משהו קרה בדלי

אין מה לומר, לבורא עולם יש חוש הומור מדהים. אנשים מכניסים את היד לתוך דלי ועושים בלגאן. והכי מצחיק, שהם אלה שדוחפים עוד ועוד נוסעים לתוך רכבת האמונה.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

אין מה לומר, לבורא עולם יש חוש
הומור מדהים. אנשים מכניסים את היד
לתוך דלי ועושים בלגאן. והכי מצחיק,
שהם אלה שדוחפים עוד ועוד נוסעים
לתוך רכבת האמונה.
 
 
לא מזמן מישהו הראה לי כתבה שהופיעה באחד העיתונים החרדים. העורך, כמו גם כותב הכתבה, עודד את האנשים לקחת חלק פעיל מאוד ביום הבחירות – 23 בינואר, לכנסת ה-19 בטענה ש"תוצאות הבחירות חשובות והרות גורל לציבור החרדי…"
 
האמת, לא ידעתי אם לבכות או לצחוק מכיוון שהזדעזעתי ממה שקראתי. בלי להזכיר אף מילה על בורא עולם, אמונה, תשובה? על פי הגישה הזו, כל חייהם של חרדים ולא חרדים, מן הסתם, תלויים במפלגות שיקבלו הכי הרבה קולות ומנדטים בכנסת. כמה מגוחך… מה שיקרה, כמו שכולנו יודעים, זה רצון הבורא בלבד. ראינו את זה בבירור בבחירות האחרונות בארצות הברית – גם אם זה היה כרוך בכך, כביכול, שבורא עולם "נתן" לאובמה את 'סנדי' במתנה יום או שניים לפני הבחירות זה עשה את שלו בקלפי. הפוליטיקאים הם רק מריונטות אותן מפעיל בורא עולם מאחורי הקלעים…
 
פעם היה פוליטיקאי ישראלי שקראו לו יוסף טומי לפיד, שאת רוב הקולות שלו הוא קיבל מהמגזר החילוני האנטי דתי. לאחר שנבחר, הוא קיבל תפקיד חשוב באותה ממשלה – שר המשפטים, ושימש גם כסגן ראש הממשלה בממשלתו השנייה של אריאל (אריק) שרון. הוא עשה הרבה בלגאן בדלי, כמו שאומרים, איזה ספלאש כזה, אתם יודעים, ערבב אותו וניער אותו כשהיה בעמדות כוח אלה, כשהשיא היה קיצוץ בקצבאות אברכי הכוללים.
 
באותו זמן, שימשתי כראש כולל באשדוד באחת השלוחות של מוסדות "חוט של חסד" ברחבי הארץ, בראשותו של הרב שלום ארוש שליט"א. בכולל הזה למדו קרוב ל-20 תלמידי חכמים מוכשרים מאוד הוראה, שיוסמכו לרבנים. הם קיבלו קצבה חודשית מהממשלה, בערך 800 שקלים, ומהכולל סכום של 300 שקלים. כאשר לפיד הצליח לקצץ את הקצבאות הללו עד לחצי! – הכולל שלנו, שהיה חסר מקורות מימון ותרומות – נקלע לקשיים. הרב שלום ארוש החליט לסגור את דלתותיו ולהשקיע בכולל ובמוסדות שבירושלים, והבאים עד לשם יתקבלו בשמחה.
 
את ההפסקה שנכפתה עלי קיבלתי באהבה, ניצלתי את הזמן וכתבתי שני ספרים שלי.
 
יום אחד, הרב שלום ארוש הגיע לאשדוד לביקור. בחודש הקודם, הייתה לי הזכות לערוך ולתרגם את ספרו בגן האמונה לאנגלית. באותו מפגש, הרב שלום ארוש אמר לי שהוא מרגיש שזה הזמן הנכון להפיץ את אור האמונה בכל העולם בשפה האנגלית, שפת האם שלי. עזבתי הכל וניגשתי למלאכה – את כל זמני הקדשתי לתרגום ספריו והדיסקים שלו לאנגלית, בהמשך גם הפכתי לעורך האתר בשפה האנגלית.
 
תארו לעצמכם, אם זה לא היה טומי לפיד והלחץ שהפעיל בזמן כהונתו בממשלה, הייתי עדיין ראש כולל קטן, מלמד הוראה עשרים תלמידים, או יותר, באשדוד. אבל במקום זאת, בורא עולם רצה משהו אחר – גדול יותר: להפיץ את האמונה בעולם, את דבריו ומסריו של הרב שלום ארוש דרך כל הספרים והדיסקים, בכנסים ענקים בארץ ובחו"ל (ולא קיפחנו שום יבשת!). הספרים והדיסקים עשו חיל והגיעו למיליונים!!! ושינו את חייהם (גם בכתיבת שורות אלה ופרסום המאמר, אנחנו – צוות ברסלב ישראל – נמצאים בצידו השני של העולם ומפיצים את האמונה). אחרי המיליונים, כבר הפסקנו לספור… טומי לפיד מעולם לא חלם שהוא "יעזור" להפיץ את האמונה בכל רחבי העולם, אבל הוא היה צינור לזה.
 
אין מה לומר, לבורא עולם יש חוש הומור מדהים…
 
כי כמו שכולנו יודעים, בורא עולם עושה הכל לטובה, ולכל דבר יש מטרה מאוד נעלה וטובה.
 
אנשים, במיוחד פוליטיקאים, מכניסים את היד שלהם לדלי עם מים ומסובבים ומסובבים, כמו במערבולת, עושים 'ספלאש' כשהם נכנסים לזירה. זה מזכיר לי את מה שלימד אותנו המאמן בנבחרת בתיכון בארצות הברית. אבל הוא גם אמר לנו שיש כאן כלל מאוד גדול: רק 22 שניות! יש בלגאן בדלי, אחרי זה המים נרגעים, וזהו. כאילו כלום לא קרה.
 
בורא עולם עושה שינויים ותפניות אדירות בעולם, כולנו עדים לזה, לא הפוליטיקאים ולא המדיה. התורה, האמונה והמצוות – ובמיוחד התשובה שכל אדם עושה – הם אלה שממתיקים את הדינים מעלינו ומעם ישראל, והם אלה שהכי משפיעים על ההחלטות של בורא עולם לגבינו, שהרי חז"ל אומרים לנו שאנו שותפים פעילים בבריאה כולה. לכן, העצה הכי טובה שהם נותנים לנו היא למקד את היכולות והמאמצים שלנו במה שאנחנו באמת טובים – בהתחזקות באמונה, בלימוד התורה, בקיום ושמירת המצוות, באחדות, באהבת לרעך כמוך, בגמילות חסדים, בהארת פנים איש לזולתו, לדון את כל עם ישראל לכף זכות, לראות רק את הטוב… והרשימה עוד ארוכה!
 
היצר הרע רוצה שנשקיע את הזמן שלנו בדברים חסרי משמעות. הוא יאפשר לאדם לעשות בלגאן בדלי ולהשפריץ מים לכל עבר, ובסופו של דבר – שום דבר לא ישתנה והמים יחזרו למצבם הקודם – רגועים ושלווים לפני שהיד נגעה בהם. רק תארו לעצמכם שאחרי ה-120 של אדם כאן בעולם הזה יראו לו על המסך את חייו – חיים מלאים בדברים חסרי משמעות. מדכא, לא? ועוד לא הזכרתי את הבושה, הכאב, הצער והמבוכה. בואו נפעל כבר עכשיו, למה לחכות לרגע המביך?…
 
מי ייבחר, זה לא העניין – עצת השם היא תקום! ההחלטה מלמעלה, אנחנו רק הצינורות להוציא אותה לפועל.
 
אם אתם רוצים לעשות איזה ספלאש, אל תעשו את זה בדלי של מים. נסו לעשות את זה במקום ובדברים שפעולה כזאת יכולה להשאיר רושם כאן ובמימדים העליונים, במקום בו הם באמת משפיעים על מה שקורה לנו. ויהי רצון שנתבשר רק בבשורות טובות, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה