גמורים. אבל זאת טעות איומה! יש לכם מקום, כאן ובעולם הבא. כשאדם מדבר עם אלוקיו באמת, הוא יכול לצאת מהכלא הזה ולחיות שוב. כן, חיים אמיתיים. "אלוקים צריך אותי", "אני נשמה וחלק ממנו". תתחילו עם משהו וחזקו את עצמכם.
 
איך עם ישראל שרד כל הדרך, עם כל הפוגרומים וההרג הבלתי פוסק לאורך כל הדורות עד ימינו? "הזוהר" הקדוש מסביר שמקטרגים עלינו כל הזמן בשמים, והצדיקים יוצאים להגנתנו, מליצי יושר שלנו, אבל הצד הרע נשאר בשלו ואפילו מתחזק עוד יותר, עד שהצדיקים שוב באים ומושכים רחמים עלינו, על כל אחד מאיתנו, להראות לנו את דרך האמונה והקרבה לבורא, לאסוף אותנו. הצדיקים האלה יורים חץ אחד, והנחש מת.
 
אתם יודעים איזה אור עצום הוא רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זי"ע? הצדיקים הקדושים לאורך כל הדורות? צריך להתקרב אל האור שלהם, כי הם באמת חיו את חייהם, הם חיו בשביל המטרה שלשמה ירדו לכאן. הבעל שם טוב הקדוש ידע שבורא עולם שלח אותו לכאן מסיבה ברורה. וזו שמחה עצומה ואמיתית.
 
אתם עדיין מחפשים? נסו את החכמה של רבי נחמן מברסלב ותביאו שמחה אמיתית לחיים שלכם.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה