מוגבל, אז מה?

האם חשבתם פעם איך היה נראה העולם ללא אנשים מסוימים? אנשים שהטביעו את חותמם על העולם בו אנו חיים, ובמעשיהם השפיעו לא פעם על העתיד?

4 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

האם חשבתם פעם איך היה נראה
העולם ללא אנשים מסוימים? אנשים
שהטביעו את חותמם על העולם בו
אנו חיים, ובמעשיהם השפיעו לא פעם
על העתיד?
 
 
ישנם לא מעט אנשים שמתייחסים בשוויון נפש לכל נושא ההפלות, וטוענים שהעובר אינו ילד מושלם, כלומר נשמה. אני חושב שרבי שמעון בר יוחאי, מחבר הזוהר הקדוש, יודע קצת יותר דברים על נשמת האדם ממה שאנו יודעים. בפרשת שמות, למשל, מציין הזוהר הקדוש מספר דברים מסמרי שיער שההפלות גורמות (והכוונה להפלות יזומות):
 
העולם לא יכול לסבול את ההורים שמפילים את ילדם.
 
כל הפלה מוסיפה לחושך הרוחני של העולם.
 
הפלות גורמות למלחמות, חרב באה לעולם, רעב, מחלות, ובורא עולם מסתיר את פניו.
 
האם זה מפליא מדוע אומות נלחמות זו בזו כל הזמן? אנו רועדים ומזדעזעים בכל פעם שאנו שומעים על פעולת טרור בארץ ובעולם. אנו מזדעזעים עד עמקי נשמתנו כשאוטובוס מתפוצץ ואנשים רבים מקפחים את חייהם, או נפצעים. זה העמוד הראשי בכל עיתון. אבל אתם יודעים כמה הפלות מתבצעות רק בישראל? ד"ר אלי שוסהיים, יו"ר אגודת אפרת, כתב שבכל שנה מתבצעות בישראל 50,000! הפלות. אתם יודעים מה זה אומר? שבארבעים השנים האחרונות איבדנו 2 מיליון יהודים! ומכיוון שמספר היהודים כאן בארץ זהה למספר היהודים בארצות הברית, ואם מספר ההפלות שם הוא כמו בישראל, אז איבדנו עוד 2 מיליון יהודים מאז 1970. ארבעה מיליון יהודים? אכן, זוהי שואה. השואה השקטה. לא פלא מדוע השם כועס עלינו. רבי ומורי היקר הרב שלום ארוש שליט"א אמר לי שההפלות יוצרות את הטרור. השם אומר כביכול: 'אתם הורגים את החיים שאני מעניק לכם? בסדר, קחו את נסראללה ואחמדיניג'אד שכל עניינם הוא גם כן לקחת חיים. מידה כנגד מידה – זה העיקרון שפועל כאן. מי צריך עוד שואה?  וכל הדברים האלה, כך אומר הזוהר הקדוש, מעכבים את המשיח.
 
כל הפלה מעכבת את המשיח…
 
אין לכם מושג כמה הפלות מתבצעות ללא שום סיבה. כל כך הרבה תינוקות נולדים בריאים אחרי שרופאים איבחנו שיש להם 'מומים'. וגם אם לילד יש מום או מגבלה, האם זו סיבה להפיל אותו? הביטו בהיסטוריה של עמנו ותגלו שצדיקים גדולים היו נכים ומוגבלים. שמשון הגיבור היה נכה בשתי רגליו. כך גם המגיד מקוזניץ והמגיד ממזריטש. ה"חזון איש" היה איש חולני מאוד. רב ששת, אחד הצדיקים ומתלמידי החכמים העצומים של הגמרא, היה עיוור.
 
ומה עם אישים, אמנים, ציירים בארץ ובכל רחבי העולם: פרנקלין ד. רוזוולט שהיה נכה אבל היה נשיא ארצות הברית, הלן קלר, סטיבי וונדר וריי צ'ארלס שהיו עיוורים – האם מישהו יכול לטעון שלאנשים אלה לא הייתה זכות לחיות בגלל ה'מום' ממנו סבלו? אינני חושב שאמריקה הייתה אמריקה בלי האנשים האלה. אז מי אמר שעובר בעל מום כלשהו צריך לסיים את חייו בהפלה? לרוב, הרופאים טועים וכאשר התינוק נולד – לא דובים ולא יער, שום מום ושום מגבלה. וגם אם יש מום כלשהו, עם אמונה אתה יודע שאם השם רוצה שהילד שלך יהיה גדול הדור הבא, או להבדיל נשיא המדינה – הוא יהיה, עם או בלי מום.
 
עם אמונה, אדם מוגבל מבין שהוא לא יכול להשיג את שלמות תיקונו בגוף בריא. אדם מוגבל עם אמונה חי חיים פעילים ושמחים. הרבה אנשים עם מגבלה פיזית חיים את חייהם בשמחה ובהשלמה ועם פחות משקעים נפשיים, יותר מאשר אנשים בריאים בגופם אבל הם עצובים, מדוכאים וכו'. אז מי החליט שאדם עם שתי רגליים בריאות הוא טוב יותר מאדם נכה ברגליו? מהיכן מקבלים הרופאים שמאשרים הפלה אחרי הפלה את הזכות לשלוח עוברים ל"תאי גזים" בדמות הפלה?
 
הגמרא (במסכת סנהדרין נז, ע"ב) אומרת לנו: "שופך דם האדם באדם דמו ישפך, איזהו אדם שהוא באדם – הוי אומר זה עובר שבמעי אמו"! הגמרא מציינת שהפלה היא רצח, ואדם שמבצע אותה הוא רוצח. מכיוון שבית דין דתי אינו פוסק גזר דין מוות לאדם כזה, עבירה זו היא כמו חרב שבית דין של מעלה תולה על צווארו של אותו אדם. מי יכול להתמודד עם דינים חמורים שכאלה? אלה לא המילים שלי אלא של הזוהר הקדוש והגמרא. מי יכול לחיות חיים נעימים ורגועים כשהוא מנותק מההשגחה האלוקית?
 
היום אין עונש מוות על הפלה מכיוון שאין לנו את בית המקדש והסנהדרין – בית דין בו ישבו שבעים חכמים. אבל הגמרא אומרת לנו שגם אם אין לנו את הסנהדרין ואת ארבע מיתות בית דין, אין זה אומר שאנשים לא מקבלים את השכר או העונש על מעשיהם. אם אין צדק בעולם הזה, אין זה אומר שבעולם של מעלה זה כך. שם יש צדק. לפעמים אנחנו שומעים על מקרים מחרידים של מוות או מחלות סופניות, לא על אף אחד מעם ישראל, אבל איננו יודעים מה מתרחש מאחורי הקלעים, וכפי שאומר הזוהר: חרב וחולי באים לעולם בגלל הפלות. ומכיוון שהגמרא אומרת שאדם עני או אדם ללא ילדים נחשב כמת, לכן עונש המוות שנגרם מההפלה מוחלף לרעב ועוני קשים, או לאנשים שלא יכולים להביא ילדים. וזאת לא בדיחה בכלל.
 
נשים שלא יכולות להביא ילדים היו מוכנות לתת הכל ולו רק בכדי לחבוק בידם תינוק, להרגיש אישה בהיריון. כי ההיריון, הוא המתנה הגדולה ביותר בעולם שהשם העניק לאישה. אני קורא אליכם מכל ליבי, אנו העם היהודי נקראים רחמנים בני רחמנים. אנו מאבדים את הצלם הקדוש שלנו כשאנו הופכים לרוצחים, השם ישמור. הרבי מסטולין אמר לי שהרבי מרחמסטריבקה אמר לו שההנאה הגדולה של השם אחרי השואה הקשה שעמנו חווה, הייתה עם הולדת כל תינוק יהודי. לכן, אנשים שמבצעים הפלות לא רק שנקראים רוצחים אלא שודדים ממש את ההנאה והתענוג של השם יתברך. לא פלא שרבי שמעון בר יוחאי אומר שהפלות גורמות לאסונות ופורענויות ומסלקות את השכינה מהעולם, ח"ו.
 
בכל עשר דקות, מתבצעת הפלה ולאף אחד לא אכפת. אם השם מעניק חיים, לאף אחד אין את הזכות לקחת אותם. אל תבצעו החלטות שבעתיד תצטערו עליהן.
 
ואם כבר ביצעתם הפלה, אל תתייאשו. ישנה דרך לתקן זאת. הפיצו מאמר זה ואת הדיסק "ילדים זה שמחה". אתם יכולים להשתמש בכספי המעשר שלכם כדי לעזור לאנשים לא לעשות את הטעות הטראגית הזאת.
 
אם אתם חושבים לבצע הפלה מכיוון שאין לכם את היכולת לגדל ילד זה מכל מיני סיבות – רגשית, כלכלית וכו', צרו קשר עם אגודת אפרת, הם ישמחו לעזור לכם בכל דרך אפשרית.
 
"…ייתכן וברגע זה את משוכנעת שהפסקת חייו של העובר תועיל לך. ההפלה אינה פותרת בעיות סוציאליות, כלכליות, שלרוב הן המובילות לביצועה. לא זאת בלבד, אלא, שבלא מעט מקרים היא מוסיפה צער, תסכול עמוק ונזק נפשי, שעלולים ללוות את האישה לאורך כל חייה. מצב כלכלי, משפחתי וסוציאלי הם מצבים הפיכים, היכולים להשתנות לטובה בכל רגע. לעומת זאת, חיים שהופסקו – לא ניתן להחזירם לעולם!…" (מתוך דברי האגודה).
 
אל תשכחו – מי שמציל חיים מציל עולם שלם. יהי רצון שהשם יזכנו בילדים נפלאים שיגדלו לתפארה, ולגאולה השלמה במהרה בימינו, אמן.
 
 
* * *        
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא – "לייזר בימס

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה