לכודים בבקבוק

החיים בתוך בקבוק הם לא מציאה גדולה. אל תיתנו לאף אחד להכניס אתכם לשם. החיים יפים יותר מהצד השני של הפקק.

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

החיים בתוך בקבוק הם לא מציאה
גדולה. אל תיתנו לאף אחד להכניס
אתכם לשם. החיים יפים יותר מהצד
השני של הפקק.  
 
 
יום אחד אדם קם בבוקר ושואל את עצמו: למה? למה אני לא מצליח להגיע לפסגה הנכספת? למה אני לא מצליח לעלות למעלה?
 
נראה כי הרבה אנשים עוצרים מלכת, עומדים במקום ולא זזים. ואם הם כבר עושים משהו, אז זה רק לטחון מים… כי במצבים מסוימים, להישאר עם הראש למעלה או לצוף מעט, זה הישג אדיר עבורם.
 
מי רוצה חיים כאלה, שאתה רק צף ולא זז לשום מקום? לא נראה לי שמישהו מוכן להרים את האצבע. ומהסיבה הפשוטה, לא תמצאו אדם אחד שלא רוצה להגיע לפסגה. אלא, שמעטים מצליחים לכבוש אותה. למה?
 
אנשים לכודים בבקבוק.
 
כן, הם מתאמצים, משתדלים, זזים, עושים הרבה רעש תוך כדי התהליך, אבל הם לא מגיעים לשום מקום. הם רק רצים 'סביב הזנב' אי שם בתחתית הבקבוק.
 
פעם, בשנים בהן הייתם ילדים או חבר'ה צעירים, הרבה אנשים תייגו אתכם בכל מיני קטגוריות. הכניסו אתכם לבקבוקים ושמו עליהם תווית. כאנשים צעירים, בטח חשבתם שההורים, המורים וחברים ידעו בהחלט על מה הם מדברים. וכשהייתם לכודים בתוך בקבוק שהיה כתוב עליו "פחדן", "עצלן", "מכוער", "לא יוצלח", "כישלון מוחץ" – בטח חשבתם שאתם כאלה.
 
בגלל שהייתם לכודים בבקבוק אף פעם לא ניסיתם להתקבל לנבחרת כדורסל בבית הספר, למה? כי כשהייתם ילדים, בערך בגיל שש, אבא זרק את הכדור בעוצמה כזו שבחיים, בתור ילדים בני שש, לא הייתם מצליחים לתפוס. הפספוס הזה עלה לכם בתווית "לא יוצלח". וכך, בעקבות סיטואציות שונות בחיים "זכיתם" בעוד כמה תוויות מאוד לא מחמיאות, כאלה שתקעו אתכם עוד יותר עמוק בתוך הבקבוקים האלה.
 
אבל כל אלה נחלת העבר. עכשיו, אנחנו צריכים להוציא מהמוח את כל תוויות השקר שמונעות מאיתנו להצליח.
 
ברור שאי אפשר לטפס על ההר, לכיוון הפסגה, אם אנחנו תקועים בתוך בקבוק, נכון? וגרוע עוד יותר, ככל שאדם תקוע בתוך הבקבוק הזה הוא מתרגל ומתאים את עצמו לחיים בתוך הבקבוק, זכוכית או פלסטיק זה כבר לא משנה, כמו פרח ששותלים בעציץ והשורשים שלו מתאימים את עצמכם לצורת הכלי בו הצמח נשתל. אבל רק עם הבדל אחד קטן – בתוך עציץ צומחים וגדלים, בבקבוק לא.
 
אז אתם מבינים למה אנחנו חייבים לפרוץ החוצה מתוך הבקבוקים האלה ולגדול ולצמוח ולהגיע הכי למעלה שאפשר?
 
מישהו פעם תייג אתכם כפחדנים? אוכיח לכם שאתם לא. תחשבו על משהו שאתם מאמינים בו בכל ליבכם. זה יכול להיות אידיאל שעושה את החיים שלכם שווים וראויים לחיות. קחו אוויר מלוא הריאות וצאו לקרב, הגנו על האידיאל הזה בכל הכוח. לזה קוראים אומץ. זה ממש שם, בפנים, בתוכם ממש, רק שבתוך הבקבוק אי אפשר להרגיש את זה.
 
אחד הבקבוקים שהכי קשה לצאת ממנו, וזו הסיבה שעדיף לא להיכנס אליו, הוא להיות כמו החבר'ה, משמע, לחץ חברתי. אל תיתנו לשום לחץ כזה להשפיע עליכם, אל תחפשו אישורים מהחברה, אל תנסו להידמות לאף אחד. היו אתם וכל מה שאתם, היופי המיוחד שבכם. את כל הטוב שבכם אתם לא יכולים לראות אם אתם לכודים בבקבוק הזה, מכיוון שהוא מעוות את האדם.
 
לא פעם בקבוקים מסוימים נראים לנו כדבר האמיתי, אבל הם רק מסלפים ומעוותים את האמת. אתם אנשים נמוכים? צוחקים עליכם? תחייכו ותאמרו לעצמכם שהמשימה שלכם בעולם היא לא להיות בנבחרת ה-NBA, יש לכם משהו חשוב יותר לעשות. לא מאמינים? תשאלו את נפוליון בונפרטה…
 
בורא עולם ברא כל אחד מאיתנו בצורה, בגובה ובתוכן המיוחדים לו על מנת שנמלא את המשימה המיוחדת לנו בעולם הזה. אין צורך לחפש תחליף או לרצות להיות משהו אחר. חשיבה כזו מובילה אותנו להיתקע בתוך בקבוקים שלא מאפשרים לנו לצמוח, לגדול ולממש את הפוטנציאל האדיר הטמון בנו.
 
כשנדע את זה, כשנצא מתוך הבקבוק, לא יהיה קל לפגוע בנו. כי לא רק שנכיר את עצמנו, אלא גם נאהב את עצמנו. ובכלל, החיים מהצד השני של הפקק יפים יותר.
 
אז קדימה, תתחילו לטפס.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה