האוצר שבמקווה

במים, האישה מקבלת כוחות רוחניים עצומים, כמו רב גדול, אדם צדיק ממש, שנשארים איתה במשך 24 שעות. בזמן הזה היא יכולה לברך כל אדם ולפעול ישועות!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

במים, האישה מקבלת כוחות רוחניים
עצומים, כמו רב גדול, אדם צדיק
ממש, שנשארים איתה במשך 24 שעות.
בזמן הזה היא יכולה לברך כל אדם
ולפעול ישועות!

להתרגש מכל התחדשות, חלק 5

אחד הדברים החשובים שאפשר ללמוד על המקווה, הן התכונות החיוביות שלו.

כאשר אישה הולכת למקווה, כתות כתות של מלאכים מלוות אותה, אם הייתה יכולה לראות אותם, מאור עיניה היה נפגע מעוצמת אורם. וכאשר היא יוצאת מהמקווה, אלפי נשמות יורדות משמים ומלוות אותה לביתה.

כאשר אישה טובלת במקווה כדי למלא את רצונו של השם, כאשר היא במים והיא חושבת על השם – שבעת רקיעי שמים נבקעים ונשמות אבותינו והסבים הצדיקים יורדים אל המים, יחד איתה, בזמן שהיא טובלת.

במים, האישה מקבלת כוחות רוחניים עצומים וחזקים, כמו רב גדול, אדם צדיק ממש. כוחות אלו נשארים איתה כ-24 שעות לאחר הטבילה. בזמן הזה היא יכולה לברך כל אדם ולפעול ישועות!

מסוגל לגרש רוחות רעות

טומאה היא רוח שאינה יכולה להימצא במים הטהורים של המקווה. המקווה מיסודו וטבעו מסוגל לגרש רוחות רעות. אפילו היצר הרע, שנקרא גם "רוח שטות", נעלם במי המקווה.

חישבו על בועות מים, כל אחת מהן מתחרה בשנייה כדי להגיע אל פני המים ואז… נעלמת. אותו הדבר קורה בעולם הרוחני – ברגע שאדם טובל במקווה כשר ה"בועות" של הרוחות הרעות נעלמות, והאדם נעשה טהור.

במשך חייו של האדם לא מעט רוחות רעות נדבקות בו והן מבלבלות אותו, וגורמות לרוב הבעיות מהן הוא סובל. לכן, פעמים רבות, כאשר אנשים הגיעו אלי – גברים ונשים כאחד – וסיפרו לי על בעיותיהם, אמרתי להם: "דבר ראשון, מקווה! לכו לטבול במקווה ותתפללו שכל הרוחות הרעות יעזבו אתכם!"

מקווה מועיל מאוד לאנשים שסובלים מבעיות רגשיות, כמו חוסר שמחה. העצבות, אף היא רוח – "רוח העצבות" או "רוח נכאה (נמוכה)" – רוחות אלה לא יכולות להתקיים במי המקווה. הן בורחות מהאדם ברגע שהוא נכנס למקווה.

למה מקווה?

גברים שמנסים את דרכם בחסידות הולכים לטבול במקווה כל יום, בגלל האוצר העצום שהמקווה מציע לטובלים בו.

רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זי"ע, הבטיח שאדם שילך למקווה כל יום יזכה לעשות תשובה עוד בחייו. כמובן, ישנן עוד הבטחות רבות על המתנות העל-טבעיות שהמקווה מעניק לטובלים בו. חלקן, כבר הסברנו במהלך סדרה זו. גברים רבים טובלים כל יום, כולל בשבת ובחגים, בגשם ובשלג, בכל יום ויום, ואף פעם לא מוותרים על יום אחד של טבילה! זה מצריך בסך הכל חצי שעה (מקסימום) ביום, מהרגע שאדם יוצא אל המקווה ובחזרה ממנו. אם זה מצריך יותר זמן, אז יכול להיות שזה בגלל שהמקווה נמצא במקום מרוחק מהבית.

האם זה משעמם? האם לאנשים שהולכים לטבול במקווה כל יום יש זמן מיותר בחיים? לא, ממש לא. החסידים נוהגים לומר שהמקווה נותן להם – במושגים של עבודת השם – מה ששום דבר אחר לא נותן להם.

אלה שטעמו את טעמו של המקווה לא יוותרו אפילו על טבילה אחת! גם אתם, כדאי שתנצלו את ההזדמנות הזאת, את המתנה שהשם העניק לנו בעולם הזה.

ישועות

בכל פעם שהבעל שם טוב הקדוש זי"ע היה צריך לפעול ישועות, או לברר גזר דין שמימי, הוא היה טובל במקווה.

פעם, התקשרה אלי אישה כשהיא בוכה וסיפרה לי על כאבי הגב האיומים מהם היא סובלת במשך שנים. שום עצה רפואית לא עזרה וגם לא נמצא פיתרון רפואי לכאבים הללו. ליבי התמלא רחמים עליה. אמרתי לה שאני הולך למקווה ואתפלל עליה והיא תיכף ומיד תרגיש בתוצאות. והן אכן קרו! ובצורה מהירה ודרמטית – הכאבים פשוט נעלמו! עד היום, כשאותה אישה פוגשת אותי היא מזכירה לי איך נעלמו לה הכאבים ומאז, ברוך השם, גם לא חזרו.

מי המקווה גורמים לכוחות רוחניים עצומים שהעולם הרוחני לא יכול לשלוט בהם.

כל אישה יכולה לפעול ישועות כאשר היא טובלת במקווה. היא יכולה לחולל ישועות רוחניות בתוך המים, אם תכוון שכל הרוחות הרעות יעזבו אותה: רוח הטומאה, רוח הגאווה, רוח שטות ורוח הקנאה. היא צריכה להתפלל-לכוון שהקשר שלה עם בעלה יהיה טהור, ולא מתוך תאוות, קשר שכל כולו לשם שמים. היא יכולה גם להתמקד בתפילה שגם רוח הכעס תיעלם, משום ש"הבן איש חי" אומר שהטבילה במקווה מבריחה ומעלימה את רוח הכעס. היא גם יכולה לכוון במחשבותיה שכל שריד מרוח העצבות והדיכאון יעזבו אותה, מכיוון שהטבילה במקווה גורמת לשמחה עצומה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. איציק

כ"ג אב התש"ע

8/03/2010

כמה צדק בכל המאמרים!

כמה שהמאמרים פה נכונים ואני מקווה בתקופה זאת של חיי להיווכח להם ולקחת חלק בטהרת המשפחה אחים יקרים קחו את טהרת המשפחה אליכם ורק תיזכו לישועות אני גם יעשה כך ! שיהיו רק בשורות טובות!

2. איציק

כ"ג אב התש"ע

8/03/2010

כמה שהמאמרים פה נכונים ואני מקווה בתקופה זאת של חיי להיווכח להם ולקחת חלק בטהרת המשפחה אחים יקרים קחו את טהרת המשפחה אליכם ורק תיזכו לישועות אני גם יעשה כך ! שיהיו רק בשורות טובות!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה