להשתחרר

דברים מתחילים להרגיש כפי שתוכננו בהתחלה. האנרגיות שלו מתחדשות. הציפיות חודרות עמוק. לא רוצה לאבד את הרגע, את הרצון להשתחרר, ואז הוא מגלה דבר חדש...

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 05.04.21

דמיינו לעצמכם. אתם יושבים בתוך כדור פורח שקשור לאדמה עם שישה חבלים. כל חבל קשור ליתד ברזל שתקועה עמוק באדמה. כך נראה יהודי בגלות. יש לו נשמה שכל הזמן משתוקקת לעלות למעלה, אבל הוא קשור לאדמה בגלל וכל מה שסביבו. ולמרות שהוא לא מכיר שום מציאות אחרת, הוא מרגיש, עמוק בתוכו, שלא כך צריכים להיראות החיים שלו. יש דרך אחרת. באופן אינסטינקטיבי, הוא מנסה כל מה שהוא יכול כדי לצמוח ולהתעלות מעבר לרשת שכובלת אותו למקומו.
 
המשימה שלו היא לפרוץ קדימה, להשתחרר.
 
הוא מחליט לעשות משהו מטורף. הוא לומד קצת תורה, הוא מקדיש שעה ללימוד הפירושים – רש"י, מדרשים. הוא מוריד שיעורי תורה והרצאות של רבנים לאייפוד שלו, והופך את כל אלה לחלק בלתי נפרד מסדר היום שלו.
 
הופה!
 
אחד החבלים מתנתק. הבלון מתחיל להתנדנד מצד לצד. בפעם הראשונה, הוא מגלה שיש משהו אחר חוץ מהלכלוך שמתחת לסל. פינה קטנה של הסל מתרוממת למעלה, מתנתקת מהאדמה בעזרת הרוח.
 
מאמרים נוסיפים בנושא:
לחופש נולד
לחופש אין מחיר
הגשר אל החופש
חופש אמיתי
כשאתה שר אתה חופשי
 
דברים מתחילים להרגיש כפי שתוכננו בהתחלה. האנרגיות שלו מתחדשות. הציפיות חודרות עמוק. לא רוצה לאבד את הרגע, הוא מגלה עוד דבר נפלא – את האמונה. הוא מבין שכל מה שקורה לו בחיים אינו אקראי. הכל מתוכנן בצורה מדויקת ונפלאה. בורא עולם מסתכל עלינו תמיד, משגיח ושומר עלינו בכל רגע בחיים. וגם, שכל האתגרים והקשיים בחייו הם בעצם הזרז הכי גדול לצמיחה והתעלות רוחנית. הוא מתחיל לקרוא את הספרים של הרב שלום ארוש, שומע את הדיסקים שלו, ואז קורה משהו נפלא. הכעס ותגובות האינסטנט מפנים את מקומם לסבלנות ואיפוק.
 
ושוב פעם, הופה!
 
עוד חבל משתחרר. הבלון נישא באוויר, גם אם לא הכי גבוה אבל הוא שם. כל משב רוח מרגיש כמו נשיקה מתוקה מאלוקים לנשמה היקרה שרוצה ומשתדלת.
 
אבל הוא עדיין מחובר לאדמה.
 
שני החבלים שקושרים אותו הכי חזק לאדמה נקראים "טלוויזיה" ו"אינטרנט". הרצועות שיוצרות את החבלים האלה נקראות "חדשות", "מניות", "תוכניות בידור" ו"פוליטיקה".
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
והפעם: כמו דלעת
כל הברכות, אפילו הקטנות
השמים הם הגבול
פעם הן היו שלי, תשמרי עליהן

 
לעולם לא יצליח להשתחרר מהן. לנתק חבל שמורכב מאלפי רצועות? זה בלתי אפשרי. אבל אפשר לעשות את זה בשיטה מסוימת: לפרק רצועה רצועה. לאט אבל בטוח, הוא מתחיל לעבוד על עצמו. וגם אם הוא עדיין מרגיש אהבה למסך הקטן שבבית, הוא מחליט להפחית את שעות הצפייה, את ההרגל שבדבר. גם אם הוא עדיין אוהב לגלוש ברשת, הוא עושה את זה פחות ממה שהוא רגיל. פוליטיקה, הצצה על מה שקורה בשוק המסחר והמניות הם דבר שהוא אוהב לעשות, אבל עכשיו הם לא העיקר, הפוקוס נמצא על משהו אחר – על החיים שלו. בורא עולם הוא מלכו של העולם והיקום כולו, למה לדאוג מי יהיה נשיא או ראש ממשלה? הוא זן ומפרנס כל בריה שיש בעולם, מה הלחץ לבדוק מה שער הדולר וכמה שוות המניות שלו?
 
ואז הרצועות נחלשות, החבלים מאבדים את הכוח שלהם. את האחיזה שלהם באדמה. רגע התנופה של חייו נמצא במרחק נגיעה. במקום כוח האינרציה שקיבע אותו עמוק באדמה, הפעולות שלו יצרו קצב מיוחד שמושך אותו למעלה. הרבה יותר קלו לו להתרומם. הרצועה האחרונה עוד רגע נקרעת, נכנעת לכוחה של הרוח שמושכת את הבלון למעלה.
 
זה הרגע בו הוא רואה את שני החבלים האחרונים. הם היסוד, הקרקע המושכת שמדביקה אותו אליה, קושרת אותו ולא מרפה. חלק מהרצועות של חבלים אלה עשויים מברזל. הם מאוד חזקים, עוצבו במיוחד למצבי התנגדות, כמעט נגד כל דבר. כן, הוא יצטרך להשקיע הרבה מאוד אנרגיות לנתק את החבלים האלה מהיתדות.
 
הוא מכניס לפעולה את מצוות הקדושה האישית. הוא מחליט ללמוד ספרי מוסר. מגביר עוד קצת את הקצב, אך בצורה עקבית, והוא מקבל על עצמו עוד דברים, לאט לאט, בלי ללחוץ. הוא מכוונן את החושים שלו שוב, במיוחד את חוש הראיה. הוא מטפל בכל ערוצי המחשבות. ואחרי מאמצים ותוצאות יפות, הנשמה שלו השיגה הצצה על הפוטנציאל האמיתי שלה.
 
הוא אדם חדש.
 
בוווווווווום!
 
הברזל נכנע. אחד החבלים נקרע לגמרי. החבל היחיד שתופס את הבלון ולא מאפשר לו לעוף מפעיל לחץ. הבלון כמעט כולו באוויר. הוא מתנדנד מימין לשמאל. קדימה ואחורה. הבן אדם הזה מעולם לא חווה התרגשות מהסוג הזה. הוא לא הרגיש מה זה להיות כל כך גבוה.
 
ממקום של לכלוך וגועל, הוא פתאום מוצא את עצמו בגן עדן עלי אדמות. אולם רק דבר אחד עוצר אותו לרצות בכל כולו להתקרב עוד יותר, והוא כבר לא מוכן לתת למניעות להכשיל אותו, להפריע לו בדרך. מה יעשה? מיד הוא יוצר קשר.
 
"אבא יקר, עזור לי בבקשה".
 
"ברוך הבא, ילד".

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה